Вправа на тему "Деякі конструктивні особливості авіамодельних двигунів" для використання на занятті гуртку "Авіамоделювання" є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.
Автор: Коняєв Генадій Миколайович, керівник гуртка КЗ "Центру дитячої та юнацької творчості №6 Харківської міської ради".
Мета вправи/заняття: поглиблення навичок вихованців у використанні обладнання, програм, додатків, медіатехнологій; уміння орієнтуватися в медіапросторі, шукати та опрацьовувати інформацію, створювати контент; розвиток здатності забезпечувати власне безпечне та комфортне перебування у соціальних мережах; покращення уміння використовувати медіа задля досягненні власної мети.
Короткий опис вправи, анотація: Вихованці дистанційно отримують індивідуальні завдання: підготувати короткі повідомлення, з якими, мають виступити в процесі дискусії на занятті. Педагог через додаток Вайбер, або електронною поштою надає посилання на джерела, котрі містять необхідну інформацію, мають бути опрацьовані вихованцями самостійно. На занятті вони презентують свої повідомлення в межах дискусії «Нарада при директорові». Разом з педагогом вихованці обговорюють характеристики двигунів для авіамоделей, колективно створюють презентацію «Авіамодельні двигуни», визначають критерії, якими мають керуватися, приймаючи рішення про придбання двигунів для нових авіамоделей.
Час необхідний на виконання вправи: 2 години на уроці. Час, необхідний для пошуку та ознайомлення з рекомендованою інформацією, підготовки повідомлення вихованці визначають самостійно.
Застосування вправи: на занятті у гуртку «Авіамоделювання».
Необхідне обладнання/матеріали: ПК, мобільні телефони, Інтернет, модельні двигуни.
Форма/метод роботи: дистанційне навчання, рольові технології, веб-квест, інтерактивні вправи, дискусія, колективна творчість, презентація, створення проблемної ситуації та ситуації успіху, декодування.
Детальний опис вправи:
Підготовчий етап.
Вихованці дистанційно через електронну пошту або додаток Вайбер отримують посилання на інформацію, яку мають опрацювати та виконати індивідуальні завдання відповідно до ролі, яка їм надається у діловій грі: інженера-конструктора, рекламного агента, менеджера з продажу, досвідченого авіаконструктора авіаційних моделей.
Анонсуючи отримання завдання, виконання якого потребує перебування у віртуальному медіапросторі, педагог нагадує вихованцям про особливості, переваги та загрози Інтернету. Він використовує інтерактивну вправу «Мозковий штурм», під час якої вихованці згадують правила поведінки в Інтернеті, механізми уникнення небезпек та викликів, пов’язаних з перебуванням у соціальних мережах.
Інтерактивний етап.
Імітуючи «Нараду при директорові» вихованці обговорюють питання, яким двигунам для нових авіамоделей надати перевагу. По черзі слово надається «фахівцям» для оприлюднення необхідної інформації, котра дозволить прийняти правильне рішення.
Інженер-конструктору доповідає про вимоги до авіамодельних двигунів.
Рекламний агент презентує рекламний, розміщений у соціальних мережах.
Менеджер з продажу 1 доповідає про конструктивні особливості та переваги двигунів ASP, Magnum, SC.
Менеджер з продажу 2 доповідає про конструктивні особливості та переваги двигунів Тhunder Tiger.
Менеджер з продажу 3 доповідає про конструктивні особливості та переваги двигунів Super Tigre.
Менеджер Чугуївського авіаремонтного заводу доповідає про двигуни, котрі завод виготовляє для авіамоделей.
Досвідчений конструктор авіаційних моделей ділиться власним досвідом використання двигунів.
Підсумковий етап.
Вихованці обговорюють презентовану інформацію, обмінюються думками, висловлюють пропозиції. Обговорення завершується колективною роботою над презентацією «Авіамодельні двигуни», що дозволяє вихованцям чітко визначити критерії, за якими слід обирати двигуни для нових авіамоделей.
Педагог спонукає вихованців до критичного підходу до отриманої інформації, врахування, що інформація подається фахівцями із врахуванням інтересів виробників та продавців двигунів. А вони мають приймати рішення, виходячи з власних інтересів. Він наголошує на тому, що в пріоритеті має бути надійність та відповідність двигуна конструктивним особливостям авіамоделі, а також співвідношення між якістю та ціною товару.
Очікувані результати навчання:
Авіамоделювання:
Вихованці на необхідному рівні засвоюють досить складні технічні характеристики авіамодельних двигунів та критерії їх підбору для власних авіамоделей, що є запорукою їх ефективності, досягнення успіху у змаганнях з авіамоделізму.
Медіаграмотність:
Гуртківці добре орієнтуються у медійному просторі, здатні самостійно знаходити та опрацьовувати інформацію, створювати контент. Зорієнтовані на використання наукової технічної характеристики, щоб при прийнятті важливого рішення не бути «жертвою» реклами, яка може бути недостовірною. Вміють із великого обсягу інформації обрати важливі технічні характеристики, стисло та виразно донести інформацію до аудиторії, а також правильно сприймати складну вербальну інформацію. Вихованці успішно уникають небезпек в Інтернеті, задовольняючи власні інформаційні потреби. Вміють працювати у групі, виконуючи свою частку групової роботи. Здатні забезпечувати власне комфортне та безпечне перебування у соціальних мережах.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: Педагог спрямовує рефлексію вихованців на осмислення того, яку нову інформацію вони отримали на занятті, що краще зрозуміли, що здивувало, що є корисним, які знання, навички, вміння вдалося поглибити з авіамоделювання, яких медіакомпетентностей набули завдяки виконанню домашнього завдання тощо.
Використані джерела:
Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат щодо підвищення кваліфікації.
Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.