12-14 січня 2016 року Академія української преси спільно з Департаментом загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України провели у Тернополі семінар «Практична медіаграмотність для викладачів cуспільних дисциплін». Учасниками семінару стали вчителі історії, голови районних методичних об’єднань учителів суспільних дисциплін Тернопільської області. 12 січня у конференц-залі готелю «Тернопіль» відбулося відкриття семінару. Перед присутніми виступили: головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Раїса Євтушенко, директор департаменту освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації Ольга Хома, заступник міського голови м. Тернополя Леонід Бицюра, менеджер медіаосвітніх програм АУП Оксана Волошенюк.
Виступаючі акцентували увагу на зростаючому значенні медіаосвіти та медіаграмотності у сучасному світі, на впливі, який медіа справляють на наше сприйняття і розуміння світу. Саме тепер, в умовах агресії Росії проти України (у тому числі й інформаційно-пропагандистської), важливим завданням вчителів суспільних дисциплін є навчити учнів життєвим механізмам критичного мислення, вмінням знаходження та фільтрування необхідної інформації, відокремлення достовірних фактів від прихованої пропаганди, спроб маніпулювання свідомістю людей. Про сучасне розуміння таких понять як «медіа», «медіаосвіта» та «медіаграмотність» розповіла Оксана Волошенюк.
Кандидат педагогічних наук, викладач кафедри методики викладання навчальних предметів і освітнього менеджменту Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти Оксана Городецька пояснила, чому медіаграмотність вважається сьогодні життєво необхідною навичкою. Із станом медіаосвіти на Тернопільщині ознайомила кандидат філологічних наук, доцент кафедри журналістики Тернопільськго НПУ імені. В. Гнатюка Наталя Дащенко. Кандидат педагогічних наук Тамара Бакка та кандидат історичних наук Тетяна Мелащенко з НПУ ім. М. Драгоманова окреслили завдання, цілі, особливості методики використання посібника «Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін», організували з вчителями історії спільну роботу над матеріалами посібника. Фахівці з медіаосвіти також ділилися з учасниками семінару досвідом інтегрованого викладання медіаграмотності на уроках суспільних дисциплін. Були презентовані навчальний модуль «Як створити сучасну шкільну газету» та перша українська медіаосвітня онлайн-гра «Медіазнайко». Наприкінці першого дня роботи семінару, його учасники - вчителі історії та голови методичних об’єднань, зійшлися на думці, що такий захід є надзвичайно корисним, адже відкрив для педагогів багато нового. Зокрема, навчив новим способам критичного оцінювання інформації: яким джерелам в Інтернеті варто довіряти; як не спокуситися на підроблену «інформацію»; перевірити, чи є справжніми фото чи відеоматеріали.
13-14 січня відбулося пілотування розділів посібника «Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін» на базі Тернопільського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - правовий ліцей №2» (директор Інна Іванюк), відвідування уроків і виховних заходів у загальноосвітніх навчальних закладах м. Тернополя, а також обговорення результатів пілотування, круглий стіл-рефлексія щодо змісту посібника за участю вчителів історії та авторів посібника.
Фото взяті з сайту Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти
Захід відбувся за підтримки програми «Матра» Міністерства закордонних справ Королівства Нідерландів