Вправа для використання на уроці української літератури у 6 класі при вивченні теми «Всеволод Нестайко “Тореадори з Васюківки”» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Семенець Лариса Петрівна, вчителька української мови та літератури Великоолександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.
Мета вправи/заняття: на конкретних прикладах з твору показати, де є факт, а де є судження.
Короткий опис вправи, анотація: вправа розвиває критичне мислення, вчить правильно розрізняти отриману інформацію.
Час необхідний на виконання вправи: 10 хвилин.
Необхідне обладнання/матеріали: окремо кожному учню на роздрукованих аркуша або виводиться на екран.
Форма/метод роботи: робота в парах.
Детальний опис вправи: наводяться рядки з твору «Тореадори з Васюківки». Необхідно вказати , які з них є фактом, а які – судженням. Після вправи провести колектине обговорення.
- Є такий острів – Ява. В Індійському океані.
- Ява – це мій найкращий друзяка і напарник.
- у них взагалі вся сім’я інтересна.
- А дід, коли стріляє, ліве око онучею зав’язує.
- «Ви, дєдушка, абсолютний чемпіон»
- «Ото хлопці! Орли! Соколи! Гангстери, а не хлопці! Нема на них буцегарні!»
- Піймали в лісі пугутькало і випустили в клубі під час лекції.
- Ми в клубі закордонне кіно дивилися «Тореадор»
- Дачник півдня загоряв на ізоляторах, тримаючись за дроти.
- Дуже мені противнючий був цап Жора.
- Можна, звичайно, і Контрибуцію. Але вона трохи психічна.
- Килимок і капелюшок – то був наш тореадорський реманент.
Очікувані результати: учнівство розрізнятиме факти та судження.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: навести приклад зі свого життя і вказати ,чи в ньому наявні факти, чи судження.
Використані джерела:
- Коваленко Л.Т. Українська література: підр. Для навч закладів. 6 кл