У Львові відбувся семінар «Практична медіаграмотність для викладачів суспільних дисциплін»

Матеріали семінару

22-23 січня 2016 року в м. Львів відбувся семінар «Практична медіаграмотність для викладачів суспільних дисциплін». Учасники семінару – 18 вчителів загальноосвітніх навчальних закладів м. Львова та Львівської області, співробітники Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Захід організувала Академія української преси за підтримки Міністерства освіти і науки України та Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

З вітальним словом до учасників звернулася головний спеціаліст  департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Раїса Євтушенко. Вона наголосила на важливості медіаосвіти, яка формує критичне сприйняття інформації, що особливо актуально сьогодні, у час інформаційної війни.   

На необхідності популяризації медіаосвіти також наголосила у вступному слові заступник директора Львівського ОІППО Наталія Пастушенко. Вона повідомила, що понад 100 шкіл Львівщини уже навчають учнів медіаграмотності на факультативах «Сходинки до медіаграмотності», «Основи медіаграмотності»,  «Медіакультура».

Олександр Мокрогуз, кандидат педагогічних наук, завкафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського ОІППО, тренер з медіаграмотності звернув увагу аудиторії на те, що для упровадження медіаосвіти в Україні підготовано добру базу: є підручники, посібники, портал «Медіаосвіта та медіаграмотність», на якому медіапедагоги знайдуть чимало корисної інформації.

Тренерами на семінарі виступили: Олександр Мокрогуз, кандидат педагогічних наук, завкафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського ОІППО та Оксана Волошенюк, менеджер медіаосвітніх проектів АУП.

Медіаграмотність – це вміння знаходити потрібну інформацію і переконуватися у її достовірності, відокремлювати пропаганду від фактів, фільтрувати інформацію в ситуаціях конфлікту – є життєво необхідною навичкою у контексті російської інформаційної агресії. Інформаційно-пропагандистська війна Росії проти України вже внесла істотні зміни до мотивації та змісту медіаосвіти.

Тож програма семінару була сфокусована на тому, щоб ознайомити вчителів з  механізмами  критичного мислення та вмінню розпізнавати пропаганду.

    

На фото: учасники виконують вправу 

Викладачі познайомили слухачів з новим посібником  АУП «Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін», який невдовзі  вийде друком. Електронна версія його буде доступна на порталі «Медіаосвіта і медіаграмотність».  Слухачі семінари вправлялись у аналізі плакатів та карикатур, газетних текстів, працювали з документальними відеоджерелами та пропагандистськими мультфільмами часів Другої світової війни, вчилися звертатися до цільової аудиторії з медіамеседжами і навіть створили власну міні-газету.

На фото: Євген Нестеренко, вчитель історії з Станківської ЗОШ I-III ст. та Оксана Волошенюк

Михайло Скрипка, вчитель історії з ЗОШ I-III ст. №2 м. Жовква відзначив: «Я зрозумів, що я можу використовувати медіаосвіти під час фактично викладання всього курсу історії. Це прекрасний механізм, який навчає багатоманітно працювати з джерелами». 

На фото: учасники шукають 10 найважливіших новин в періодичних виданнях

Оксана Сахно з НВК «Школа-ліцей «Оріяна» м.Львова сказала, що залюбки застосує  маркування текстів, складання хмари-слів з автентичних газетних статей різних епох під час уроків. Особливо цікавим вона знайшла для себе роботу з анімаційними фільмами, які були підготовлені для різних аудиторій, і дозволяють дуже наочно продемонструвати позиції держав-учасниць Другої світової війни.

На завершення учасники побажали поглибити свої знання саме з запобігання медійним маніпуляціям.

Захід відбувся за підтримки програми «Матра»

Міністерства закордонних справ Королівства Нідерландів

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.