info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Біологія
Застосування: На уроці
Вік/клас: 6 клас
Методи: Ігрова діяльність
Теми медіаграмотності: Комікси

Вправа квест-гра "У світі рослин" для використання на уроці біології у 6 класі  є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Шаповалова Дар'я Михайлівна, вчителька біології та хімії Воскресенської ЗОШ І-ІІІ ступенів Вітовського району Миколаївської області.

Мета вправи/заняття:

Навчальна мета: зацікавити учнів до вивчення біології, як науки; продовжити формування уявлень про будову рослин; повторити вивчений матеріал; застосувати на практиці теоретичні знання; узагальнити та поглибити знання учнів про будову рослинного організму; сприяти формуванню пізнавального інтересу до вивчення і дослідження різноманітності рослин.

Виховна мета:

формування наукового світогляду учнів: показати, що рослина - цілісний організм; привернути увагу учнів до взаємозв’язку рослин з навколишнім середовищем; показати тісний зв'язок теоретичних знань з практикою;

патріотичне: повідомити про природоохоронні заходи щодо збереження рідких рослин;

етичне: виховувати бережливе ставлення до живої природи; прищеплювати любов до рідного краю; навчитися бачити красу «непривабливих» рослин;

екологічне: переконати учнів у тому, що рослини є невід’ємним компонентом природи, без якого неможливе життя на Землі;

Розвивальна мета: розвивати пам’ять, увагу, кмітливість та винахідливість учнів, уміння самостійно використовувати різноманітні інформаційні джерела, працювати у колективі; розвивати творчу активність; здатності логічно мислити, аналізувати, порівнювати, узагальнювати, класифікувати, робити висновки, виділяти головну думку.

Короткий опис вправи, анотація: повторення вивченого матеріалу у вигляді квест-гри та використання вправ на медіаграмотність дозволяє підвищити інтерес учнів до вивчення біології. Виховний захід краще проводити напередодні 8 Березня та покласти в конверти елементи квітки. Виготовлені паперові квітки стануть прекрасним подарунком для матусь, при цьому є можливість охопити питання: “Чому варто берегти квіти та не зривати їх?”.

Час необхідний на виконання вправи: 45 хвилин.

Застосування вправи: на уроках біології.

Необхідне обладнання/матеріали: конверти із завданнями, клей, ножиці та кольоровий папір, мобільні телефони із підключеним інтернетом.

Форма/метод роботи: квест.

Детальний опис вправи:

Розставте парти по окремим куткам, адже команди учнів отримують однакові завдання. Кількість членів команди не має значення.

Учні отримують шість конвертів. На кожному є ребус, а в середині завдання та сховане запитання, що дасть відповідь для подальшого вибору конверту. В кожному конверті міститься частина пазлу, яку треба приклеювати на картон або можна покласти частини квітки із паперу, які після проходження квесту необхідно зібрати.

 

Конверт №1 (Рослина)

Хмара слів

Знайти всі терміні з теми органи рослин

(https://wordart.com/edit/d704pogezy1v)

Запитання у конверті:

Що то за дерево, що сонця не бачить?

 

 

 

 

Конверт №2 (Корінь)

Проскануй QR-код та знайди помилку

За посиланням знаходиться малюнок, де переплутані частини квітки та її назви

Запитання у конверті: Ноги на полі, середина надворі, голова — на столі. Ключ — середина надворі.

Конверт №3 (Стебло)

Гра «Третій зайвий»

  1. Зернівка, сім’янка, кістянка (Зайвою є кістянка, цей плід соковитий)
  2. Ягода,яблуко, кістянка. (Зайвою є кістянка, цей плід однонасінний)
  3. Суниця, полуниця, ожина (Зайвою є ожина, вона має збірний плід)
  4. Огірок, диня, гарбуз.(Зайвого тут немає)
  5. Груша, горобина, агрус.(Зайвим є агрус, він має плід ягоду)

Запитання у конверті: Літом виростає, а восени опадає.

Конверт №4 (Листок)

Намалюй супергероя, який встане на захист червонокнижних рослин.

Запитання у конверті: Вона буває верхівкова та бічна?

Конверт №5 (Брунька)

З’єднай вірно фотокартку рослин та типи плодів, які вони мають.

  1. Соняшник. А) Коробочка.
  2. Пшениця. Б). Складна кістянка.
  3. Горох. В). Кістянка.
  4. Вишня. Г). Сім’янка.
  5. Мак. Д). Зернівка.
  6. Малина. Е). Біб.

Відповіді: 1Г; 2Д;  3Е; 4 В; 5А; 6Б.   

Запитання у конверті:Дихає, росте,
Гарно цвіте,
А ходити не може.

Конверт №6 (Квітка)

Збери квітку! Перемога твоя!!!!!!!!!

Очікувані результати:  учні називають органи рослин та їх основні функції; наводять приклади рослин з видозмінами кореня та пагона; описують будову квітки;  характеризують будову кореня, стебла, листка у зв’язку з їх функціями; пояснюють значення квіток у житті рослини.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: обговоріть разом із учнями, чому не варто зривати квітки.

Використані джерела:

  1. https://wordart.com/
  2. https://qrcode.tec-it.com/ru
magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram