Шановні батьки, бабусі та дідусі! Майже в кожного з нас сьогодні виникає проблема як зайняти діток. Академія української преси і ми авторки посібника «45 ідей як викладати медіаграмотність дітям 3–4 років пропонуємо вам різноманітні розвивальні авдіовправи, які допоможуть малятам 5-6 ро розвивати критичне мислення.
Для розвитку дитячої уяви та розвитку мовлення доречно попрацювати над метаграмами. Що таке метаграма? Метаграма — від грец. префікс, який означає зміну певної, як правило, першої букви — загадка, різновид шаради. Метаграми використовують як віршовий прийом, який полягає в заміні початкової літери у слові, що призводить до появи нових слів із відмінним смисловим значенням.
Потрібно відгадати слово, з якого через заміну певної літери утворюється інше слово. Доречно буде й пояснювати самі слова.
1) З «В» росте на голові, з «К» ростиме на землі. (Волосся — колосся)
2) З «Б» руда, прудка тварина, з «Г» вже дерева частина. (Білка — гілка)
3) Коли я з «Ч», то з мене п’єш, коли на «Ш» — конем поб’єш. (Чашка — шашка)
4) Дуже мудра чорна птиця. Як заміниш «В» на «К»,То прикраса враз вона. (Ворона — корона)
5) Люблять нас усі збирати, після дощику в ліску, Люблять нас усі збирати, після дощику в ліску,
А як букву «Г» відняти — будем плавать у ставку (Гриби — риби).
6) З «К» дерева захищає і на них вона завжди, з «Н» звірятко заховає, коли треба, від біди. (Кора — нора)
А завтра відгадки)
А ще ми сьогодні пропонуємо гру. Всі ми весь час отримуємо інформацію. З давніх давен люди комунікували, щоб поширювати якийсь зміст для інших, передавати та обмінюватися інформацією. Спочатку вони малювали на стінах пещер, де жили різні позначки. Потім люди навчилися передавати інформацію на відстані за допомогою сигналів, якими сповіщали через передавальні пости, розташовані в зоні видимості один від одного. Але ж для «розуміння» інформації також можна скористатися ще й мімікою й жестами. Зараз спробуємо. Об’єднаємося в кілька груп чи пар. Дорослий тихо говорить на вухо одному із гравців команди певну інформацію. Гравець вже не використовуючи слів! має передати її іншому гравцеві. Виграє та команда, яка вгадала найбільше правильних варіантів.
Варіант 2. Всі учасники об’єднуються у команди й стають у ланцюжок,
один за одним. Останній учасник у кожному ланцюжку є ведучим. Він має без слів гравцю, що стоїть по переду, показати коротку історію (наприклад, як заводиться і газує мотоцикл; як розчісувати довге волосся і заплітати косу; як збирати в пучок волосся й зав’язувати бант; як уважно цілитися із лука по мішені тощо). Кожний гравець «розповідає» за допомогою міміки й жестів своєму наступнику і так до кінця ланцюжка.
Виграє та команда, яка вгадала інформацію, яку зашифрував і показував перший гравець.
Повну версію (не чекаючи наших постів) можна безплатно завантажити з Порталу медіаграмотності.
А відеопрезентацію від авторок, як з ним працювати можна переглянути.
#КалендариАУП #критичнемислення #medialiteracy #медіаграмотність #медиаграмотность #АУП #Аудіо_календарик_АУП
Виготовлення цього продукту стало можливим завдяки фінансовій підтримці Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), що була надана через проект «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Академія української преси» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.