info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Англійська мова
Застосування: На уроці
Вік/клас: 7 клас
Методи: Аналіз медіатекстів, Групова робота, Декодування, Критичне мисленння
Теми медіаграмотності: Критичне мислення, Пошук і збір інформації

Вправа "Слідство ведуть екстрасенси. Ukraine's Phychic Challange" для використання на уроці англійської мови у 7 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.

Авторка: Середа Світлана Леонідівна, вчителька англійської мови Журавлівського ліцею Тульчинської міської ради Вінницької області.

Вправа нагороджена спеціальним дипломом за креативний підхід до інтеграції та викладання медіаосвіти.

Мета вправи: навчити учнів аналізувати різні джерела інформації, критично ставитися до інформації, вміти відрізняти факти та їх суб’єктивну оцінку, оцінювати роль упереджень та реклами у повсякденному житті. Розвивати критичне та креативне мислення, командну роботу. Сприяти подоланню страху виступати перед публікою, розвивати ораторські та акторські здібності, уміння орієнтуватися в ситуації та знаходити рішення проблем.

Короткий опис вправи/анотація: битва екстрасенсів має на меті продемонструвати, що найкращим екстрасенсом є гострий розум та здоровий глузд. Ми повинні аналізувати та перевіряти одержану інформацію, опираючись на мислення, змушувати себе думати, а не чекати, що “екстрасенси” зроблять усе за нас і залишитися і без грошей, і без поваги до себе. Також важливо помічати та не слідувати нав’язливій рекламі, яку спеціально проплачують рекламодавці, виступаючи спонсорами передач. Створення сенканів про інформацію допомагає зрозуміти основні аспекти та прояви її існування та використання.

Час необхідний на виконання вправи: 20 хв.

Застосування вправи: на уроках англійської мови під час вивчення тем “Спорт” та “Засоби масової інформації”, на уроках мистецтва в темі “Вплив ЗМІ на нашу свідомість”

Необхідне обладнання/матеріали: мінімальні декорації телестудії, одяг для екстрасенсів, маркери та папір для експертних груп, музична заставка.

Форма роботи: групова, метод: дослідницький

Детальний опис вправи:

At first answer the question: What do we use information for?

1. Knowledge (be informed)

2. Entertainment (be relaxed)

3. Advertisement (be persuaded)

4. Falsehood (be deceived)

What are superstitions? What except information do they contain? Add your opinion after completing this exercise.

Pay attention to advertising. Check “Poco-Copo-Pake” according to rules of analyses of media messages.

Ukraine’s Psychic Challange

Sport is entertainment and big money. Ukrainian national football team is going to play against the team from Brazil. Today only in our studio you will see: three world famous psychics, a coach of our team, a goalkeeper, four independent experts and guess who ... a mom of our head psychic. Meet our guests. (applause)

Don’t forget the sponsor of our program is “Poco-Copo-Pace” - and you forget about your headache. Meet our psychics.

This is a task for you.

Coach: We beg you. Find our mascot.

Psychic 1: (with closed eyes). Oh... I see... a girl ... no ... an old man... in a red ..... yellow .... shirt .... tracksuit .... no .... ball dress. He touched this boot.

Psychic 2: ____________________________

Psychic 3: (with lighted candle). I’m a world famous psychic Nicola the Great. Presidents and queens ask me for help. You don’t need this boot. It’s unlucky. I have a new mascot for you. 5000 $ only for you and only today a discount 20%.

Goalkeeper: No. We need OUR lucky boot.

Psychic 3: Ok _____________________________

Broadcaster: Let’s greet mother of our world famous psychic.

Mother: Kolia, what are you wearing? What a terrible and ridiculous clothes. You look like the Puss-in-Boots.

(Reaction of Kolia)

Goalkeeper and coach (together): Where is our boot?

Mother: Have you lost anything?

Goalkeeper: Yes, our lucky boot, our mascot. And psychics try to find it. 

Mother: I don’t know who is crazier you or these psychics and my son. Where did you see your boot last time?

Goalkeeper: Yesterday in the morning. I was touching it for good luck. But coach shouted and I ran away.

Coach: Yes, we had to train.

Mother: Did you put in on its place?

Goalkeeper: Oh.... I don’t remember...

Mother: Go back to your club and look for

(in an hour)

Broadcaster: We have a call.

Coach: Thanks a lot. Our boot was behind the sofa.

Broadcaster: The best world psychic is the best world psychic’s mother. You’ve won the box of “Poco-Coco-Pake” and forget about your headache.

Mother: Take it yourself

Broadcaster: (very quickly): We ask to comment this situation our independent experts.

Expert 1: ______________________________________

Expert 2: _______________________________________

Expert 3: _______________________________________

Expert 4: ________________________________________

Play this situation as a real TV program and fill in the gaps. In the end divide in four groups (independent experts) “Knowledge”, “Entertaining”, “Advertisement”, “Falsehood”. Present an independent expert’ s point of view from position of your group and write a sinquain about information.

Очікувані результати: eчні, проаналізувавши висловлювання та дії кожного учасника телепрограми, доходять до висновку, що кожна людина (джерело інформації) завжди накладає на інформацію свою певну точку зору. Учні повинні завжди виступати незалежними експертами, памятаючи, що інформація завжди одна, але подати її можна абсолютно по-різному і зрозуміти також. Так само як не можна довіряти рекламі та різним спонсорським подарункам. Важливим моментом є розуміння ролі упереджень та забобон, уміння їх дискредитувати та не допускати існування таких “екстрасенсів”. Дана вправа є відкритою, частину реплік та реакцій учні мають домислити самі, опираючись на контекст та правила медіаграмотиності, критичного мислення. Виховується командна робота, індивідуальні ораторські та акторські здібності.

Підсумок/рефлексія за результатами проведеної вправи: “Не все те золото, що блищить” - говорить українська народна мудрість. Спробуйте знайти приклади у творах українських та зарубіжних письменників. Відкрите запитання: Що сталося б якби мати екстрасенса не прийшла у студію? Яку роль вона виконує? (Медіаграмотності)

Використані джерела:

  1. Навчальний календарик розвитку критичного мислення / Степанова Н.М. — Київ: Академія української преси, Центр вільної преси,2020. — 73 с.
  2. Онлайн курс «Англійська для медіаграмотності» на платформі Prometheus.org.ua
  3. Практичний посібник з медіа грамотності для мультиплікаторів / за ред.В.Ф. Іванова. – Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2019. – 100с.
  4. Тулодзєцький Г., Герціг Б., Графе С. Медіаосвіта в школі та на уроці: Основи і приклади / За загал. ред. В. Ф. Іванова. — Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2020. — 405 с.

Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат  щодо підвищення кваліфікації.

Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.

magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram