info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Українська література
Застосування: На уроці
Вік/клас: 5 клас
Методи: Аналіз медіатекстів, Групова робота
Теми медіаграмотності: Громадянські права і свободи, Етика в медіа, Інфобезпека

Вправа для використання на уроці української літератури у 5 класі при вивченні теми «Василь Симоненко. Цікаві сторінки з дитинства митця» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Стрижак Віталіна Миколаївна, вчителька української мови та літератури Білозірської гімназії – філія Білозірського ліцею – опорного закладу загальної середньої освіти Білозірської сільської ради Черкаського району Черкаської області. 

Мета вправи: детальніше ознайомити учнів із дитинством та юністю Василя Симоненка (за спогадами Григорія Коломійця); розвивати уважність та оцінку опрацьованого матеріалу; закріпити медіаграмотність за допомогою інтерактивної вправи.

Короткий опис вправи, анотація: вправа для уроку з української літератури для учнів п’ятого класу. Інформація відповідає програмовому матеріалу та віковим особливостям здобувачів освіти. Складається вправа з двох частин: перша – опрацювання статті(інформації), друга – практичне застосування навичок медіаграмотності.

Час необхідний на виконання вправи: 15 хвилин.

Застосування вправи: для глибшого ознайомлення з життям письменника(вступний урок) або для актуалізації знань.

Необхідне обладнання/матеріали: смартфон, доступ до мережі Інтернет, програма сканування qr-кодів.

Форма/метод роботи: робота з текстом, виконання інтерактивних вправ.

Детальний опис вправи:

  1. Кожному учню дається qr-код.

2. Сканувати його, ознайомитись із статтею: «Дитинство і юність з Симоненком: спогади Григорія Коломійця»

3. Після опрацювання виконати інтерактивну вправу за посиланням або сканувати qr-код для виконання:

https://learningapps.org/display?v=p7k48918521

Очікувані результати:

  • розрізнення правдивої та фейкової інформації;
  • розвиток критичного мислення;
  • самостійне опрацювання інформації;

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: опитування учнів щодо розуміння проведення даної вправи. Ще раз пояснити поняття «медіаграмотності».

Запропонувати створити картки (червоного та зеленого кольору) із інформацією  свого життя (завдання для учнів, використовувати на дозвіллі).

Використані джерела:

  1. Генератор qr-кодів [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://qr9.me/.
  2. Лендєл І. Дитинство і юність з Симоненком: спогади Григорія Коломійця [Електронний ресурс] / Іван Лендєл – Режим доступу до ресурсу: https://cutt.ly/ZxNHMhF.
  3. Сервіс для створення інтерактивних вправ [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://learningapps.org/.
magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram