info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Квест «У пошуках істини»

11.07.2024  

Квест "У пошуках істини" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".

Авторка: Світлана Середа.

Тривалість виконання: 60 хв.

Аудиторія та її вік:

Старшокласники та представники будь-яких професій, які зацікавлені у дослідженні історії та державності України та аналізі з точки зору медіаграмотності

Які навички формує, для чого вправа:

Спрямована на розвиток критичного мислення, креативності, цифрової та фінансової грамотності, уміння співпрацювати, шукати та перевіряти інформацію, аргументувати свою точку зору, національно-патріотичне виховання.

Учасники  обговорюють кожне завдання. В кінці потрібно коротко поділитися враженнями і доповнити речення «В незалежній Україні жити прекрасно (комфортно) тому, що …»

Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:

Роздруковані QR-коди, карта України, портрети  Б.Хмельницького,  І.Мазепи, С.Петлюри,  карта України, фото визначних місць

Послідовність виконання, опис вправи:

  1. Яке місто є древнішим: Київ чи Москва? https://www.ukraine-is.com/uk/istoriya-ta-legendi-zasnuvannya-kiyeva/

Що таке легенда з точки зору медіаграмотності? Чи може вона бути об’єктом фактчекінгу?

Центром якої держави став Київ? Що ви про неї знаєте? Яка держава є наступницею Київської Русі?

  1. https://armyinform.com.ua/2020/09/pravda-i-mify-pro-nastupnyczyu-kyyivskoyi-rusi/

Назвіть синонім до слова міф (у даному контексті). Чи можуть існувати пропаганда та медіаграмотність в одному вимірі? Які функції вони виконують у даному випадку? Чи можна вважати Росію наступницею Русі?

3. Переяславська рада – єднання двох братніх народів

 

 

 

 

Практично кожен громадянин України знає про Переяславську раду 1654 р.

  1. Українці і росіяни ніколи між собою не ворогували.
  2. Українці і до, і з самого початку повстання до Переяславської ради безперервно просили “царя-батюшку” взяти їх “під царську руку”. (Цей дуже туманний вислів трактувався як прагнення позбавитися своєї власної державності, мови й національності).
  3. Московська держава робила все можливе, щоб підтримати українських повстанців, надавала “братню підтримку” і при першій же оказії оголосила війну Речі Посполитій.
  4. Переяславська рада була генеральною, репрезентативною, всенародною і одностайною, а її рішення здобули всенародне схвалення.
  5. Присяга в Переяславі була односторонньою (тобто тільки українська сторона присягала), давалася Росії (не царю!).
  6. Україна увійшла до Московської держави саме в 1654 р., і саме на тих умовах, які виробив Богдан Хмельницький і схвалив цар та його уряд; ці умови час від часу порушували “ізмєнніки”, тільки тому цареві доводилося пізніше коригувати ці умови, які однак залишалися добрими. Москва ж ніколи не порушувала взятих на себе зобов”язань
  7. Гетьман Богдан Хмельницький був великим другом російського народу, привів Україну у московське підданство, тому заслуговує похвали на відміну від усіх інших гетьманів -”ізмєнніков”. Не випадково іменем Богдана Хмельницького, а не якогось іншого гетьмана називали міста, колгоспи, вулиці, навіть створили орден його імені.
  8. Переяславська рада нібито врятувала українців від загибелі, яку несли інші сусідні держави, вона поклала кінець тяжкій війні українського народу проти поляків-колонізаторів. Український же народ здобув внаслідок цієї ради своє “місце під сонцем”, а якщо й страждав, то тільки разом з “братнім російським народом”. Московська держава принесла Україні цивілізацію і прогрес і відповідні слова “нєістового Віссаріона” не сходили із шкільних підручників з історії СРСР.

Обговоріть статтю, використовуючи 5 правил аналізу медіа тексту

4. https://www.youtube.com/watch?v=NVcDR8tHQBE

Завдяки яким медіа Мазепа був  зрадником, а тепер героєм?

 Поняття «герой», «зрадник» є стереотипом, упередженням чи дискримінацією. Аргументуйте.

 

 

5. https://www.istpravda.com.ua/columns/2020/03/17/157199/

У С.Петлюри керівника Директорії була таємна могутня зброя. Як він тільки умудрився «здати» Україну більшовикам?!

Чому люди вірили у такі фейки? Так мріяли про свою державу?

 

 

6. https://www.bbc.com/ukrainian/news-55638500

Які медіа сьогодні «рухають колесо історії»?

Де крім передової воюють Україна та Росія? Як називається ця війна? Кого з відомих людей «присвоює» собі наш старший та більший «брат»?

7.  А хіба не байдуже ? Симпатичний прогноз погоди…За допомогою Google Image Search перевірте це фото. Що порушує дана публікація?Як на цю інформацію варто реагувати? 

 

 

8. https://www.dw.com/uk/mediamanipuliatsii-v-ukraini-yak-borotysia-iz-vnutrishnimy-zahrozamy/a-57743055

Протягом усіх 30 років незалежності України Росія регулярно підкидає фейки про нашу державу. З 2014 р. інформаційна війна йде паралельно з реальною. Яких правил ми маємо дотримуватися, щоб не попасти на гачок дезінформації?  

 

 

 

 

9. Вітаю ви пройшли квест і виграли 1000 грн, перейдіть за посиланнямНе забуваєм про кібербезпеку та фінансову грамотність

Яке прислів’я ми часто забуваємо? Чи можна говорити про медіаграмотність у народній творчості? 

 

 

 

 

 

10. Прокоментуйте«Медіаграмотність допоможе відновити благополуччя у нашій незалежній державі»

Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):

«Інформація – цифрова нафта ХХІ століття», «Безкоштовний сир буває тільки в мишоловці». Ці дві фрази відображають завдання квесту. Учасники навчаться аналізувати інформацію, прокачають фінансові та цифрові скіли, уміння дискутувати та працювати в команді, поглиблять знання про історію України.

Джерела, які були використані:

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram