Вправа "Аргументи і факти" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".
Авторка: Людмила Понцір.
Тривалість виконання: 15 хвилин
Аудиторія та її вік: 6 клас
Які навички формує, для чого вправа:
Подолання стереотипного мислення сприяє всебічному розвитку учнів, допомагає подолати замкненість і відстороненість, байдужість до соціальних проблем
Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:
Знати зміст твору
Послідовність виконання, опис вправи:
Вправа «Аргументи і факти»
Вищим рівнем медіаграмотності учня 6-го класу можна вважати його використання в поясненнях інформації з різних джерел, зокрема текстів та відеоматеріалів, коли він визначає придатність отриманої інформації для добору аргументів, розрізняє факт і судження в запропонованому тексті/медіатексті.
Подолання стереотипного мислення сприяє всебічному розвитку учнів, допомагає подолати замкненість і відстороненість, байдужість до соціальних проблем. Проявом стереотипного мислення може бути дискримінація за різними ознаками: гендерними, віковими, приналежністю до певної соціальної групи.
Для шестикласників я можу запропонувати вправу «Аргументи і факти». Її можна використовувати на уроках української літератури під час вивчення повісті Ярослава Стельмаха«Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Проаналізуємо епізоди.
Аргументи.
Факт. Василь Трош вирішив так налякати хлопців.
Аргумент. Минулого року «ботанічка» дає дітям завдання – зібрати гербарій рідного краю. Митько взяв колекцію у свого брата, навіть не поцікавившись, що там є. Підписав і здав.
Факт. Виявився гербарій Далекого Сходу.
Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):
Велика увага приділяється роботі з інформацією, наприклад «знаходить у тексті відому і нову інформацію», «визначає головну і другорядну інформацію», «піддає сумніву інформацію з тексту на підставі розрізнення фактів і суджень про факти», що підтверджує спрямованість програми на формування в учнів критичного мислення
Джерела, які були використані: