Вправа "Відтворити будову клітин евкаріотів рослинного та тваринного походження" для використання на уроках біології у 7 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу вправ "STEM та медіаграмотність: навчись аналізувати світ".
Авторка: Фарбатюк Олена, вчителька біології Чернівецької гімназії 5 ІНТЕГРАЛ.
Короткий опис вправи, анотація: під час вивчення будови клітин евкаріотів вчитель використовує силку на вебпосилання https://ua.mozaweb.com/Extra-3D_sceni-Tvarinni_ta_roslinni_klitini_klitinni_organeli-12011?&mode=directlink , а діти, використовуючи повітряний пластилін, ліплять каркас клітини та органели клітин евкаріотів рослинного та тваринного походження.
Мета вправи/заняття: учні вчаться опрацьовувати подану інформацію про будову клітин евкаріотів, аналізують та використовують цю інформацію для створення моделей клітин з пластиліну, розвивають розуміння взаємозв’язку між органелами в клітинах, а також мають змогу практично порівняти будову клітин рослин та тварин.
Необхідне обладнання/матеріали: Гаджети (доступ до інтернету), повітряний пластилін різних кольорів.
Детальний опис вправи/уроку: вчитель на уроці повідомляє тему уроку: “Будова клітин евкаріотів рослин та тварин.” Учням пропонується силка (QR код) на вебсайт, по якій вони заходять (якщо немає можливості - тоді можна відкрити на мультимедії для всього класу), переглядають інформативне відео. Далі діти, використовуючи повітряний пластилін моделюють клітини рослин та тварин. На основі виконаної роботи учні мають можливість порівняти будову клітин та презентують свою роботу.
Очікувані результати: Знаннєвий: учень розрізняє та розпізнає евкаріотичні клітини та їх складові. Діяльнісний: учень здійснює дослідження, порівнює та аналізує типи евкаріотичних клітин та установлює зв’язки між органелами клітини; формулює висновки та презентує результати дослідження. Ціннісний: критично оцінює біологічну інформацію, отриману з інтернету, використовує біологічні знання у практичній діяльності (медицині, сільському господарстві, у справі охорони природи тощо)
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: критичне мислення - розв’язання проблемних питань, задач - з теми:
Яка залежність між генетичним, видовим, екосистемним різноманіттям?
Яким є твій вплив на біорізноманіття нашої планети?
Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації —щодо розпізнавання основних груп організмів та їх класифікації.
Моделювання як практична навичка.
Використані джерела: