info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Масштаб і спортивні майданчики

05.06.2025  

Вправа "Масштаб і спортивні майданчики" для використання на уроках географії, математики, фізичного виховання у 5-6 класах є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу вправ "STEM та медіаграмотність: навчись аналізувати світ".

Авторка: Блавдзевич Олена, вчителька математики Хотинського ліцею №5 – ОЗЗСО Хотинської міської ради Дністровського району Чернівецької області. 

Короткий опис вправи, анотація: вправа для учнів 5-6 класів, яка поєднує математику, медіаграмотність та географію. Методом вправи є ознайомлення учнів із поняттям «масштаб» та його використанням для моделювання реальних об’єктів, таких як спортивні майданчики (футбольний та баскетбольний).

Учні, працюючи в групах, збирають інформацію про реальні розміри майданчиків і навчаються перевіряти достовірність отриманих даних. Далі вони розраховують площу обраного об’єкта в реальному масштабі, зменшують її відповідно до заданого масштабу та створюють карту спортивних майданчиків на папері.

Завершується робота обговоренням, де кожна група демонструє результати своєї роботи.

Мета вправи/заняття:  розвивати уявлення про зміст поняття масштаб та його застосування, розуміння масштабування та пропорцій, вміння використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях, розвивати інтерес до пошукової дослідницької роботи; стимулювати  та  підтримувати власне бажання організовувати свою працю задля досягнення цілей.

Необхідне обладнання/матеріали:   Рулетки або вимірювальні стрічки для вимірювання розмірів спортивних майданчиків,  лінійки, папір (звичайний і міліметровий) для створення моделей і розрахунків, маркери, олівці, ручки для позначень та креслень.

Детальний опис вправи/уроку:

Учитель ділить клас на 2 групи.

Повторюємо  про масштаб: його визначення та застосування в реальному житті.

Учасники кожної групи виконують такі  завдання:

  1. Ознайомитись з особливостями побудови відповідних майданчиків;
  2. Вимірювання спортивного майданчика біля школи, за допомогою рулетки, або вимірювальної стрічки.
  3. Розрахунок масштабу.
  4. Створення карти.
  5. Презентація результатів.
  6. Спільне обговорення. кожна група пояснює методику розрахунків та джерела отриманої інформації, аналіз можливих труднощів, з якими зіткнулися учні під час виконання завдання.

Очікувані результати: Учні зможуть самостійно пояснити поняття масштабу та його роль у створенні моделей реальних об’єктів,  оцінити джерела інформації, аналізуючи їх на надійність та відповідність потребам,  навчаться ефективно працювати в групах, розподіляти ролі та координувати свої дії для досягнення спільного результату.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

Вчитель ставить запитання: "Чому важливо перевіряти достовірність інформації?" та "Як масштаб допомагає в нашій повсякденності?" для розвитку критичного мислення.

Учні діляться враженнями про те, що нового вони дізнались про масштаб та його застосування; кожна група пояснює методику розрахунків та джерела отриманої інформації, аналіз можливих труднощів, з якими зіткнулися учні під час виконання завдання та як їх вирішували.

Використані джерела: Підручники для 5 та 6 класу закладів загальної середньої освіти, ( автор Джон Ендрю Біос) Видавництво «Лінгвіст» Київ 2023.

Інтернет ресурси: https://agorabud.com.ua/ua/p4305864-stroitelstvo-futbolnyh-polej.html

https://contractpol.com.ua/stroitelstvo-sportivnykh-ploshchadok/stroitelstvo-basketbolnoy-ploshchadki/

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram