Вправа для використання на уроці англійської мови у 6 класі при вивченні теми «Як залишатись здоровим» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Гончарова Антоніна Вікторівна, вчителька англійської мови Харківської гімназії №46 ім. М.В. Ломоносова Харківської міської ради Харківської області.
Мета вправи: створення умов для розвитку в учнів предметної компетентності та формування основ з медіаграмотності, зокрема уміння критично ставитись до медіа повідомлень і будувати речення за граматичною конструкцією Conditional 1 (перше умовне речення).
Короткий опис вправи, анотація: суть вправи полягає в тому, що учням пропонується завчасно дібрати меню дієтичного харчування, складеного лікарем для підлітків , які мають захворювання на цукровий діабет, гастрит, ішемічну хворобу серця (Diet food). Разом з тим на уроці вчитель представляє учням медіа ресурс (посилання https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/healthy-eating-during-), на якому представлений орієнтовний зразок здорового харчування для підлітка. Учням пропонує порівняти меню, надані лікарем, з меню Інтернету і виявити в чому вони співпадають та не співпадають.
Час на виконання вправи: 20 хвилин.
Застосування вправи: урок розвитку предметної компетентності – уміння будувати речення за конструкцією Сonditional 1, ключової «Екологічна грамотність і здорове життя» – формування потреби дотримуватися здорового способу життя і реалізації змістової лінії «Здоров'я і безпека» – формування для себе безпечного харчування.
Необхідне обладнання: кожному учню надаються зразки меню дієтичного харчування для підлітків, які мають захворювання на діабет, гастрит, ішемічну хворобу серця (додатки 2, 3, 4), презентація (витяг з Інтернету – повідомлення про здорове харчування для підлітків – додаток 1), зошити, в яких виписана конструкція першого умовного речення – додаток 5), орієнтовні відповіді для самооцінювання (додаток 6).
Форма роботи: індивідуальна.
Детальний опис вправи: учень отримує меню, в яких лікарями означене дієтичне харчування при хронічних захворюваннях. Також учитель демонструє на слайді витяг з Інтернету – зразок здорового харчування підлітка (додаток 1).
Вправи для виконання:
Кожне речення оцінюється в 1 бали. Максимальна кількість балів 12. На виконання вправи відводиться 15 хвилин
Після виконаного завдання вчитель пропонує провести самооцінювання освітньої діяльності. На екрані презентуються орієнтовні відповіді для самооцінювання.
Учням, які допустили помилки, пропонується скласти повторно речення за наданою конструкцією. На самооцінювання відводиться ще 5 хвилин.
Очікувані результати: учні набувають умінь будувати речення за конструкцію Conditional1, а також критично оцінювати медіа повідомлення.
Підсумок/рефлексія. «Закінчи речення», в яких висловіть ставлення до медіа ресурсу, що використовувавсь.
Учні доходять висновку, що надані лікарем меню та меню з Інтернету співпадають. Але в меню з Інтернету бракує дозування їжі. Саме з цим питанням і слід звернутись до лікаря.
Додаток 2
Diet food for diabetics:( діабетчик)
Breakfast– cabbage salad 70 gr.boiled fish – 50 gr. tea without sugar, bread
Lunch –vegetable stew 100 gr. tea
Dinner – vegetable soup – 250 gr. boiled chicken –70 gr. bread, apple, stewed fruit
Snack –syrnikis– 100 gr. rosehip drink (відвар шипшини)
Supper – steamed meat cutlets -- 150 gr. an egg, bread
Second supper – kefir
Додаток 3
Diet food for gastritis sick: (хворий на гастрит)
Breakfast– a soft-boiled egg, a cracker, light tea
Lunch – biscuits, jelly
Dinner – vegetable soup – 250 gr. boiled chicken –70 gr. stewed fruit
Snack – a banana
Supper –buckwheat porridge– 70 gr. boiled sausage ( doctorskaya)– 50 gr.
Додаток 4
Diet food for heart sick:
Breakfast– cereal with milk 200 gr. anegg in a pouch. tea
Lunch – two baked apples with sugar.
Dinner – pearl barley soup with vegetables– 250 gr. boiled chicken – 70 gr. smashed carrots –50 gr. stewed fruit
Snack – rosehip drink (відвар шипшини)
Supper –cheese pudding – 50gr, smashed potatoes – 150 gr., boiled fish – 50 gr.
Second supper – kefir
Додаток 5
Conditional Clause : If + Subject + V1 // Subject + Will + V1
Додаток 6
Орієнтовні відповіді – висловлення ставлення до Інтернет-ресурсу :
1) If we use the Internet resource wisely, we will find correct information
2) If we know the rules of using the Internet, we will feel safe on sites
3) Іf we want to download some program, we will find a reliable site
4) If we don`t know the proper answer , the internet will help us
5) If we don`t believe the information from the internet, we will compare different resources
6) If we don`t compare different resources on the internet, we won`t be success in our study
Ці відповіді учні створюють за допомогою наступних карток :
1a ) / use the internet resource wisely/ find correct information
2a) /know the rules of using the Internet /feel safe on sites
3a) /want to download some program /find a reliable site
4a) / not/ know the proper answer /the internet/ help us
5a) /not/ believe the information from the internet/ compare different resources
6a) / not /compare different resources on the internet /not be success in our study
Орієнтовні приклади відповідей, складених учнями самостійно :
Використані джерела: