info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Тематичний день здоров'я "Приймаючи рішення – думай!"

Конкурсну роботу "Приймаючи рішення – думай!"  можна використовувати в початковій школі з учнями 4-х класів під час навчання на уроках української мови (розвиток мовлення), інтегрованих курсах «Я досліджую світ» і «Мистецтво».

Робота є переможницею конкурсу «Моя школа – медіаграмотнота».

Авторка: Голощапова Валерія Василівна, учитель початкових класів Комунального закладу "Харківська санаторна школа №13" Харківської обласної ради, медіапедагог. 

Мета:

  • ознайомити учнів/учениць з методами маніпулювання думкою і способами переконання цільової аудиторії;
  • формувати навички аналізу наукової інформації, що подається в медіа; розвивати навички викладу думок і добору аргументів через історію;
  • учити візуалізувати ідеї;
  • розвивати критичне мислення.

Актуальність: потреба сьогодення у формуванні стійкості населення до дезінформації в умовах пандемії.

  1. На уроці «Я досліджую світ» провести евристичну бесіду з елементами дослідження:
  • Чому людина прагне бути здоровою?
  • Що їй для цього треба робити?
  • Що ви знаєте про загрози для здоров’я людини, які несуть віруси?
  • Де чи у кого ми можемо дізнатися про віруси і вакцини, які допомагають нам уникнути страшних захворювань?
  • Перегляньте деякі відеофрагменти, які підготовлені фахівцями у цій галузі в межах проєкту  «Абетка вакцинації чи освітнє щеплення від дезінформації від А до Я».
  • Що нового ви дізналися про вакцини?
  • Чому не всі дорослі роблять щеплення від COVID-1?
  • А ваші рідні зробили такі щеплення?
  • Якщо, ні, то чому? (не вірять у дієвість вакцин, прислухаються до думок друзів, а не фахівців, не хочуть сприймати нову інформації, не перевіряють чутки тощо).
  • Мабуть, ви чули інформацію, що до місця вакцинації від COVID-19 притягується магніт, бо у вакцинах є чипи чи метали. Як перевірити, чи правдива ця інформація?
  • Дійсно, це фейк. Але шахраї, які знають, що є люди, які вірять цій інформації, вирішили на їхній медіабезграмотності ще й грошей підзаробити. Так, на днях в інтернеті з’явилася інформація, що в Україні почали продавати простий і безпечний у використанні пристрій – «магніт-античип» для безпечної вакцинації, чип, намагнічений потоками структурованої води, дозволяє приймати вакцини без ризику для здоров'я. Як не потрапити на гачок такої дезінформації?
  1. На уроці «Українська мова (розвиток мовлення)» учитель має продовжити говорити з дітьми про важливість вакцинації від COVID-19. Під час розмови варто спитати в учнів:
  • Чому не всі дорослі роблять щеплення від COVID-1?
  • А ваші рідні зробили такі щеплення?
  • Якщо, ні, то чому? (не вірять у дієвість вакцин, прислухаються до думок друзів, а не фахівців, не хочуть сприймати нову інформації, не перевіряють чутки тощо).
  • Об’єднайте учнів/учениць у групи. Завдання: Придумайте сторітелінг, зміст якого пов’яжіть з пандемією COVID-19 та вакцинацією.
  • Презентація історій.
  1. На уроці «Мистецтво» дайте учням завдання:
  • Візуалізувати у формі коміксу складені в групах історію, пов’язану з необхідністю вакцинації, яка вам найбільше сподобалася. Презентувати свій комікс.
  • Підсумок тематичного дня: Так, як же запобігти шкоди здоров’ю? (займатися спортом, споживати здорову їжу, у разі потреби робити щеплення, перевіряти інформацію)
  • Кращі комікси розміщено https://m.facebook.com/groups/1635992583375692/permalink/2660078337633773/:

Посилання на використані джерела інформації:

  1. Абетка вакцинації чи освітнє щеплення від дезінформації від А до Я: методичний комплекс [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://medialiteracy.org.ua/abetka/.
  2. Обережно, на всій території України спостерігаються магнітні дурні https://www.facebook.com/BezBrehniUA/
  3. Освітні практики із запобігання інфодемії, або Як не ізолюватися від правди. Навчальний посібник / Волошенюк О. (розділ 2, 3, 5), Дегтярьова Г. (розділ 2), Каліберда М. (розділ 1), Мокрогуз О. (розділ 3), Потапова В. (розділ 4), Шаламов Р. (розділ 1) / За редакцією Волошенюк О., Євтушенко Р., Іванова В., Кулакова А. — Київ: АУП, Інтерньюз-Україна, ЦВП, 2020. – 68 с.
  4. Специально для антивакцинаторов: в интернете продавали людям "магнит-античип"[Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ukraine.segodnya.ua/ukraine/specialno-dlya-antivakcinatorov-v-internete-prodavali-lyudyam-magnit-antichip-1578985.html.
  5. Фейк: К месту вакцинации от COVID-19 притягивается магнит – в вакцинах есть чипы или металлы [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://voxukraine.org/ru/fejk-k-mestu-vaktsynatsyy-ot-covid-19-prytyagyvaetsya-magnyt-v-vaktsynah-est-chypy-yly-metally/.
tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram