Вправа для використання на уроці української літератури у 5 класі при вивченні теми «Зірка Ментазюк. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України. Екзотика старовинних українських замків» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Бутенко Наталя Олександрівна, вчителька української мови та літератури Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Мелітопольської міської ради Запорізької області.
Мета вправи/заняття: вчити здобувачів освіти вправно володіти своїм мовленням, чітко й правильно висловлювати думки, образно мислити; розвивати фантазію, креативність, творчі здібності; виховувати любов до історії своєї країни.
Короткий опис вправи, анотація: «Віртуальна мандрівка (подорож)». Вправа допоможе здійснити мандрівку історичними місцями України, може бути використана під час вивчення біографій письменників та поетів, а також творів, події в яких розгортаються в декількох населених пунктах.
Час необхідний на виконання вправи:15-20 хв.
Застосування вправи: можна використовувати для ознайомлення із життям автора, переказу твору, а також на інтегрованих уроках.
Необхідне обладнання/матеріали: комп’ютер або ноутбук для демонстрації відеоматеріалу.
Форма/метод роботи: індивідуальна/перевірка знань.
Детальний опис вправи: учням пропонується переглянути віртуальну мандрівку історичними місцями України, до якої входять замки та фортеці, про які йдеться в повісті Зірки Мензатюк «Таємниця козацької шаблі». «Роблячи зупинку» на певній історичній пам’ятці, здобувачі освіти переказують епізод, пов'язаний саме з цим місцем (для цього умовного чоловічка з мапи варто пересунути на червону позначку. Тоді можна побачити масштабну панораму).
https://tourbuilder.withgoogle.com/tour/ahJzfmd3ZWItdG91cmJ1aWxkZXJyEQsSBFRvdXIYgIDgvfzB8AoM
(посилання на віртуальну подорож за твором З. Мензатюк «Таємниця козацької шаблі»)
Очікувані результати: візуалізація зробить урок більш цікавим, заохотить здобувачів освіти до читання та вивчення історії своєї Батьківщини.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: по завершенню кожен на аркуші малює долоньку, на пальчиках якої дає відповіді на наступні питання:
Використані джерела: