Вправа "Інформаційна хімія: розпізнай небезпечну рекламу" для використання на уроках біології, основ здоров'я, хімії у 8-12 класах є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу вправ "STEM та медіаграмотність: навчись аналізувати світ".
Авторка: Бакай Юлія, вчителька інформатики та робототехніки опорного закладу "Смідинський ліцей".
Короткий опис вправи, анотація:
Вправа спрямована на розвиток навичок критичного мислення та медіаграмотності, зокрема вміння аналізувати рекламні матеріали, що стосуються «натуральних» чи «безпечних» хімічних продуктів. Учні отримують завдання дослідити рекламні оголошення та перевірити, чи відповідають твердження в рекламі дійсності, використовуючи наукові знання з хімії. Завдання допомагає усвідомити, як реклама маніпулює поняттями «натуральний», «екологічний» або «безпечний» для привернення уваги споживачів.
Мета вправи/заняття:
Необхідне обладнання/матеріали:
Детальний опис вправи/уроку:
Очікувані результати:
Учні навчаться розрізняти правдиву та маніпулятивну інформацію в рекламних матеріалах.
Сформують розуміння того, як реклама може використовувати хімічні терміни для впливу на рішення споживачів.
Розвинуть навички критичного аналізу інформації та перевірки рекламних заявок на основі наукових джерел.
Учні здобудуть основи медіаграмотності в контексті споживання та аналізу хімічних продуктів.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:
Учні обговорюють, наскільки легко можна бути введеним в оману за допомогою рекламних слоганів та незрозумілих наукових термінів. Вони діляться своїми рефлексіями та міркуваннями щодо того, як уникнути маніпуляцій у повсякденному житті та які навички допомагають приймати обґрунтовані рішення про покупку. Учні також обговорюють важливість медіаграмотності та перевірки інформації.
Використані джерела:
Наукові статті з тематики аналізу складу продуктів.
Джерела з хімії щодо впливу хімічних речовин на здоров’я.
Вебсайти та інтернет-ресурси, які спеціалізуються на розвінчуванні фейків та перевірці правдивості інформації.