Три дні тривали інтенсивні заняття у двох групах ГЕО і БІО на 20 Літній школі медіаосвіти і медіаграмотності АУП, яка вперше відбувалася для викладачів природничих дисциплін (м. Київ, 24-26.08.2020).
Викладачів та експертів Школи можна було поділити на дві частини: тих, хто формував навички загальної медіаграмотності особистості (Валерій Іванов, президент АУП; Андрій Куликов Голова Комісії з журналістської етики, журналіст, редактор, радіоведучий; Андрій Кулаков, тренер з медійної грамотності, директор з програмної діяльності ГО «Інтерньюз-Україна», Олександр Мокрогуз, завідувач кафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського ОІППО імені К. Ушинського) і тих, хто як Ольга Волощенко та Олександра Козак, методистки кабінету координації впровадження НУШ Львівського ОІППО, авторки модельної навчальної програми інтегрованого курсу «Я досліджую світ» та лінійки підручників з інтегрованого курсу ЯДС для учнів 1-4 класів з загальним накладом понад 100 тис. кожний, показував як інтегрувати МО в природничі науки. Зокрема з Олею і Лесею, АУП співпрацює вже третій рік поспіль.
На фото НУШівці: Р. Шиян, О. Козак та О. Волощенко
Так як все для природничників було вперше, то ми вирішити надати можливість кожному тренерові висловитися ще й публікацією на порталі.
Метою інтегрованого предмету «Я досліджує світ» (1 - 4 кл.) є формування в учнів цілісної картини світу в процесі опанування соціального досвіду. Він охоплює систему знань про природу і суспільство, ціннісні орієнтації у різних сферах життєдіяльності, способи дослідницької діяльності. Саме в цей предмет, на думку авторок – Ольги Волощенко і Лесі Козак, органічно вплітається медіаосвітній аспект. Самі колеги через форс-мажорні обставин не змогли особисто бути присутні, але їх співавтори намагалися максимально представити їх досвід.
Розпочинати роботу з сюжетним малюнком авторки радять колективно, шляхом проведення бесіди з учнями.
У перший день навчання дитини у школі пропонується ознайомитися з сюжетним малюнком «Школа» (тематичний тиждень 1 «Я – школяр / школярка»).
Для обговорення змісту медіатексту пропонується бесіда, яка виводить дітей за рамки малюнка і дозволяє виявити їхні власні зацікавлення / побажання / очікування.
Орієнтовна робота над змістом сюжетного малюнка:
У дітей надзвичайно важливо розвивати здатність «декодувати» малюнки. Тому далі:
Найдавніший представник медіа – книжка. Дитина знає про її існування ще задовго до школи. За період навчання в початковій школі дитина неодноразово повертатиметься до книжки як джерела інформації.
Авторки пропонують створити власний медіапродукт
Ну і звісно, куди ж без реклами:
Медіаосвіта сьогодні відкриває великі можливості для розвитку дитини, її здібностей, самостійного мислення; формує вміння орієнтуватися в сучасних інформаційних потоках, виховує компетентного медіаспоживача; підвищує рівень медіаграмотності.
А більше про шляхи інтеграції МО в інтегрований курс «ЯДС» можна буде довідатися з посібника Ольги Волощенко, Олександри Козак «Інтеграція медіаграмотності в навчальний предмет «Я досліджую світ», який невдовзі буде опублікований на наших ресурсах.
Проведення Літньої школи стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю авторської групи та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.