АУП продовжує серію консультацій з державними і недержавними організаціями щодо створення Дорожньої карти розвитку медіаосвіти України.
15 грудня на VII Пленумі Національної спілки кінематографістів України говорили про кіноосвіту. Про кіноосвіту як підготовку фахових кінематографістів і про кіноосвіту як навчання аудиторії декодуванню аудовізуальних зображень. Оксана Волошенюк, менеджер медіаосвітніх програм АУП, член Міжнародної асоціації кінокритиків (FIPRESCI) розповіла про масштабні кіноосвітні програми, які, до прикладу, Польський інститут кіномистецтва упроваджує в польських школах (http://filmotekaszkolna.pl/), про досвід Британського та Шведського кіноінститутів.
«Кіноосвіта через шкільництво – це один з апробованих засобів, коли голос професійної кіноспільноти чує суспільство. Саме вони здатні навчити молоде покоління вчитися "читати" кінотексти, які мають власну, особливу оптику».
Оксана Волошенюк процитувала виступ Віма Вендерса, одного з чільних європейських кінорежисерів, Голови Європейської кіноакадемії, з промови, яку він виголосив в 2010 році в стінах Європейської Комісії: «Нам потрібно ознайомити наших дітей з навичками декодування зображення так, щоб вони мали смак і бажання створювати власні. Тільки тоді ми продовжимо проект «Європа». В іншому разі не буде Європи про яку ми мріяли – буде лише адміністрація».
У постанові Пленуму НСКУ за результатами зібрання було зазначено:
«Звернутись до Міністерства культури України, Держкіно України та МОН України з тим, аби спільно виробити програму просування українського кіно через освітні інституції. Створення кінолекційних програм сьогодні є можливим на базі Національного центру Олександра Довженка. НСКУ має долучитися до укладання Концепції/програми/дорожної карти з кіноосвіти (відп. Б. В. Вержбицький, Ю. М. Терещенко)».