info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Впровадження медіаосвітніх практик у закладах шкільної освіти — результати дослідження АУП

16.06.2023  

Вітання друзі! 

15 червня 2023 року АУП провела презентацію дослідження, де дізналася якою мірою та у якому вигляді передаються знання медіаграмотності учням у школах. Ми опитали дев’ятьох вчителів середніх шкіл, які брали участь у заходах та навчаннях АУП протягом 2022 - 2023 року.

Ключове питання, яке нас цікавило чи сприяла взаємодія викладачів з АУП розвитку медіаосвітніх практик у їхньому закладі? Крім того розпитали респондентів з дев’яти регіонів про їхнє бачення розвитку медіаосвіти в Україні. Дослідили, які методи виявились найбільш дієвими — що відгукуються дітям насамперед. 

Отримані висновки демонструють те, що з початком війни актуальність теми критичного мислення зросла врази. АУП має напрацьовану експертну базу в цій тематиці, адже з 2011 року веде активну боротьбу з дезінформацією та медіаманіпуляціями. Окрім цього, постійно проводить підготовку викладачів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, де в різних формах інтегрована медіаосвіта і медіаграмотність.  

Респонденти повідомили нам, що зокрема за допомогою методичних розробок АУП у школах все частіше викладають уроки на тему правильного поводження в мережі та критичного ставлення до інформації. А зацікавленість освітян у цій темі та готовність впроваджувати подібні заняття на своїх уроках посилюється. 

Відмітимо, що респонденти є активними учасниками заходів АУП, користуються  літературою та онлайн ресурсами. Нижче їхні думка на рахунок того, чому важливо учням надавати навички критичного мислення, їхні плани роботи та чим ми у цьому процесі можемо бути корисними: 

  • «Країна-агресор веде проти українців потужну інформаційну війну. Нам необхідно бути стійкими до всіляких інформаційних атак, брехливих вкидів, маніпуляцій та пропаганди. Говорю своїм дітям: медіаграмотний = озброєний!»
  • «Учні не тільки споживачі інформації, але й створюють її. Треба чітко розуміти, що є допустимим чи недопустимим в форматі створення медіаконтенту».
  • «Дітям пояснюю, що інформація – це зброя, і тільки від нас залежить як ми її використаємо. Важливо, щоб вона не спрацювала проти нас. А для цього треба вчитися безпечному поводженню з інформацією. Володіння медіаграмотністю має стати для кожного з нас soft skill за замовчуванням».
  • «Завдяки АУП зібрала невеличку бібліотечку з медіаграмотності. Матеріали використовую у роботі з учнями. В навчальному процесі використовую МО-онлайн-ігри, тести. Це цікаво дітям, вони залюбки включаються в рольові ігри, виконують інтерактивні завдання».
  • «Медіа-шлях виявився для мене успішним. Я брала участь у багатьох заходах АУП. Використовувала набутий досвід через проведення численних заходів із тематики медіаграмотності для вчителів. Труднощів не виникало, все вдавалося і це було справжнім досягненням». 

Викладачі зауважують, що діти є активними користувачами медіа та є вразливими до їх впливу. Гаджети стали невід’ємною частиною життя дітей, а також навчального процесу. Важливим є використовувати актуальні приклади та практичні заняття, де учні можуть побачити зв’язок між теорією та практикою. 

Завдяки зусиллям АУП (навчанням та методичним матеріалам) вчителі, що зацікавлені у цій темі, передають знання на своїх уроках в рамках загального навчального процесу, тож це відбувається дуже точково. Проте, впровадження уроків з елементами медіаграмотності можна вважати хорошим початком для розвитку медіаосвіти.

Запис презентації: https://www.facebook.com/aupfoundation/videos/217197297794033/

Вдячні респондентам та слухачам! Отримані результати сприятимуть кращому розумінню ефективності роботи АУП. До зв’язку! 

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram