info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Соціальні мережі - торговельний майданчик, або як не натрапити на гачок шахраїв

25.06.2024  

Вправа "Соціальні мережі – торговельний майданчик, або як не натрапити на гачок шахраїв" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".

Авторка: Олександра Семерик.

Тривалість виконання: 20-30 хвилин

Аудиторія та її вік:

Особи у віці від 12 років

Які навички формує, для чого вправа:

Критичне сприйняття рекламних оголошень у соціальних мережах, виявлення маніпуляцій у медіаповідомленнях, пошук та обробка інформації, створення власного медіапродукту, розвиток фінансової грамотності.

Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:

Наявність браузера Google Chrome у гаджеті

Послідовність виконання, опис вправи:

За останнє десятиліття соціальні мережі  частково взяли на себе функції ведення торговельної діяльності. Дуже часто алгоритми соціальних мереж, зокрема Facebook, аналізуючи вподобання конкретної людини, додають в стрічку новин користувача рекламні оголошення. Не завжди представлені оголошення належать добросовісним продавцям, тому уміння критичного сприйняття  даного медіаповідомлення є актуальним. Пропонуємо перевірити вашу компетентність у цьому питанні на прикладі реклами продажу квітів.

І. Проаналізуйте рекламне оголошення на наявність маніпуляцій

Перейдіть за посиланням для ознайомлення з рекламою (посилання)

ІІ. Перевірте зображення в рекламному оголошенні на відповідність назві товару за допомогою наступних дій:

  • перейдіть за посиланням;
  • збережіть оголошення;
  • відкрийте пошукач Google;
  • у рядку пошуку виберіть функцію Google Об’єктив;
  • завантажте збережене зображення;
  • порівняйте назву рослини з рекламного оголошення з назвою, яку видав пошукач;
  • зробіть висновки, чи завжди зображення товару відповідає тому, що продавець заявляє в тексті реклами.

ІІІ. Аналіз способів оплати замовлення

Нерідко шахраї знаходять різні можливості для нечесного отримання коштів, тому знання безпечних способів оплати товарів допоможе вберегтися від цього. На сьогодні в Україні можливі наступні варіанти безпечної оплати:

  • доставка з післяплатою - можливість здійснювати оплату за товар після його огляду в поштовому відділенні (ознайомтеся з умовами здійснення даної послуги службами доставки Нова пошта та Укрпошта);
  • OLX-доставка (з умовами даної послуги можна ознайомитись за посиланням);
  • Prom-оплата (з умовами даної послуги можна ознайомитись за посиланням).

Назвіть переваги та недоліки представлених вище способів оплати.

Проаналізуйте наступне оголошення на надійність способу оплати покупки (посилання).

Висловіть думку щодо умови оплати “З передоплатою” з точки зору продавця та покупця. Запропонуйте алгоритм дій, який допоможе перестрахуватися і не втратити власні кошти при покупці.

ІV. Спробуйте створити власне рекламне оголошення з урахуванням висновків, зроблених після виконання попередніх вправ.

Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):

Уміння критично сприймати медіаповідомлення, зокрема рекламу в соціальних мережах, комплексний підхід до аналізу змісту умов придбання товарів допоможе здійснити необхідну покупку, мінімізувавши ризики натрапити на шахраїв.

Джерела, які були використані: 

Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник для студентів педагогічних коледжів / Ред.-упор. В.Ф. Іванов, О.В. Волошенюк; за науковою редакцією В.В. Різуна. – Київ: Центр Вільної Преси, 2014. – 431 с. 

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram