20-21 грудня 2014 року в м. Мінськ відбувся семінар-тренінг «Практична медіа- і кіноосвіта» для наукових співробітників та методистів Академії післядипломної освіти, Національного інституту освіти, викладачів середніх загальноосвітніх шкіл, які розпочинають впроваджувати кіно- і медіаосвіту в Республіці Білорусь. Загалом захід зібрав 26 учасників. Виконавчий директор АУП, медіапедагог Оксана Волошенюк та медіатренер, Директор центру медіа ініціатив Людмила Гуменюк провели декілька теоретичних сесій та практичних занять, а саме – учасники спільно усвідомлювали проблему мас-медіа, як нової реальності, дискутували про про сучасну концепцію медіа- та кінограмотності.
Медіаосвіта з початку 1990-х є світовим інноваційним освітнім трендом, яка визнана ЮНЕСКО однією з базових освітніх навичок особистості. З 2010 року в Україні розпочався процес впровадження медіаосвіти і медіаграмотності в систему середньої, вищої та післядипломної освіти. У Білорусі ці процеси розпочалися в минулому році. Оксана Волошенюк презентувала медіаосвітній ландшафт України і розповіла про виклики, проблеми та досягнення. Учасники семінару визнали одним з найбільш практичних занняття, де йшлось про елементи аудіовізуальної грамотності, а саме яким чином монтаж, фокус, освітлення впливають на сприйняття кінотексту. Візуальна грамотність (англ. visual literacy), – це напрям у сучасній педагогіці, що досліджує проблеми розвитку навичок користування візуальною та аудіовізуальною інформацією. Грунтується на положеннях про значущість зорового (візуального) сприйняття для людини в процесі пізнання світу і свого місця в ньому, провідної ролі образу в процесах сприйняття і розуміння, необхідності підготовки свідомості дитини до діяльності в умовах все більшої «візуалізації», збільшення візуальної інформації
Особливо учасники відзначали заняття з декодування історичної кінохроніки, де освітяни отримали змогу попрацювати з кінотекстами зафільмованими в 1913-1929 роках. Учасники попросили допомоги в розробці планів уроків на основі кіно матеріалів.
На прохання білоруських освітян було презентовано певні проекти як то StopFake, в рамках яких українська громадськість намагається надати інструменти суспільству, які дозволяють ідентифікувати якісну інформацію і запобігати маніпуляціям.
Семінар був організований громадською організацією Товариство білоруської школи за підтримки FOJO, шведського інституту, що сприяє освіті журналістів та медіа педагогів.
Сучасний концепт медіаграмотності (автор: Людмила Гуменюк)