info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Комікси – потужний інструмент для навчання

08.08.2023  

8 серпня Академія української преси провела прямий ефір «Магія медіаосвітнього коміксу: намалюй продовження з улюбленими героями!»

Прямий ефір був присвячений конкурсу медіатворчості. Автори поділилися власним досвідом створення коміксу, щоб надихнути на створення власних робіт на конкурс.

Оксана Волошенюк, експертка з медіаосвіти і медіаграмотності, авторка навчальних посібників та програм, розповіла: «Сьогодні ми працюємо над продовженням коміксу «Ми скоро повернемось», який виявився дуже затребуваним. І запрошуємо всіх долучитися до створення його продовження. Звичайно вони будуть створені на ваших власних історіях. Розкриємо секрет, в продовженні буде вкладка «комікс в коміксі», це дозволить показати не тільки роботу професійних художників, сценаристів, мистецтвознавців, але й тих, хто цікавиться коміксом та висловлюється з його допомогою у віці від 4 років. Силою цього проєкту вважаю те, що ми навчаємо найменших користуватися інформацією хай і в таких маленьких зачатках».

Олександра Шаповал, авторка сценарію коміксу «Ми скоро повернемось», письменниця, популяризаторка дитячого читання, кандидатка мистецтвознавства, мол. наук. співробітниця відділу екранно-сценічних мистецтв та культурології ІМФУ ім. М.Т. Рильського НАН України, розповіла: «Комікс – це вид мистецтва, я в якому історія розповідається не лише завдяки тексту, діалогам, а й завдяки малюнкам. Ці частини взаємодіють і доповнюють один одного. Ще нещодавно комікси вважались несерйозним жанром, гумористичним жанром, проте з часом комікси набувають все більшої популярності. Описи постають в найрізноманіших формах, жанрах на серйозні теми. Комікси можна використовувати не тільки як книжку для читання, а й для освітніх цілей. Вони є потужним інструментом, який можна використовувати для навчання зокрема, а й для засвоєння якихось складних тем в освітньому процесі. Комікс містить зовсім небагато текстового матеріалу й багато ілюстрацій, це приваблює діток, які звикли дивитись, а не читати, їм легше сприймати картинку. Завдяки красивій привабливій картинці, вони починають читати».

Також авторка поділилась покроковою інструкцією створення коміксу:

  1. Визначте концепцію та ідею.
  2. Вигадайте основних персонажів та їх характери.
  3. Продумайте сюжет та почніть написання коміксу.
  4. Розробіть макети сторінок.
  5. Додайте текст та діалоги.
  6. Придумайте обкладинку коміксу
  7. Дайте почитати комікс бетарідерам.
  8. Редагуйте та підготуйте до публікації.

Юрій Шаповал, художник-ілюстратор, автор візуального рішення коміксу «Ми скоро повернемось», створює концепти комп’ютерних ігор, малює коміксу та ілюстрації близько 20 років, поділився секретами роботи над коміксами: «Перше завдання художника – це бесіда з автором, треба все узгодити, проговорити з автором все, що він запланував, важливо визначити акценти. Треба щодня обговорювати кожну сторінку, бо можуть з’явитися нові ідеї, комікс вдосконалюється щодня. Після обговорення сценарію, художник збирає референси*. В інтернеті дуже багато картинок, я збираю так звану дошку мудборд, де розкладаю для себе приклади. З мудбордом я йду до автора, і ми шукаємо золоту середину. Комікс – це все-таки візуальне мистецтво, а красива картинка вона приваблює глядача та читача. Далі, якщо створюємо персонажа, додаємо певні референси персонажів. Процес створення коміксу складний, тому перший етап робить автор, він робить сценарій. Художникам складніше, бо вони розділяються на категорії. А ще дуже важливо робити персонажів, щоб їх розмір відповідав світу».

Також художник показав всі етапи створення персонажів від замальовки в блокноті до ескізу на комп’ютері та розмальованого варіанту.

*Референси – це зразки інших готових робіт, які налаштовують на «потрібну хвилю» та слугують орієнтиром кінцевого результату.

Роботи на конкурс приймаються до 10 вересня. З анонсом конкурсу можна ознайомитись за посиланням.

Захід відбувся завдяки нашому спільному проєкту між Академією української преси та міжнародною організацією Internews. Вона впроваджує «Медійну програму в Україні» за фінансування Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації.

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram