info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Хореографічний веб-квест «Цифрові технології в хореографії. Джаз-фанк, контемпорарі, хіп-хоп, бродвейський джаз на уроках сучасного танцю»

17.10.2024  

Хореографічний веб-квест "Цифрові технології в хореографії. Джаз-фанк, контемпорарі, хіп-хоп, бродвейський джаз на уроках сучасного танцю" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".

Авторка: Вікторія Машкіна.

Тривалість виконання: 2 години

Аудиторія та її вік:

Здобувачі освіти гуртка позашкільного закладу, 12 – 14 років.

Які навички формує, для чого вправа:

Розвиток навичок критичного мислення, здатності використовувати цифрові інформаційні технології на практиці, освоєння технологій пошуку та опрацювання інформації, формування здатності безпечно користуватися соціальними мережами, створювати власний медіапродукт.

Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:

Швидкісний Інтернет, ПК, планшети, смартфони.

Послідовність виконання, опис вправи:

Організаційний етап.

Керівник пояснює зміст, мету та завдання хореографічного веб-квесту:  познайомити гуртківців з напрямками сучасного танцю джаз-фанк, конпемпорарі, хіп-хоп, бродвейський джазта реалізувати особисті творчі проекти учасників.

Діти отримують завдання: Опрацювати вдома Інтернет-джерела (за посиланнями). Сформувати групи для подальшої роботи по одному з обраних напрямків, здійснити пошук аудіо-треку для створення хореографічної комбінації. Створити хореографічну комбінацію, записати відео, які надіслати  педагогу.

Мотиваційний етап.

Педагог пояснює, що реалізація поставленої мети хореографічного вебквесту передбачає перебування учасників вебквесту у кіберпросторі. Нагадує, що це віртуальна реальність, яка штучно сконструйована комп’ютерними засобами. Віртуальна реальність має усі ознаки реальності: у ній відбувається взаємодія індивідуумів, здійснюється обмін ідеями, інформацією, створюються твори мистецтва. Проте тут доводиться взаємодіяти не тільки із знайомими людьми, але і з непередбаченими незнайомцями та віртуальними персонажами. Можна стати жертвою кібербулінгу, або ще гірше: самому стати його джерелом, навіть не розуміючи цього. Особливо уважним слід бути тоді, коли у соціальних мережах з’являється реакція на розміщений там медіапродукт. Замість аналізу вашого відеокліпу може здійснюватися оцінка особистості автора. З іншого боку, автор медіапродукту у відповідь на критичні зауваження може переходити на особисті образи критика. Педагог нагадує, як реагувати на кібербулінг, як уникнути його проявів, щоб зберегти ментальне здоров’я, як самому не стати джерелом цих негативних явищ які можуть спричинити велику шкоду. Педагог застерігає також від надмірного захоплення кіберпростором, що може призвести до заміщення реального життєвого досвіду віртуальним, набутим через глобальну мережу Інтернет. Результатом може бути соціальна дезорієнтація, маргіналізація, та втрата творчої активності.

Педагог зауважує, що в процесі вебквесту у віртуальній реальності буде здійснюватися пошук професійної інформації, будуть поширюватись створені медіапродукти. Це дозволить набути досвіду діяльності у цифровому суспільстві, поглибити цифрову компетентність, сприятиме формуванню навичок самостійної та колективної роботи, розвитку творчих здібностей.

Інтерактивний етап.

Педагог пояснює перше завдання вебквесту: згадати історію хореографії, термінологію сучасного танцю, проаналізувати сучасні стилі танцювального мистецтва. Всю інформацію діти отримали в процесі виконання домашнього завдання. А на занятті спочатку проводиться короткий тест на знання історії сучасного танцю

Яке фольклорне коріння має джазовий танець?

    1. європейське
    2. американське
    3. африканське
    4. азіатське

У якій країні історично склався джазовий танець?

    1. Франція
    2. Китай
    3. Бразилія
    4. США

Який танець бере свій початок у 1967р. у Південному Бронксі?

    1. фольк-джаз
    2. джазовий танець
    3. контемпорарі
    4. хіп-хоп

Засновницею якого стилю вважають Айседору Дункан?

    1. джазовий танець
    2. контемпорарі
    3. фольк-джаз
    4. хіп-хоп

Коли починається історія виникнення джазового танцю?

    1. у XIX ст.
    2. у XX ст.
    3. у XVIII ст.
    4. у XV ст.

Педагог:

Ви чудово упорались із першим завданням. Для того, щоб закріпити отриманні знання, пропоную створити кластер на тему «Сучасний танець».

Діти створюють кластер, педагог аналізує, коментує, оцінює.

Педагог:

На наших заняттях та під час роботи з цифровими джерелами ви зустрічали багато спеціальної хореографічної термінології. І наступне завдання – відповісти на питання кросворду на знання термінології. Кросворд демонструється на екрані ПК. Спілкуємося, обговорюємо, сперечаємося і надаємо вірні відповіді.

Кросворд:

  b8 h3  
u i f4 l i k2 e
J1 u m p   c11 i  
    p - h с  
t6 c7 h s10 n a k e
u r o   n  
d5 r o p g  
  n s9 l i d e  
  s  

Питання:

  1. горизонталь - стрибок
  2. вертикаль - кидок ноги вперед або в сторону на 450 або 900 через прийом developpe
  3. вертикаль - крок-підсок
  4. горизонталь - мазок стопою по підлозі
  5. горизонталь - падіння розслабленого торса вперед або в сторону
  6. вертикаль - поворот
  7. вертикаль - розділ уроку, побудований на переміщеннях в просторі і виконанні базових кроків
  8. вертикаль - поштовх тазу вперед
  9. горизонталь - затягнутий крок
  10. горизонталь - хвиля через сторону
  11. вертикаль – зміна ніг, рук

Педагог:

Останнє завдання нашого квесту – демонстрація відео творчих робіт.

Групи демонструють відео своїх комбінацій.

Підсумковий етап.                                                                                 

Діти разом з керівником підводять підсумки квесту, діляться враженнями від роботи з медіа технологіями, аналізують творчі роботи та формують відео-звіт для соціальних мереж.

Педагог:

Творчі роботи засвідчують, що учасники знають сучасні жанри хореографічного мистецтва, покращити знання хореографічної термінології; навчилися прийомам самостійної та групової роботи за допомогою цифрових технологій; поглибили навички створення колективного медіапродукту та створення танцювальних комбінацій у заданому хореографічному напрямку. Одночасно поглибили медіа- цифрові компетентності: уміння використовувати музичні відео- аудіо- файли; освоїли технології пошуку інформації у віртуальному медіапросторі, розуміють можливості використання кіберпростору для реалізації групового творчого проекту; посилили здатність протистояти кібербулінгу, іншим небезпекам та загрозам, що чатують на них і Інтернеті.

Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):

Цифрове суспільство відкриває нові можливості для творчого зростання, але вимагає  досягнення високого рівня цифрових- медіакомпетентностей, критичного підходу до віртуального інформаційного простору, постійного самовдосконалення.

Джерела, які були використані:

Джаз-фанк:

URL: https://ocnt.com.ua/stili-suchasnogo-tancyu-dzhaz-fank/

URL: https://www.youtube.com/watch?v=0UsS3YJQou8&ab_channel

Конпемпорарі:

URL: https://ocnt.com.ua/stili-suchasnogo-tancyu-kontemporari/

URL: https://www.youtube.com/watch?v=BSDVzxfZizw&ab_channel

Хіп-хоп

URL: https://ocnt.com.ua/stili-suchasnogo-tancyu-tanec-u-stili-xip-xop/

https://www.youtube.com/watch?v=jF2qLOosAPU&ab_channel

Бродвейський джаз

URL: https://jak.koshachek.com/articles/brodvejskij-dzhaz.html

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=-a5thOrhgBQ&ab_channel

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram