План-конспект уроку природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ» у 3 класі “Реклама. Види реклами. Вплив реклами на рішення людини”

План-конспект уроку є дипломантом ІІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)


ТЕМА. Реклама. Види реклами. Вплив реклами на рішення людини

Я У МЕДІАПРОСТОРІ: Реклама – потужний сучасний двигун

ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я (О. В. Гнатюк): Ухвалення рішень. Вплив реклами на рішення людини

МЕТА: сформувати в учнів уявлення про рекламу як про одне з найвпливовіших джерел інформації, познайомити з видами реклами, її перевагами та недоліками, з’ясувати, як  реклама може  вплинути на рішення і поведінку людини. Вчити протистояти рекламним впливам, грамотно сприймати та елементарно аналізувати рекламну продукцію. Розвивати  уважність, мислення, вміння робити висновки. Виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я.

ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань.

ОБЛАДНАННЯ: презентація до уроку, фрукти, матеріали для створення банерів, малюнки глечиків, «монети».

ХІД УРОКУ

І. Організація дітей до уроку

– Наш урок  «Я у медіапросторі та основи здоров’я» я б хотіла розпочати такими словами.

Доброго здоров’я, друзі, доброго вам дня!

Хай вам ясно світить сонце у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дарує світ

а Земля нехай дарує вам барвистий цвіт,

бо здоров’я, любі діти, в світі головне,

а здорових і веселих щастя не мине.

– Хочу запросити до участі в уроці і наших шановних гостей (учителів початкових класів громади)

– Я вам всім бажаю бути на уроці уважними, активними, кмітливими, винахідливими; бажаю вам відчути радість і задоволення від роботи. Нехай цей урок залишить у вас, діти, міцні знання, а в наших гостей – чудовий настрій.

– Сьогодні ми будемо працювати з таким девізом:

Слайд

Видумуй, пробуй і твори!

Розум, фантазію. прояви!

Активним і уважним будь

і про кмітливість не забудь!

ІІ. Постановка проблемного питання

Слайд

Гра «Магазин»

  • Урок наш ми розпочнемо з гри. Пограємо в гру «Магазин»

Покласти на стіл банан, яблуко, апельсин, лимон, ківі та певний невідомий предмет, загорнутий у кольоровий пакетик. Запропонувати  учням «купити» собі продукти.

  • Який товар ви б купили і чому, поясніть свій вибір.
  • А чому ніхто із вас не купив  би ось цей пакетик? (Тому, що ми не знаємо, що в ньому.)
  • А якщо я скажу, що в пакеті дуже смачна цукерка, її смак неповторний. Хто виявить бажання купити цей товар?
  • Чому ви змінили свою думку? (Тому, що ми отримали інформацію про товар.)
  • Отже, інформація про товар, тобто реклама вплинула на ваш вибір.
  • Пригадайте випадок, коли на ваше рішення вплинула реклама. Що ви купили чи ваші рідні, подивившись, чи почувши рекламу? (Відповіді дітей)
  • Отже, завдяки рекламі ви купили певні товари.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

– Темою нашого уроку є «Реклама.Види реклами. Вплив реклами на рішення людини».

– Ми будемо вести розмову про рекламу, як про одне з найвпливовіших джерел інформації;

– познайомимося  з  історією виникнення реклами,  з її видами, перевагами та недоліками;

– дізнаємося, як реклама може вплинути на рішення і поведінку людини;

–  вчитимемося  критично  ставитися  до реклами, а особливо до реклами шкідливих  товарів.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Слайд

  1. Гра « Шифрувальник»

– Спершу давайте дізнаємось, що ж таке реклама.

– Розшифруйте за допомогою  підказки.

Слайд

А -1;          О -2;      Л -3;    С – 4

Рек31м1 – це  п2ширення   від2м24тей  пр2  т2в1ри,  п243уги, щ2б  привернути  ув1гу  п2купців 1б2  4п2жив1чів.

Слайд

Реклама – це поширення відомостей про товари, послуги, щоб привернути увагу покупців або споживачів.

  1. Історія виникнення реклами

– Щоб більше дізнатися про рекламу, учні готували цікавий матеріал до уроку. Їм було завдання дізнатися:

– Коли виникла перша реклама  і де саме, про це повідомлять нам  учні, які готували цю інформацію.

Слайд

1 учень.Перші рекламні повідомлення з’явилися в  Стародавньому  Єгипті. Археологи виявили папірус, залишений господарем якогось раба. Документ розхвалював фізичну витривалість, відмінне здоров’я та інші якості невільника, щоб для нього швидше знайшовся покупець.

Слайд

2 учень. Перші «рекламщики» з’явилися пізніше – в епоху Стародавньої Греції. Вже тоді по міських вулицях і площах бродили глашатаї, які співали та закликали народ щось купити або скористатися якоюсь послугою.

Слайд

3 учень. Перші рекламні оголошення народилися в Стародавньому Римі. Їх писали прямо на стінах будинків. Переходячи від споруди до споруди, городяни могли дізнатися про місце і час гладіаторських боїв, про продаж  домашньої худоби та різних товарів.

Слайд

4 учень. Винахід друкарського верстата  розпочав новий період в розвитку реклами. Вважається, що першу офіційну рекламу випустила лондонська газета, яка пообіцяла нагороду за повернення 12 вкрадених коней.

Вчитель.

– Дякуємо  учням за цікаву інформацію.

– Реклама в житті людини має не абияке значення і дуже впливає на прийняті нею рішення.

– А зараз послухайте притчу (невелика повчальна розповідь) про черепаху і дайте відповідь на питання.

– Що втратила черепаха, повіривши красивій рекламі?

Презентація до притчі «Черепаха і Лисиця»

Вчитель за слайдами розповідає притчу.

Притча про черепаху

Жила – була звичайна Черепаха. Вона постійно носила на спині важкий панцир. Він придавлював її  до землі, і кожен крок Черепасі давався важко. Тому життя  її, що вимірювалося  кількістю цих непростих кроків, також було нелегким.

Але, коли із сусіднього лісу прибігала голодна Лисиця, Черепаха ховала голову під панцир і спокійно перечікувала небезпеку. Лисиця стрибала навколо, пробувала панцир вкусити, перевернути свою жертву, тобто, застосовувала всі притаманні агресору прийоми, але Черепаха стояла на своєму і залишалася  живою.

Одного разу Лисиця принесла із собою великий гаманець із грошима, привела юриста і, всівшись навпроти, запропонувала свої послуги для купівлі панциря. Довго думала Черепаха, але в силу бідності своєї фантазії, відмовила. І знову руда хитрунка пішла ні з чим.

Йшов час, навколишній світ змінювався. В лісі з’явились нові технічні телекомунікаційні засоби. І одного разу, вийшовши  з дому, Черепаха побачила на дереві телевізійний екран, де демонструвалися літаючі черепахи без панциря. Диктор-дятел дуже емоційно коментував їх політ: “Яка легкість! Яка швидкість! Яка краса! Яка вишуканість”

День дивилася Черепаха ці передачі, два, три…
А потім в її маленькій голові народилася думка про те, що вона дуже нерозумна, якщо носить на собі подібний тягар – панцир. Чи не краще його скинути? Жити тоді стане набагато легше. Страшно? Так, трішки страшно, але  в останніх новинах телеведуча Сова заявила, що нібито Лисиця дотримується останньої моди і стала вегетаріанкою.

«Світ змінюється. Ліс он теж став зовсім іншим. Чому б не політати? Небо – таке велике і таке прекрасне! Досить відмовитися від панциря і мені зразу буде легше!” – думала Черепаха.
“Досить відмовитися Черепасі від панциря і її зразу буде легше їсти!” – думала Лисиця, підписуючи рахунок на чергову рекламу літаючих черепах.

І одного прекрасного ранку, коли небо, як ніколи здавалося великим і безмежним, Черепаха зробила свій перший і останній крок до  свободи від системи захисту.

Черепаха не знала і вже ніколи не дізнається, що реклама – це популяризація товарів, послуг, видовищ з метою привернути увагу покупців, глядачів. Її головною метою  є – продати товар чи послугу.

– Яку роль для черепахи відігравав її панцир?

– До якої хитрості вдалася лисиця, щоб з’їсти черепаху?

– Чому їй це вдалося?

– Який висновок можна зробити, послухавши цю притчу?

  1. Види реклами

– Чи завжди рекламований товар приносить користь здоров’ю ?

– Наведіть приклади реклами товару, що не є корисним, а навіть є шкідливим для здоров’я. (Чіпси, сухарики зі смаками, солодкі газовані напої, солодощі)

Відеоролик  про сухарики

– А для чого ж тоді рекламують шкідливі товари ?

– А які продукти не потребують реклами? (Фрукти, овочі, натуральні продукти – м’ясо, риба) (Слайди)

– Отже, треба бути уважними до реклами і не піддаватися на всі рекламні спокуси. Послухайте вірш і дайте відповідь, чи правильно вчинив Сергійко?

Вірш  Лесі  Вознюк «Сергійко і реклама»

Дивились чіпси на  Сергійка  із реклами

підсмажені, з рум’яними боками.

Хотілось  бігти і одразу купувати,

та навіть дозволу  у мами не спитати.

В  рекламі дружно чіпсами хрумтіли,

хвалили, насолоджуючись  їли.

Із шинкою та сиром, із грибами

просили: «З’їж їх, не запитуй в мами!»

Але Сергійко  впевнено  тримався

і на спокуси чіпсів не піддався.

Засвоїв, що навчають не реклами,

а в школі та поради тата й мами.

– Отже, реклама товарів і послуг, які потребують продажу є комерційною рекламою.  (Слайд Комерційна реклама) Це один із самих розповсюджених видів реклами.

– А щоб краще розібратися в комерційній рекламі, виконаємо руханку

Руханка (виконати рухливі вправи)  (слайди)

Вчитель читає рядок вірша, діти присідають і говорять «Не купую», або підстрибують і говорять «Купую».

Ось сухарики в пакеті. (Не купую)

Макарони і спагеті. (Купую)

Чіпси смажені хрусткі. (Не купую)

А ось булочки м’які. (Купую)

Помідори з огірками. (Купую)

А ось фанта з бульбашками. (Не купую)

– Отже, реклами, які пропонують купити будь-який товар називаються… (комерційною рекламою)

Соціальна реклама. Робота в групах

Вчитель. Інколи на телебаченні або на вуличних банерах можна побачити рекламу, яка пропагує здоровий спосіб життя чи інші важливі цінності. Таку рекламу називають соціальною. (слайд)

  • Сьогодні ми створимо соціальну рекламу.

(Клас поділено на 6 груп. Кожна група має тему, слоган та малюнки. ЗАВДАННЯ: створити рекламний банер, дібравши малюнки до теми і слогану та наклеївши їх)

ТЕМИ:

1 група «Харчування і здоров’я»

  • Слоган: Щоб бути здоровим, мати енергію для навчання і відпочинку, треба добре харчуватись.

2 група «Харчування і здоров’я»

  • Слоган: Їжа повинна бути різноманітною. Треба щодня вживати білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини, воду.

3 група «Спорт і загартування»

  • Слоган: Якщо хочеш бути здоровим, щоранку роби зарядку, багато рухайся, надавай перевагу активним видам відпочинку.

4 група «Спорт і загартування»

  • Слоган: Повітряні і сонячні ванни, обтирання мокрим рушником, обливання і контрастний душ, купання у водоймах і ходіння босоніж – все це процедури загартовування.

5 група «Гігієна школяра»

  • Слоган: Щоб зберегти своє здоров’я, завжди бути чистим та охайним, треба дотримуватися правил гігієни.

6 група «Гігієна школяра»

  • Слоган: Народна мудрість каже: «Чистота – запорука здоров’я».

Презентація рекламних банерів (Діти демонструють банер і розповідають, чому саме такі малюнки вони вибрали для нього)

Вчитель. Молодці діти гарно справилися із завданням.

– Отже ми познайомилися із двома видами реклами (слайд – комерційна, соціальна)

  1. Умій прийняти правильне рішення

А. – А чи завжди треба слідувати рекламі? (відповіді дітей)

– Треба вміти приймати правильні рішення. Пригадаємо правило світлофора для прийняття зважених рішень – вчитель ставить завдання, діти в групі обговорюють.

  • Ви вирішили поснідати. Перед вами вибір – каша або сухарики. (Слайд + кольори світлофора)

    • Червоне світло зупинись.
    • Жовте світло зваж наслідки. (Якщо я з’їм сухарики, може заболіти живіт, вони шкідливі для здоров’я. Замість того, щоб навчатися в школі, я лежатиму на ліжку з болем. Якщо я з’їм кашу, організм отримає необхідні поживні речовини, я матиму енергію для навчання).
    • Зелене світло зроби вибір. (Я вибираю кашу).

– У будь якій ситуації є вибір, є можливість прийняти правильне рішення.

Б. Читання та обговорення тексту (с. 107, «Основи здоров’я», 2 клас, 2012)

В. Робота за таблицею

– Отже, реклама поширення відомостей про товари, послуги, з метою їх продажу (комерційна). Мета реклами – продати товар.

– До чого заохочує дітей реклама на таблиці?

– Які рішення вони прийняли?

– Які це мало наслідки?

– А що робили б ви? Обґрунтуйте свій вибір?

– Що означає заклик у нижній частині таблиці?

  1. Підсумок (робота на картках)

– Підсумовуючи все сказане про рекламу, давайте визначимо позитивний і негативний вплив реклами на дітей. У вас на партах лежать «монетки», а на дошці зображено два глечики з написами «Позитивний вплив», «Негативний вплив». Прочитайте напис на «монетках» і визначте вплив реклами на дітей, потім прикріпіть «монетки» на відповідний глечик.

Написи на «монетках»:

Привчає до споживання некорисних продуктів (рекламування продуктів харчування, які протипоказані дітям: чіпси, солодка газована вода, жуйки);

  • сприяє погіршенню здоров’я людини;
  • впливає на стосунки в сім’ї (конфлікти в сім’ї, образи, якщо дитині щось не купили з реклами);
  • пропонує прості методи розв’язання проблеми, які негативно відбиваються на інтелекті (не виходить зробити уроки – їж чіпси);
  • чинить негативний вплив на особистість дитини (нав’язують ідеали краси; подорожі, одяг, автомобілі, які вкрай далекі від реальності);
  • мигаючі картинки реклами негативно впливають на зоровий апарат дитини в цілому (на очі, на роботу серця, на мозок), а часта зміна зображення послаблює увагу;
  • допомагає бути в курсі появи нових товарів;
  • допомагає дітям дізнатися багато нового (чистити зуби двічі на день, регулярно відвідувати стоматолога);
  • новинки реклами допомагають під час підготовки до уроків (дають інформацію для роздумів, отримання нових знань);
  • реклама здорового способу життя використовує образи відомих людей, на яких діти прагнуть походити.

– Зробимо висновок.  Чого більше позитивного чи негативного має реклама?

– Отже, ви повинні навчитися вибирати товар не за рекламою, а за його необхідністю та корисністю.

– Діти, а зараз розрекламуйте предмети, які я вам покажу так, щоб кожен присутній із гостей захотів його мати. (Реклама яблука)

Вручення гостям яблук (кожне яблуко лежить у пакетикові з рекламою його корисності).

Електронні ресурси:

https://abetkaland.in.ua/

https://urok-ua.com/konspekt-uroku-z-osnov-zdorov-ya-dlya-4-klasu-na-temu-reklama-i-zdorov-ya-vpliv-reklami-na-rishennya-lyudey/

http://svitppt.com.ua/rizne/osnovi-zdorovya-klas.html

http://metoduchka.com/vydy-rishen-alhorytm-pryjnjattja-zvazhenyh-rishen-rishennja-vazhlyvi-dlja-zdorovja-vplyv-reklamy-na-rishennja-ljudyny-vydy-reklamy-socialna-i-komercijna-reklama/


З досвіду роботи вчителя початкових класів Овечко Наталі Олексіївни, КЗ „Криничанська середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 1” Криничанської селищної ради   Дніпропетровської області

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *