Вправа "Соціальні мережі – торговельний майданчик, або як не натрапити на гачок шахраїв" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".
Авторка: Олександра Семерик.
Тривалість виконання: 20-30 хвилин
Аудиторія та її вік:
Особи у віці від 12 років
Які навички формує, для чого вправа:
Критичне сприйняття рекламних оголошень у соціальних мережах, виявлення маніпуляцій у медіаповідомленнях, пошук та обробка інформації, створення власного медіапродукту, розвиток фінансової грамотності.
Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:
Наявність браузера Google Chrome у гаджеті
Послідовність виконання, опис вправи:
За останнє десятиліття соціальні мережі частково взяли на себе функції ведення торговельної діяльності. Дуже часто алгоритми соціальних мереж, зокрема Facebook, аналізуючи вподобання конкретної людини, додають в стрічку новин користувача рекламні оголошення. Не завжди представлені оголошення належать добросовісним продавцям, тому уміння критичного сприйняття даного медіаповідомлення є актуальним. Пропонуємо перевірити вашу компетентність у цьому питанні на прикладі реклами продажу квітів.
І. Проаналізуйте рекламне оголошення на наявність маніпуляцій
Перейдіть за посиланням для ознайомлення з рекламою (посилання)
ІІ. Перевірте зображення в рекламному оголошенні на відповідність назві товару за допомогою наступних дій:
ІІІ. Аналіз способів оплати замовлення
Нерідко шахраї знаходять різні можливості для нечесного отримання коштів, тому знання безпечних способів оплати товарів допоможе вберегтися від цього. На сьогодні в Україні можливі наступні варіанти безпечної оплати:
Назвіть переваги та недоліки представлених вище способів оплати.
Проаналізуйте наступне оголошення на надійність способу оплати покупки (посилання).
Висловіть думку щодо умови оплати “З передоплатою” з точки зору продавця та покупця. Запропонуйте алгоритм дій, який допоможе перестрахуватися і не втратити власні кошти при покупці.
ІV. Спробуйте створити власне рекламне оголошення з урахуванням висновків, зроблених після виконання попередніх вправ.
Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):
Уміння критично сприймати медіаповідомлення, зокрема рекламу в соціальних мережах, комплексний підхід до аналізу змісту умов придбання товарів допоможе здійснити необхідну покупку, мінімізувавши ризики натрапити на шахраїв.
Джерела, які були використані:
Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник для студентів педагогічних коледжів / Ред.-упор. В.Ф. Іванов, О.В. Волошенюк; за науковою редакцією В.В. Різуна. – Київ: Центр Вільної Преси, 2014. – 431 с.