info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Кому це вигідно?

20.08.2024  

Вправа "Кому це вигідно?" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".

Авторка: Юлія Руденко.

Тривалість виконання: 120-180 хв.

Аудиторія та її вік:

Старшокласники або студенти перших курсів, 15-19 років.

Цільова аудиторія:

студенти технічних,  ІТ-спеціальностей; майбутні журналісти, маркетологи, педагоги.

Учні, що навчаються у класах з поглиленим вивченням інформатики, математики.

Які навички формує, для чого вправа:

  • Навички пошуку, збирання і критичного аналізу інформації у медіапросторі;
  • Навички виявляти медіаманіпуляції;
  • Розвиток здатності до командної роботи над проєктом;
  • Здатність за результатами синтезу, порівняння інформації формулювати обгрунтовані висновки;
  • Розвиток комунікативних і ораторських здібностей;
  • Уміння презентувати результати проєкту за допомогою цифрових засобів.

Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:

Інтернет-зв’язок, ноутбуки або планшети (2-3 на команду)

Послідовність виконання, опис вправи:

Вправа  «Кому це вигідно?»

Вправу можливо проводити окремо або інтегрувати у будь-яку дисципліну, наприклад, «Психологія», тема «Свідомість особистості. Вплив на свідомість медіаманіпуляцій»

Студентам пропонується розділитися на групи по 3-5 осіб для спільної роботи над завданням.

Проєктне завдання

Звернення до групи №1: Абревіатура «ГМО» має достатньо сумнівну репутацію. У ЗМІ систематично звучать загрози, пов’язані із використанням продуктів з ГМО. На етикетках продуктів обов’язково значиться «Не містить ГМО», що має свідчити про безпеку товарів. А чи все дійсно так? Чи справді ГМО так небезпечно, у чому нас намагаються переконати? А якщо ні, то кому вигідно сіяти паніку у змушувати людей відмовлятися від продуктів на користь тих, що не містять ГМО.

Вам потрібно провести власне розслідування і визначте ті групи осіб, які поширюють інформацію про користь або шкоду від ГМО. Спробуйте з’ясувати, які цілі вони переслідують. Проаналізуйте, як їх цілі впливають на соціум. Сформулюйте висновок щодо користі або шкоди від ГМО і причини, за яких поширюється негативна або позитивна інформація.

Звіт представити у вигляді інтерактивного плакату, презентації або інтелект-карти.

Звернення до групи №2: Ми достатньо часто чуємо про ефективне лікування гомеопатією. А чи дійсно вона ефективна? І якщо так, то чим і ким підтверджується ця ефективність?  Якщо ж ні, то кому вигідно створювати для гомеопатії імідж дієвого лікування? Проведіть власне розслідування з цієї теми. Визначте коло осіб або компаній, хто поширює інформацію про гомеопатію, проаналізуйте, які мотиви керують ними. Які наслідки їх впливу на громадськість? . Сформулюйте висновок щодо користі або шкоди від гомеопатії і причини, за яких поширюється негативна або позитивна інформація.

Звіт представити у вигляді інтерактивного плакату, презентації або інтелект-карти.

Аналогічні звернення до груп, кількість їх залежить від чисельності аудиторії. Тематика розслідувань – щеплення, мед, БАДи, тощо.

Студентам потрібно створити повноцінний опис проєкту-розслідування і розробити за допомогою відповідного програмного забезпечення звітний документ, який презентувати і обгрунтувати сформульовані висновки.

Приклад результатів розслідування за темою «ГМО. Кому це вигідно?»

Рис.3.33. Інтерактивний звітній плакат результатів розслідування за темою «ГМО. Кому це вигідно»

Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):

Отже, неупереджене ставлення до інформації з певною долею скептицизму дозволяє об’єктивно сприймати інформації не піддаючись емоціям. А наявність цифрових навичок дозволить знайти першоджерела, перевірити інформацію на достовірність і підтвердити або спростувати міркування. Критичне мислення має стати природньою звичкою! Саме так ми маємо мислити, щоб медіапостір був для нас корисним і безпечним.

Джерела, які були використані:

  1. «Насамперед треба знайти першоджерело і перевірити його» https://pressclub.te.ua/novyny/nasampered-treba-znajty-pershodzherelo-i-pereviryty-jogo/
  2. Сервіс для створення інтерактивних презентацій https://www.thinglink.com
  3. Гугл Академія https://scholar.google.com.ua/
tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram