info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

План-конспект уроку природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ» «Які є види транспорту?»

План-конспект уроку є дипломантом ІІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)


з/п

Приклади

Навчальної

діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс конкретного очікуваного результату

 

І

 

 

ІІ

Ранкова зустріч.
Привітання.
Гра «Сюрприз у коробці».
Оголошення теми дня.
Гра «Відгадай і покажи»
Новини дня.
Обмін інформацією.
Гра «Котилася торба».

Доброзичливо сприймає усні репліки однокласників й доречно реагує на усну інформацію.

Встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі. Висловлює власну позицію і пояснює її, вживає відповідну до ситуації лексику.
Виконує різні ролі в ігрових ситуаціях.

2 МОВ 1.1-1

 

СЗО 1.4-1.2

 

МОВ 1.6-4

2ФІО 3.1-3

ІІІ Робота в групах.
Гра «Розкажи – покажи»
Пізнавальна вправа.
Гра із додекаедром.

Розв’язування математичних проблем.
Перегляд відео.

Висловлює власну позицію і пояснює її, вживає відповідну до ситуації лексику.
Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків.
Доброзичливо сприймає усні репліки однокласників.
Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу.
Передбачає результати обчислень.
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри.

МОВ 1.6 – 4

2 МОВ 4.1-1

2 МОВ 1.1-1

2 МАО 3.1 – 1

2 МАО 1.4 – 5

СЗО 1.4 – 1.2

ІV  Бесіда «Користь і небезпека довкіллю».
Вправа «Мікрофон», «Незакінчене речення».

З увагою сприймає усні репліки учителя і однокласників і адекватно реагує на усну інформацію в діалозі.

Уважно вислуховує думку співрозмовників,висловлює власну позицію.
Використовує інформацію, отриману з додаткових джерел (книги, фільми тощо).
Визначає переваги екологічного транспорту.

2 МОВ 1.1 – 1

2 ГІО 7.2 -3

2 ПРО 2.1 – 1

2 ПРО 3.3 – 7

V Слухання і обговорення вірша
О. Маландій «Назарковий гараж»
Дискусія.
Пояснює, що не всі матеріали, створені людиною, корисні для довкілля.
Уважно вислуховує думку співрозмовників,висловлює власну позицію.
Пояснює вплив автотранспорта на довкілля.
Розрізняє професії,пояснює їхні особливості.

2ПРО 3.3 – 7

2ГІО 7.2 – 3

2 ПРО 3.3 – 7

ГІО 7.2 – 3

Відгадування професій, які гарантують нам безпеку.
Гра «Відгадай транспорт за звуком».

 

 

Робота з конструктором ЛЕГО.

Висловлює власну позицію і пояснює її, вживає відповідну до ситуації лексику.
Розрізняє професії,пояснює їхні особливості.
Визначає коло осіб, які можуть надати допомогу в разі небезпеки.
Називає служби невідкладної допомоги, ідентифікує їх телефони.
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри.
Надає допомогу тим, хто її потребує і висловлює вдячність за підтримку.

МОВ 1.6-4

ГІО 7.2 – 3

2 СЗО 1.3 – 1

2 СЗО 1.3 – 2

СЗО 1.4 – 1.2

2 ГІО 7.2 – 2

VІІ Рефлексія. Обмін враженнями. Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших.
Демонструє іншим результати власної діяльності.

2 ГІО 7.2 – 3

 

2 МИО 3.1 – 2

ЯКІ Є ВИДИ ТРАНСПОРТУ?

І. Ранкова зустріч.

1. Вітання з дітьми.
Вчитель.  Доброго ранку! Доброго дня!

                 Хай плещуть долоньки,

                 Хай тупають ніжки.

                 Працюють голівки,

                 І сяють усмішки.
Учні.       Другу руку простягни.
Усмішку усім пошли.

       Добрий ранок! Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!

Діти труть свої рученята і передають тепло долонь сусідові з привітанням та компліментом.

- Доброго ранку, Маринко! Мені дуже приємно тебе бачити!

- Доброго ранку, Миколко! Я рада, що ти з нами!

2. Дидактична гра «Сюрприз у коробці». Учні передають коробочку із предметом усередині.

Намагаються відгадати що там. Ставлять вчителю по черзі питання, на які можна відповідати:«Так», «Ні». (Відгадка – машинка).

ІІ. Оголошення теми дня.

1. Рухлива гра «Відгадай і покажи».

Вчитель. – Діти, ви йшли сьогодні до школи і помітили, що по дорозі їздить багато машин. А у великих містах їх ще більше. А у цілому світі їх велика кількість і всі вони різні. Пропоную пограти в гру.

Вам потрібно відгадати загадку і показати відгадку. Якщо цей предмет літає – рухи руками – літаємо, плаває – руками пливемо,знаходиться під землею – присідаємо, їздить по землі – кермуємо.

* Сил багато птах цей має:                   * Ні вівса не їм, ні сіна,
У повітрі він літає                                    Дайте випити бензину,
Возить у собі людей:                                Всіх я коней обжену,
Татусів, матусь, дітей!                             Куди хочеш побіжу.

* Полотно, а не доріжка,                       * Ні сани, ні віз,
Кінь біжить – сороконіжка.                     А їде без коліс.
* Під землею – дивне місто:                    * Що за чудо – довгий дім,

      Все в огнях, як у намисті.                        Пасажири є у нім.
В нім будинки не стоять,                         По маршруту вас везуть
По залізних рейках мчать.                       І квиточки продають.
* Як сідаєш – він бурчить                       * Що за диво – бабка?
По дорогах швидко мчить.                     Цікаві очі, є пропелер, довгий хвіст
Та шолом слід одягати                            Нас з тобою кличе у політ
І права водійські мати.                            Це сучасний - ….(вертоліт).

Вчитель. – Ви молодці, дуже уважні діти!
-  Як можна назвати ці засоби пересування одним словом?
(Транспорт)

2. Новини дня. Обмін інформацією.

Помічник вчителя (учень) подає інформацію за допомогою шаблону про пору року, місяць, дату дня, погоду, назву тижня.

3. Гра «Котилася торба».
Вчитель. Пропоную погратися в наступну гру «Котилася торба». Діти промовляють слова: «Котилася торба з високого горба, котилася, котилася і до рук докотилася». В цей час по колу передають торбинку і учні дістають по одному пазлу різного  кольору.  Об’єднуються в групи за кольорами (синій, червоний, зелений, жовтий).

ІІІ.  Робота в групах.                                     

1. Гра «Розкажи – покажи».

Учні складають розрізані картинки у групах (на картинках зображений різний вид транспорту), підписують їх, визначають голосні та приголосні звуки у словах.

- Яке слово об’єднує усі ці картинки? (Транспорт – тема тижня).

Демонстрація результатів власної діяльності.

1група. Літак літає у повітрі. Такий вид транспорту називається – повітряний. Наприклад: ракета, вертоліт та ін.

2 група. Метро знаходиться під землею. Такий вид транспорту називається – підземний.

3 група. Катер плаває по воді. Такий вид транспорту називається – водний. Наприклад: човен, пароплав, лайнер та ін.

4 група. Автобус їздить по землі. Такий вид транспорту називається – наземний. Наприклад: машина, велосипед, мотоцикл, трактор та ін.

2. Розпізнавання транспорту. Пізнавальна вправа.

Вчитель пропонує погратися з цікавою та корисною іграшкою – Додекаедром (Має 12 граней, на кожній зображений один із видів транспорту). Учні по черзі ловлять іграшку, називають транспорт, визначають його спосіб руху.

Наприклад: трактор – наземний, катер – водний.

3. Розвязування повсякденних проблем математичного змісту.

Вчитель. – Перегляньте уривок мультфільму і порахуйте, скільки якого транспорту за способом руху?

https://www.youtube.com/watch?v=utPKk7HeMAE

- На скільки більше наземного транспорту, ніж повітряного, водного?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Руханка «Поїхали»

Діти стають у коло один за одним, імітують рух автомобілів звуками, жестами. Разом з вчителем промовляють слова:

Їде мишка на машині
У сивенькій кожушині
Від дому до школи.
В неї пісенька така:

«Ой машино, ти мишина,
З калачів солодкі шини.
Ти велика, наче ЗІЛ,
Певно, сто котячих сил.

Ти  біжиш, наче миш,
І нітрохи не димиш.
Бо в моторі не бензин,
А сироп із апельсин.

ІV.  Бесіда «Користь і небезпека довкіллю».

1. Вправа «Мікрофон».

- Для чого служать машини? (для перевезення пасажирів)

  • Ще що можуть перевозити такі та інші машини? (Вантажі)

Для чого люди придумали транспорт? (Для того, щоб швидше пересуватись, щоб полегшити працю)

- Що треба зробити, щоб машина зрушила з місця? (Заправити пальним)

- Чи можна заправити сиропом, як мишка?

- Чим корисний і чим небезпечний бензин?

- Як автомобіль шкодить природі?

- Які види транспорту не забруднюють середовище? (Велосипед, самокат, сиґвей, електромобілі).

- Де відпочивають машини? (вчитель використовує презентацію).

По вулиці їде легкова машина. Дзвенить на повороті трамвай. Швидко рухається тролейбус, стукає колесами поїзд. А високо-високо в чистому небі летить літак. Але не завжди машини в путі. У машин є «домівки», де вони відпочивають.

2. Вправа «Незакінчене речення».

Таксі рядами вишиковуються у … (таксопарку).

Поїзд – це багато-багато вагонів. Тому … (депо), куди вони заїжджають, будуть дуже довгим.

По воді пливуть пароплави, річкові трамваї. А ті, що не в плаванні, погойдуються на хвилях біля …(пристані).

Коли великий морський корабель повертається до рідний берегів, він стає на якір на …(рейді або біля причалу).

У пасажирського літака, що приземлився в аеропорту, теж є свій дім … (ангар).

Трамвай на ніч заїжджає в … (трамвайний парк).

Машини після робочого дня повертаються в …(гараж).

- Чому не можна залишати їх на проїжджій частині?

V. Слухання і обговорення вірша.

1. Вірш О. Маландій «Назарковий гараж».

Обладнав гараж Назарко.

Там – таке, комбайн, косарка…

Сяє все, машина кожна.

Адже що то за шофер,

Тракторист чи комбайнер,

Що не буде змалку знати,

Як машину доглядати?

2. Дискусія.

– Як доглядав за іграшками Назарчик?

- Який це хлопчик?

- Як ви доглядаєте за власними іграшками?

- Чи доводилось допомагати дорослим мити машину?

- Де ще в нашому місті можна зробити машину чистою?

- А де можна перевірити технічний стан машини, відремонтувати її?

- Які професії людей нам стали у пригоді?

VІ. Відгадування професій, які гарантують нам безпеку.

Рольова гра «Відгадай транспорт за звуком». (Учні чують запис сирени машин).

- Які машини можуть користуватися звуковим сигналом?

Вчитель демонструє машини – помічники за допомогою презентації.

Учні називають їх (швидка допомога, поліцейська машина, пожежна машина), визначають призначення.

Вчитель знайомить із номерами телефонів екстрених служб:
101          102              103

- Яку допомогу можуть надати населенню люди цих професій?

2. Робота в групах.

Робота з конструктором ЛЕГО.

Діти конструюють машини майбутнього, які не будуть забруднювати середовище. Називають номери екстрених викликів.

* Хвостом воду бере,
Хвостом випускає.
Як вогонь розбушувався
Його поливає.

* Помічниця людям гарна
На колесах ця лікарня
І відкриті всі дороги
Для… «швидкої допомоги».

* Замигає синім оком
Зразу всі – тікай з дороги!

VІІ. Рефлексія. Обмін враженнями.

Які види транспорту ви знаєте?

Який існує транспорт за способом руху?

Як людина використовує транспорт у своєму житті?

Як транспорт впливає на забруднення навколишнього середовища?

Яким повинен бути транспорт майбутнього?

Виставка робіт. Презентація груп (діти діляться своїми досягненнями).


Підготувала: Сідьорко Світлана Василівна, учитель ШНВК: ЗОШ  І – ІІІ ст. № 9- ДНЗ.

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram