Дистанційний курс з медіаосвіти для підлітків розробили педагоги з Гродно

Сусіди кажуть, що треба відмовитися від щеплень, по телебаченню обговорюють прихід чергового кінця світу. В інтернеті пишуть, що дієта кефіру (торгівля на «Форекс», холотропне дихання, пробіжки голяком) назавжди зроблять тебе щасливим. Навколо нас дуже багато інформації, але як відрізнити справжні і обґрунтовані заяви від нахабної маніпуляції і щирого, але не менш небезпечного глупства?

Педагоги з Гродненської середньої школи №26 Таццяна і Сяргей Фадзіни запустили для підлітків авторський дистанційний курс «Бачу. Чую. Розумію».

– Його мета – підвищення медіаінформаційної компетентності підлітків, – пояснює вчителька англійської мови Таццяна Фадзіна. – Наш курс – це частина програми з медіаосвіти, яку реалізує Товариство білоруської школи. Мушу зауважити, що аналогічними проблемами сьогодні стурбовані у всьому світі, але у більшості країн, як, між іншим, і у нас, окремого предмета «медіаосвіта» у школі немає. Тому ці знання інтегруються в інші дисципліни. Тим часом, пошук і використання інформації постійно присутні в нашому житті. Сьогодні ми всі цілодобово перебуваємо в медіаполоні. Інтернет, соціальні мережі, реклама, комерційні оголошення, теленовини, кінофільми, музика, безліч радіостанцій… Автоматичні сервіси підказують нам, що купити і де, до якої турфірми звернутися, з ким познайомитися, що почитати… Медіа інтегровані в наше життя настільки, що більшість повідомлень ми отримуємо у фоновому режимі, не звертаючи на них уваги.

– Інформація різного роду не просто ллється потоком, а «вчить» молоде покоління, виховує його, залишаючи далеко позаду батьків і педагогів з їх вимогами, муштруванням і моралізаторством, – доповнює колегу учитель фізики Сяргей Фадзін. – Сьогодні говорити про вплив інтернету на дітей і підлітків в принципі неправильно, так як він став для них середовищем проживання. Межі між віртуальним і реальним життям поступово стираються… Наш дистанційний курс підходить для тінейджерів, які хочуть «подружитися» з медіа, дивитися на світ самостійно і приймати свої власні рішення в епоху інформаційного буму і швидких змін, а також тим, хто хоче зробити апгрейд і набути навичок високого рівня в області інформаційної та цифрової грамотності.

Перш, ніж приступити до вивчення модулів, усім підліткам пропонується пройти тест, щоб дізнатися, наскільки просунутими споживачами медіаконтенту вони є. Наприклад, чи знаєте ви, звідки взялося слово «спам»? А на яке поняття британська влада ухвалила замінити в офіційних документах термін «fаkе nеws»? Що таке клікбейт? У якій соціальній мережі найбільше ботів – акаунтів, керованих програмами, орієнтованими на маніпуляції і зміну громадської думки?

Дистанційний курс складається з трьох навчальних модулів: «Охоронці Медіавсесвіту або як стати Фейкхантером», «Великий брат стежить за нами?» І «Фантастичний Медіаконтент і де він “живе”?».

Перший модуль присвячений умінню розпізнавати фейки. Той, хто його успішно подолає, може вважати себе досвідченим «мисливцям» на фейки (фейкхантером). Другий модуль присвячений бігдатам – підлітки дізнаються, навіщо в мережі збираються відомості про нас, як захистити свої персональні дані, як відключити рекламу і як не залишати глобальних слідів в інтернеті. Третій модуль зачіпає такі важливі проблеми, як збереження авторського права, відповідальність за інформацію, яку ти розміщуєш у мережі або робиш її перепост (між іншим, блогером сьогодні може стати абсолютно кожен), що таке ворожість в інтернеті, як створювати власні цікаві інформаційні приводи, щоб захопити своїм контентом інтернет-аудиторію та інші.

– Наш дистанційний курс можна проходити абсолютно у будь-який час і з тією швидкістю, яка буде зручною для підлітка, – підкреслює Таццяна Фадзіна. – У кожен модуль включені практичні завдання, відеоконтент, інфографіка. Але курс побудований таким чином, що перейти до наступного модуля буде неможливо, не пройшовши повністю попередній. На закінчення ми просимо підлітків поділитися своїми враженнями від навчання: що було для них найбільш захоплюючим, корисним і складним? Дистанційний курс «Бачу. Чую. Розумію» знаходиться на платформі CANVAS, яка призначена для розміщення масових відкритих онлайн-курсів.

– Інтернет-простір сьогодні являє собою справжню «кашу», такий своєрідний інформаційний «фаст-фуд», де можна знайти все, що завгодно: і сайти ультраправих організацій, і блоги, і розважальні ресурси, і серйозні наукові роботи, – міркує Сяргей Фадзін. – І як у цьому морі не потонути? Як відрізнити факти від інтерпретації? Як не потрапити на гачок до шахраїв, розпізнати техніки маніпуляції («приховану рекламу», «гру на емоціях» та інші)? Сподіваємося, що наш дистанційний курс стане додатковим поштовхом для розвитку медіаписьменності у нового покоління.

Автор: Надзея НІКАЛАЕВА

Посилання на оригінал >>>

Посилання на курс “Бачу. Чую. Розумію” >>>

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *