Аудіовправа 2. 45 ідей як викладати медіаграмотність

Шановні батьки, бабусі та дідусі! Майже в кожного з нас сьогодні виникає потреба чимось  зайняти наших діток. Академія української преси і авторки посібника 45 ідей як викладати медіаграмотність  дітям 3–4 років пропонують вам різноманітні аудіовправи, для дошкільнят які допоможуть малятам розвивати критичне мислення. Цю вправу підготувала наша колега Ірина Ковач з Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені ДніпрОвої Чайки, з якої ми на жаль, поки що, тимчасово не маємо зв’язку, тому її  озвучу я Юлія Кулик, координатор проєктів ауп.

Погодьтеся, Надзвичайно важливо нині зберігати спокій,  спілкуватися, комунікувати та підтримувати один одного.

За допомогою цієї вправи, яку я озвучу в наступних реченнях  можна познайомити дитину з такою формою бесіди, як інтерв’ю, розвинути комунікативні навички, навчити уважно слухати й допомогти дізнатися щось нове про своїх однолітків, дати вміння ідентифікувати себе, що так важливо в умовах сьогодення.

Обладнання та матеріали які знадобляться батькам для виконання вправи це: мікрофон на телефоні та іграшки – було б добре, щоб це  були казкові тваринки. Якщо їх немає поруч фізично, можна намалювати на папері.

Отже, спершу розповідаємо Дітям, що таке інтерв’ю. Відзначаємо, що це форма спілкування задля обміну думками, інформацією, почуттями тощо. Що є питання і на них мають бути відповіді.

Далі Знайомимо малюків з мікрофоном на телефоні, пояснюємо його функцію як приладу для запису звуку.  Потім колом пускаємо мікрофон і граємо у гру. Кожний учасник називає своє ім’я, улюблений колір та страву.

Далі пропонуємо взяти інтерв’ю в товариша. Важливо, що Дітям даємо завдання не просто поставити питання тобто взяти інтерв’ю , а уявити себе журналістом, тобто людиною, що бере інтерв’ю і потім ділиться цією інформацією з іншими. Таким чином Діти працюють у парах, відіграють роль журналіста по черзі. Запитують, один в одного, наприклад, про улюблені ігри та мультфільми.

Далі задіюємо іграшки, робимо це під час знайомства з поняттям «Вигадана історія». В цей час пояснюємо дітям, вигадана історія це щось створене в уяві, чого немає і не було в дійсності, в цьому випадку – іграшкова істота, яка присутня фізично поруч або яку ви намалювали на аркуші паперу. Кожному учасникові, тобто дітям пропонуємо обрати іграшку яка до вподоби, далі просимо вигадати їй історію (ім’я, місце проживання, друзі, улюблена страва) і від імені свого персонажа – іграшки  розказати про себе тобто дати інтерв’ю.

Отримані аудіозаписи  прослуховуємо разом з дітками, показуємо як працює мікрон та звук.

По завершення дітям обов’язково пропонуємо зняти з себе всі образи та маски, які вони щойно на себе приміряли ( в даному випадку журналіста, казкового персонажа) Повертаємо їх до своєї особистості. Просимо сказати як їх звати, як звати батьків, бабусь, дідусів, та де вони живуть.

Список аудіо та текстових вправ доступний за покликанням і постійно оновлюється

Повну версію (не чекаючи наших постів) можна безплатно завантажити з Порталу медіаграмотності.

А відеопрезентацію від авторок, як з ним працювати можна переглянути. 

#КалендариАУП #критичнемислення #medialiteracy #медіаграмотність #медиаграмотность #АУП #Аудіо_календарик_АУП

Виготовлення цього продукту стало можливим завдяки фінансовій підтримці Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), що була надана через проект «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Академія української преси» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.