info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Складові успіху репрезентації суспільнозначущої інформації у медіапросторі цифрового суспільства

01.08.2024  

Вправа "Складові успіху репрезентації суспільнозначущої інформації у медіапросторі цифрового суспільства" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".

Авторка: Неля Ревенко.

Тривалість виконання: 2 години.

Аудиторія та її вік:

Здобувачі освіти позашкільного закладу, 14 – 16 років.

Які навички формує, для чого вправа:

Здатність протистояти небезпекам та викликам сучасного медіапростору. Розуміння того, як формується інформаційний простір цифрового суспільства. Освоєння засобів репрезентації об’єктивної реальності у кіберпросторі.

Уміння цілеспрямовано та ефективно використовувати соціальні мережі для досягнення власної мети, поширення соціально значущої інформації:

– визначати платформи для комунікації, обирати канали поширення соціальної інформації на велику та розташовану в різних місцях аудиторію;

– використовувати різні типи наративу та засоби репрезентації і відтворення інформації;

– визначати актуальність події, вносити в порядок денний теми для суспільного дискурсу;

– створювати привабливий медіапродукт та визначати аудиторію для його поширення.

Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:

Швидкісний Інтернет, Wi-Fi, ПК, планшети, смартфони, папір, фломастери, ручки, дошка.

Послідовність виконання, опис вправи:

Мотиваційний етап.

Оголошення мети: освоєння засобів та методів репрезентації об’єктивної реальності у кіберпросторі; розуміння того, як формується інформаційний простір цифрового суспільства. Пояснення, що заняття проводиться у формі вебквесту: віртуальної подорожі у кіберпросторі. Перешкоди – зупинки матимуть назви: поняття, зміст яких має бути розкритий у кластері чи сенкані. Пошук інформації про ці поняття здійснюється в Інтернеті. Застереження про використання надійних джерел інформації, здійснення верифікації та фактчекінгу, розрізняти факти та судження, враховувати, що пошук інформації здійснюється в умовах  інформаційної війни, що інформаційний простір наповнений джинсою та фейками. 

Нагадування правил складання кластеру та сенкану. Кластер – графічне зображення характеристик, які розкривають зміст відповідного поняття. Сенкан – п'яти рядковий неримований вірш із одинадцяти слів.

Один іменник (Тема).

Два прикметники (Яка? Який? Яке?).                                                                   

Три дієслова (Що  робить?).

Чотири слова фрази-висновку.

Іменник-синонім до теми. 

Готові кластери чи сенкани учасники презентують рефері – керівникові гуртка. Усі разом аналізують, коментують доповнюють уточнюють, знаходять більш точні, або вдалі характеристики понять. А після цього обирають ту характеристику поняття, яка буде застосована чи врахована при поширенні суспільно значущої інформації у кіберпросторі цифрового суспільства. Після затвердження роботи педагог дає дозвіл рухатись далі.

Інтерактивний етап.

Зупинка 1: «Кіберпростір»: пошук інформації, складання кластеру «Кіберпростір», визначення платформи для комунікації (фейсбук).

Зупинка 2: «Медіапродукт»: пошук інформації, складання кластеру «Медіапродукт», обрання медіапродукту (цифрова фотографія).

Зупинка 4: «Своєчасність новини»: пошук інформації, складання сенкану  «Своєчасність новини», визначення актуальної події (7 жовтня: міжнародний День української хустки).

Зупинка 5: «Аудиторія медіа» пошук інформації, складання сенкану «Аудиторія медіа», визначення аудиторії для поширення медіапродукту (українські дівчата та жінки).

Зупинка 6: «Репрезентація»: пошук інформації, складання сенкану «Репрезентація», обрання засобу репрезентації (образ).

Зупинка 7: «Порядок денний»: пошук інформації, складання сенкану «Порядок денний», внесення в порядок денний теми для  суспільного дискурсу (українська хустка – берегиня вроди, збереження коду нації).

Зупинка 8: «Наратив»: пошук інформації, складання кластеру «Наратив», обрання типу наративу (подія: фото челендж з нагоди  міжнародного Дня української хустки).

Зупинка 9: «Медійні мистецтва»: пошук інформації, складання кластеру «Медійні мистецтва»,  обрання засобу відтворення  (фотографія).

Зупинка 10: «Масова комунікація» пошук інформації, складання кластеру «Масова комунікація», обрання каналу поширення соціальної інформації на велику та розташовану в різних місцях аудиторію (фейсбук).

Підсумковий етап.

Педагог аналізує результати вебквесту: учасники освоїли засоби репрезентації об’єктивної реальності у кіберпросторі; уміють обирати платформи для комунікації та аудиторію, враховувати актуальність повідомлення; правильно обрали тип наративу для поширення суспільно значущої інформації; набули навичок встановлення теми для суспільного дискурсу.

Згідно отриманої під час віртуальної подорожі інформації учасники вебквесту приймають рішення з нагоди міжнародного Дня  української хустки 7 грудня 2023 року оголосити у фейсбукфото челендж «Берегиня вроди – хустка» під гаслом: «Збережемо генетичний код нації!»; запросити усіх охочих долучитися до челенджу, розміщати фотографії жінок та дівчаток в українських хустках.  

Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):

Інформаційний простір – це віртуальна реальність, яка створюється людьми, а наразі і штучним інтелектом, за низкою правил та вимог.

Віртуальна реальність не може адекватно репрезентувати об’єктивну реальність, яка є незрівнянно багатшою, складнішою, багаторівневою. Особистий досвід та досвід попередніх поколінь важливий для адаптації та комфортного життя. 

Складові успіху у кіберпросторі: визначення чіткої мети та завдань медіаактивності, привабливість медіапродукту; правильний вибір платформ для комунікації та каналів поширення інформації на велику аудиторію; врахування актуальності інформації, використання оптимальних типів наративу та засобів репрезентації і відтворення інформації.

Джерела, які були використані:

URL: https://www.facebook.com/profile.php?id=100089465686182&locale=uk_UA

URL: https://www.facebook.com/photo/?fbid=3498287367078994&set=pcb.1756160211512699&locale=uk_UA

URL: https://www.facebook.com/photo?fbid=3498287417078989&set=pcb.1756160211512699&locale=uk_UA

URL: https://www.facebook.com/photo?fbid=3498287473745650&set=pcb.1756160211512699&locale=uk_UA

URL: https://www.facebook.com/photo?fbid=3498287530412311&set=pcb.1756160211512699&locale=uk_UA

URL: https://www.facebook.com/photo?fbid=315050081487179&set=pcb.315036771488510&locale=uk_UA

URL: https://www.facebook.com/photo/?fbid=854821186424979&set=gm.888414322528367&idorvanity=865754428127690&locale=uk_UA

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram