Проєкт «Медіаграмотна особистість – успішна особистість» є учасницею конкурсу «Моя школа – медіаграмотна».
Авторка: Міхасьова Тетяна Тимофіївна, керівник творчого об'єднання (гуртка) "Клуб юних кореспондентів" Комунального закладу позашкільної освіти "Кременчуцький міський будинок дитячої та юнацької творчості".
Проєкт «Медіаграмотна особистість – успішна особистість» складається з чотирьох етапів (модулів) та розрахований на один рік.
Перший модуль: анкетування вихованців «Клубу юних кореспондентів» з метою виявити рівень медійної грамотності.
Другий модуль: розробка експрес-уроків для опанування основ медіаграмотності.
Третій модуль: підготовка учнів – менторів. Вихованці опановують вміння критично аналізувати інформацію, застосовувати фактчекінги для перевірки фактів, створювати власні медіа продукти.
Четвертий модуль: діти - ментори проводять тренінги з критичного мислення, медіаграмотності для своїх однолітків під час виховних годин у тих класах та школах, де вони навчаються. Цей етап діяльності має назву «Рівний рівному».
Актуальність проекту – розвиток комунікативних здібностей учнів; формування критичного мислення; навчання сприймати інформації, перекодуванню візуального образу у вербальну знакову систему; оцінювання якості інформації, вироблення вмінь вибирати при «споживанні» інформації з мас-медіа; підвищення загальнокультурного рівня особистості та передача набутих знань своїм одноліткам.
Мета проекту: підготувати медіаграмотних вихованців для менторської діяльності в шкільному освітньому середовищі, виховувати громадянську позицію старшокласників, розвивати комунікативні здібності.
Завдання проекту:
- критичному мисленні (баченні, оцінюванні) медіатекстів різних форм і жанрів; - здатності до сприймання повідомлень такими, якими вони є;
- оцінюванні медіаповідомлень у відповідному середовищі;
- розумінні історичного, економічного, художнього, мистецького, правового
та інших контекстів, представлених в повідомленнях.
- умінні готувати і передавати інформацію з використанням різних медіа ресурсів.
Форма проекту:
- групова на етапі перших двох модулів;
- белл – ланкастерська на етапі останнього, четвертого, модуля.
План реалізації проекту:
Проект здійснюється через модулі:
- модуль1 «Анкетування» (Додаток 1)
- модуль 2 «Експрес-урок» ( Додаток 2)
- модуль3 «Медіаграмотність – нова культура»
- модуль 4 «Рівний рівному»