План-конспект уроку є дипломантом ІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Фізика»)
Урок міні проект у 8 класі «Шкідлива електростатика»
Тип проекту: короткотривалий, інформаційно-практичний.
Орієнтовний час створення міні проекту: 1 година
Ключове питання: Як правильно захистити організм людини від дії статичної електрики?
Знання, уміння та навички учнів:
А) сформовані:
Знають: види електричних зарядів, способи їх отримання, властивості електричних зарядів та особливості електричного поля.
Уміють: наводити приклади електризації тіл, отримувати тіла, заряджені різними знаками, пояснювати причини електричної взаємодії на основі будови атома;
Б) формуються:
Знатимуть: різноманітні способи захисту від статичної електрики.
Умітимуть: відбирати та аналізувати отриману інформацію, оцінювати її достовірність та актуальність; працювати в групі, створювати свій рекламний продукт, захищати свою думку, лаконічно оформляти результати власної роботи.
Обладнання та матеріали для реалізації проекту: Презентація, додатки, антистатик для волосся, антистатик-заземлювач для автомобіля, іонізатор повітря.
Етапи проекту:
1.Етап орієнтування.
Мотивування учнів шляхом обговорення актуальності теми. Презентація
Етап розробки
1. Обʹєднання учнів в 3 команди.
2. Випадковий вибір тематичних питань. [Додаток 1]
Етапи реалізації проекту:
1. Обговорення отриманої інформації в команді. [Додаток 3]
2. Формулювання мети проекту. [Додаток 2]
3. Робота команд над текстами «поради з соціальних мереж», аналіз порад. [Додаток 4]
4. Створення реклами продукту, що сприяє антистатичному захисту.
5. Презентація кожною командою свого проекту.
6. Етап оцінювання та взаємооцінювання роботи учнів. [Додаток 5]
7. Домашнє завдання.
8. Рефлексія (взаємооцінювання) [Додаток 5]
Актуальність теми та мотивація навчальної діяльності учнів
Всім знайоме неприємне відчуття від раптової електричної іскри, але мало хто знає, що це смертельно небезпечне явище, є причиною смерті мільйонів людей від аритмії серця.
Взагалі, про шкоду статичної електрики відомо давно. Вона здатна викликати вибух бензину в бензобаку автомобіля, нафти в танкері, вугільного пилу в шахті, і навіть борошняного пилу на мукомольном комбінаті! Вона викликає перешкоди в роботі різних приладів і дрібні неприємності в побуті.
Люди навчилися захищати від шкідливого впливу статичної електрики будівлі, промислову техніку і побутові прилади. Навіть про одяг подумали, винайшовши спеціальний аерозоль, щоб до неї нічого не липнуло. Подбали про все, крім ... себе улюблених. І - як підсумок - статичну електрику перетворилося чи не в головну загрозу організму сучасної людини.
Зростання смертності від хвороб серцево-судинної системи, різке збільшення психічних захворювань - всім цим ми зобов'язані в першу чергу статичній електриці, а зовсім не стресам. У житті наших предків стресових ситуацій було набагато більше, ніж у нас, а ось статичної електрики значно менше.
Як же сьогодні людина може захиститися від шкідливої дії статичної електрики? Які поради взяти до уваги? В наш насичений інформаційний вік здавалося б це не є проблемою. Запитай у Гугла, чи порадься в соціальних мережах. І тут тобі готова відповідь. Та чи так це насправді?
Організаційний момент.
Кожна з команд має на столі лист планування з основними етапами проекту. [Додаток 1]
Прошу капітанів вписати прізвища учасників команди і в кінці вам треба бути оцінити роботу кожного. Намагайтесь надавати можливість виступити кожному члену команди.
Крім того в команді обираємо фоторепортера та журналіста. У них буде окреме завдання. Фоторепортер фіксує всі етапи роботи команди, а журналіст на наступному уроці представить нам свою статтю про реалізацію вашого проекту, її треба викласти в соціальній мережі Фейсбук на сторінці нашої школи.
1. Зараз кожна з команд отримає випадкову, напевне, знайому вам ситуацію. Сформулюйте. запропоновану команді життєву ситуацію, дайте коротке фізичне пояснення проблеми. [Додаток 2]
2. Сформулюйте коротко мету та задачі проекту вашої команди. У вас є лист-підказка. [Додаток 3]
3. Запропонуйте 1-3 поради: як позбутися негативної дії проаналізованого явища
4. Познайомтесь з порадами з cоцмереж, проаналізуйте їх. Чи є серед них неправильні з точки зору фізики? [Додаток 3]
5. Створіть рекламу отриманого продукту, який використовують для боротьби з шкідливою електризацією
6. Домашнє завдання:
Виготовити інформаційну наліпку:
1 команда - в перукарню;
2 команда - в магазин готового одягу;
3 команда - на автозаправочную станцію.
7. Відбувається взаємоцінювання – етап рефлексії. [Додаток 5]
Після кожного етапу роботи команди коротко представляють результати роботи.
Підготувала: Фурсова Інна Валеріївна, учитель загальноосвітньої школи №2 ǀ-ǀǀǀ ступенів м. Першотравенська, Дніпропетровська область