info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

План-конспект уроку географії у 10 класі «Використання знань і умінь при підготовці презентацій по географії на тему "Особливості економічного розвитку країн Європи і Азії"»

План-конспект уроку є дипломантом І ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. (Географія)


КОНСПЕКТ  БІНАРНОГО УРОКУ З ГЕОГРАФІЇ КУРСУ «РЕГІОНИ ТА КРАЇНИ» ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ у 10 класі.

Тема: «Використання знань і умінь при підготовці презентацій по географії на тему "Особливості економічного розвитку країн Європи і Азії"».

Комплексний, бінарний урок.

Компетенції уроку:

Уміння критично мислити, висловлювати власну думку на державній мові та мові  переважного викладання в школі, аналізувати.

Мета уроку: 

Освітні: Узагальнити і систематизувати знання з тем: "Особливості економічного розвитку країн Європи і Азії" застосувавши знання і уміння по підготовці презентаційного матеріалу отриманих на уроках інформаційних технологій.

Задачи навчального процесу:

Розвиваючі: Розвивати  вміння аналізувати та порівнювати, виділяти головне, установлювати причинно-наслідкові зв’язки та на практиці використовувати географічні дані і вміння створювати презентації, робити висновки, розвивати критичне мислення.

Виховні: виховувати всесторонньорозвиненого учня та формувати його екологічну та  інформаційну культуру.

Задачи перед учнями:

  1. Дати господарську оцінку природних ресурсів макрорегіонів Європи і Азії.
  2. Охарактеризувати рівень розвитку країн Європи і Азії з точки зору трисекторальної моделі економіки.
  3. Закріпити уміння знаходити і виділяти головне в інформаційних просторах   інтернетресурсів з метою підготовки презентації.
  4. Продемонструвати отримані на уроках уміння і навички захисту презентаційних робіт.

Тип уроку:

Комбінований, бінарний урок. Урок дослідження та узагальнення матеріалу з елементами практикуму (з комп'ютерною підтримкою).

 Підготовчі етапи та етапи уроку:

 Організація частково - пошукової діяльності.

 Індивідуальна робота.

 Проведення самостійної роботи  за попереднім завданням.

 Гра «Впізнай яка це країна». Рефлексія.

 Захист презентацій займає два урока.

Хід уроку:

І Організаційний момент.

Вчитель географії:

  • Добрий день. Протягом кількох уроків ми з вами вивчали особливості господарського розвитку країн Європи та Азії. За попереднім завданням ви, на уроках інформаційних технологій, готували презентації за планом. Сьогодні ми з вами проведемо захист цих робіт.

Кожен з вас підготував презентацію за попереднім вибором країни із запропонованих. Оцінювати презентації ми пропонуємо всім, використовуючи таблицю, яка знаходиться на ваших столах. Критерії оцінювання введені в таблицю.

Кожному промовцеві треба поставити оцінку, сумуючи яку, буде отриманий загальний бал окремо з географії і окремо з інформаційних технологій.

Перш, ніж ми почнемо, я надаю слово (одному з учнів) для загальної, короткої характеристики цих частин світу.

(Учень/учениця розповідають у дошки за попереднім індивідуальним завданням. Відповідь учнів.)

  • Европа – дуже давнє словоПрослідкувати його виникнення важко. Назва могла виникнути від семітського «ереб» або «іріб», що означає «захід».
    Ще одна версія в Давній Греції слово «Еребос» означає темнота, підземне царство мертвих.
    Європа – частина світу, західна частина материка Євразія.
  • Азія – в перекладі з арабського «асу» - схід, частина світу, яка входить до складу материка Євразія. Займає найбільшу частину Євразії. Ще 500 років тому Азія приваблювала європейців. Саме з Азії привозили дорогоцінне каміння, тропічні фрукти, спеції (перець, корицю). Європейці довго мріяли про азіатські багатства.
  • Відомо, умовну межу між Європою й Азією сьогод­ні проводять по східному схилу Уральських гір. У різні роки там були встановлені своєрідні «прикордонні» зна­ки — стовпи-обеліски. Найстаріший і найкрасивіший з них споруджений у 1868 році. Уральські майстри від­лили обеліск із чавуну у вигляді каплиці заввишки 4 ме­три. Розташований він за 5 кілометрів від села Кедрівка Свердловської області. На її східній стіні напис: «Азія», на західній — «Європа»

(карти на інтеактивній дошці)

ІІ Актуалізація опорних знань учнів.

Учні попередньо, за два тижні, отримали завдання про підготовку презентацій по країнах Європи і Азії, що вивчаються за програмою. Їм було дано план для опису країн.

Вчитель географії:

  -    Діти давайте згадаємо, про те що Алан Фішер в 1935 року у своїй роботі сформував поняття "Три сектори економіки". Які це сектори економіки?

(Відповідь дітей передбачає буди такою:

Первинний сектор економіки - здобич сировини, сільське господарство, гірничодобувна, рибна і лісова промисловість.

Вторинний сектор економіки - промислове виробництво і будівництво.

Третинний сектор економіки - сфера послуг, освіта і туризм.)

Вчитель географії:

-   Добре. У основу ваших презентацій лягло саме це поняття, три сектори економіки. Але ви спиралися на план опису економічного розвитку країн Європи та Азії. Назвіть його.

(Відповідь дітей передбачає буди такою:

  1. ЕГП країни.
  2. Політичний устрій. Населення.
  3. Природні ресурси.
  4. Первинний сектор економіки.
  5. Вторинний сектор економіки.
  6. Третинний сектор економіки.
  7. Цікаві факти про країну.)

Вчитель інформаційних технологій:

- Діти ви всі вже знайомі з правилами підготовки та захисту презентацій. Перерахуйте, будь ласка, ще раз ці вимоги.

(Відповідь дітей передбачає буди такою:

  1. Основні слайди презентації:
  • Титульний аркуш;
  • Зміст з кнопками навігації;
  • План презентації:
  • Список джерел.
  1. Розміщення зображень (фотографій), їх оптимізація.
  2. Вплив кольору.
  3. Колір фону. Єдність стилю.
  4. Анімаційні ефекти.
  5. Об'єм інформації і розташування інформації на сторінці.
  6. Розгалужена навігація і клікабельні посилання).

Вчитель інформаційних технологій:

      -    Добре. Зараз ми почнемо захист проектів.

На ваших столах лежать таблиці "Критерії оцінювання". Ви повинні проставити в них оцінки промовцеві за запропонованими критеріями. Технічні критерії та критерії дослідження за якими ви готували презентації вказані у таблицях.

Вчитель географії:

  • Звертаю вашу увагу, що до процесу захисту проектів. Ви маєте ставити різні запитання промовцеві в рамках критеріїв оцінювання проекта. Питання можуть бути як по технічних аспектах самих презентацій так і на географічну тематику.

ІІІ Захист презентацій.

У процесі захисту проектів учні ставлять промовцеві питання, які у них виникають під час перегляду. Питання можуть бути як по технічних аспектах самих презентацій так і на географічну тематику. Свої оцінки промовцеві учні виставляють у таблицю.

IV Рефлексія.

Гра «Впізнай яка це країна». (Презентація вчителів).

V Підсумок уроку.

У кінці другого уроку підводимо підсумки по заповненню таблиці "Критерії оцінювання". Обговорюємо, ділимося враженнями.

Вчителі переводять зароблені учнями бали в оцінки.

Додаток №1 (таблиця "Критерії оцінювання") – додається.

Додаток №2 (презентація гри «Впізнай яка це країна») – додається.

Використані джерела:

Підручники: «Географія 10 клас» В. М. Бойко (2018 рік);

Сайти:

http://travelife.today/continents/%D0%B5%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B0/

http://www.world-globe.ru/regions/europe/

https://www.votpusk.ru/country.asp

https://100dorog.ru/guide/articles/6176712/

http://travelife.today/continents/%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D1%8F/

http://www.world-globe.ru/regions/asia/

http://www.asian.com.ua/about/

https://www.google.com/search?q=картинки+стран+мира&rlz=1C1CHBD_ruUA830UA830&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=oyZI9p1Rw720PM%253A%252CIuGl37q6

Обладнання:  комп'ютер;  інтерактивна дошка.

Додаток №1

Комплексний, бінарний урок. Таблиця "Критерії оцінювання".

Прізвище ім'я учня (промовця) Відповідність матеріалу проекту плану опису по географії Відповідність матеріалу проекту технічним критеріям підготовки презентацій Використання засобів мультимедіа та оригінальність оформлення Культура мови (відсутність граматичних, орфографічних і мовних помилок)
         
         
         
         
         

Прізвище ім'я учня який дає оцінку проекта ___________________________________________________________

Прізвище ім'я по батькові вчителя _______________________________________________________________________________________________________________

Презентація до уроку>>>


Підготували: Бараннік Ольга Іванівна, вчитель географії I категорії, та Казакова Ірина Давидівна, вчитель інформаційних технологій, спеціалізована школа «Хабад Любавич» з поглибленим вивченням англійської мови та івриту, м. Запоріжжя

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram