План-конспект уроку природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ» у 4 класі “Узагальнення знань. Природа материків”

План-конспект уроку є дипломантом ІІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)


Тема: Узагальнення знань. Природа материків

Мета:

формувати  ключові компетентності:

  • уміння вчитися – викликати інтерес до навчання; формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати , мати власну думку, обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки;
  • соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді, ціннісно ставитися до довкілля та своєї особистості;
  • громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе;
  • загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі;
  • інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі;

формувати предметні компетентності:

  • навчальна – поглибити знання дітей проматерики, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;
  • розвивальна – розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість;
  • виховна -виховувати любов до природи.

Обладнання: презентація, букви-початок девізу, схеми материків, паперова квітка, скриня, демонстраційні малюнки, картки для роботи в групах, музичне оформлення.

Форма проведення: урокквест

Хід уроку

  1. Організаційна частина

Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

В країну природи, в країну погоди,

В країну чудової пригоди.

(Слайд № 1)

– Я думаю Вам доводилося чути слово “квест”, а хто може пояснити, що це слово означає?

– Квест, як відомо, – це гра-пригода. Сьогодні ви за командами будете виконувати цікаві завдання з вивченої теми. Поділ на 4 групи буде за датою народження: весна, літо, осінь, зима.

Привітайте команди одна одну, склавши слова-початок девізу змагань (кожна група отримує аркуш із літерою)

– Давайте спробуємо за початковими буквами слів сказати,  якими ви будете сьогодні на уроці?

Зразок: К – кмітливі, В –… (веселі),  Е – … (енергійні),  С –… (старанні),

 Т – …(творчі).

Складення правил роботи в групі

(Слайд № 2)

Допомога вчителя – піднята рука

  1. Мотивація навчальної діяльності

– Сьогодні на уроці ми повторюємо тему, зашифровану в анаграмі:

(Слайд № 3)

– У класі є чарівна скринька, яку відкрити ми зможемо, виконавши всі завдання.

– За урок потрібно :

  • повторити материки Землі
  • повторити істотні ознаки кожного материка
  • пригадати тваринний і рослинний світ материків
  1. Актуалізація опорних знань.

Бліц-опитування.

– Що таке глобус?

-Що таке океан?

-Скільки існує океанів?

– Що таке материк?

– Скільки існує материків на Землі?

  1. Проходження квесту

(Слайд № 4)

Завдання № 1 (для кожної групи): підписати назви материків

(Картка видається групі)

       Завдання № 2: кросворд

По горизонталі: По вертикалі:

1.Третій за розмірами материк : Америка… (Північна)

2. Найбільша пустеля (Сахара)

4. Найспекотніший материк (Африка)

6. Рослина в Африці (баобаб)

9. Найбільший за площею материк (Євразія)

3. Потребує природа Півд. Америки (охорона)

4. Найсухіший материк (Австралія)

5. Гори в Південній Америці (Анди)

7. Рослина в Австралії (бамбук)

8. Найбільшдощовий материк: Південна… (Америка)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА («Світ буде добрим» – аудіозапис)

      Завдання № 3: розподіл карток-назв рослин і тварин за двома конвертами – Австралія і Північна Америка                                     

  • Кенгуру, утконос, єхидна, коала, верблюди, кукурудза, манго, банани, абрикоси.
  • Ягуар, кондор, топір, броненосець, мавпа, туя, ялина, сосна, карликова береза.)

Завдання № 5 «Хто або що зайве?». Ребуси

(Слайд № 5)

Завдання № 6

Невдалі селфі. “Чиї частини тіла. З якого материка тварина”.

(Слайд № 6)

Чий дзьоб?

Чиї ноги?

Чий хвіст?

Чиї вуха?

Завдання № 6 «Хто більше?»

Назвати якомога більше тварин, зображених на малюнку

  1. Підбиття підсумків і обговорення результатів роботи

– Із завданням ви справились на відмінно. То ж час відкрити скриньку та дізнатись, що ж може допомогти Вам у подальшому навчанні.

-Так, це ЗНАННЯ

 (Міцні знання – запорука успіху)

-А зараз ми створимо квіточку настрою за підсумками уроку, подивимось, які враження ви отримали, оберіть пелюстку за кольором, що відповідає вашому настрою.

(Слайд № 7)

Домашнє завдання

  • Усно підготувати цікаве повідомлення в 3-5 речень про найбільших, найменших тварин, тварин, що мають незвичний зовнішній вигляд чи поведінку.

Презентація до уроку>>>


Підготувала: Королевська Тетяна Юріївна, вчитель початкових класів ХЗОШ I-III ступенів № 102 Харківської міської ради Харківської області

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *