info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Мистецтво
Застосування: На уроці
Вік/клас: 5-6 років
Методи: Декодування, Індивідуальна робота, Фронтальна робота
Теми медіаграмотності: Маніпуляція, Реклама

Вправа для використання на уроці образотворчого мистецтва у 5-6 класі при вивченні теми «Реклама і Я» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Холеван Лілія Марківна, вчителька образотворчого мистецтва, мистецтва, дизайну і технологій Підзахаричівського НВК "Перлина Гуцульщини" Усть-Путильської ТГ Чернівецької області.. 

Мета вправи/заняття: розвивати критичне мислення, зокрема,  робити критичний аналіз тексту, відео, передусім – заголовків (слоганів) ,ознайомити дітей з поняттями «медіа», «медіаманіпуляція», сфомувати розуміння «факти» та  «судження».

Короткий опис вправи, анотація: на прикладі реклами «Кіндер Сюрпиз – завжди дарує радість» показати, як маніпулюють нашими емоціями, змішують факти та судження, впливають на підсвідомість.

Час необхідний на виконання вправи: 25-30 хв. 

Застосування вправи: під час години знань і переконань(виховної години)

Необхідне обладнання/матеріали: комп’ютер (лептоп, мультимедійна дошка, плазма), роздаткові матеріали «5 фактів про Kinder Surprise»та «Факти VS Судження», презентація (додаток).

Форма/метод роботи: фронтально-колективна, індивідуальна, робота з роздатковим матеріалом

Детальний опис вправи: 

Kinder Surprise – завжди дарує радість (слайд1)

Прошу дітей прослухати музичний супровід до реклами (слайд 2) та відповісти на запитання:

Який сюжет може доповнювати прослухане аудіо?

Про що йдеться мова в пісні?

Чи впізнали ви рекламу?

Тепер подивимося відео разом зі звуком (слайд3).

Як ви гадаєте: (слайд 4).

НАВІЩО СТВОРЕНА ТАКА РЕКЛАМА?

КОМУ ВОНА АДРЕСОВАНА?

Де ми можемо  побачити рекламу?

Телебачення, газети, журнали, інтернет і т.д.

Це все називається МЕДІА (слайд 5).

Сьогодні я вам розповім по таке явище , як  МЕДІАМАНІПУЛЯЦІЯ(слайд 6). Та про такі поняття, як ФАКТ та СУДЖЕННЯ (слайд7, 8).

Коли ми зрозуміли , що нами маніпулюють, простими словами нас обманюють, розібралися з основними категоріями ФАКТІВ та СУДЖЕНЬ, повертаємося знову до відео з рекламою. Що тепер вас бентежить в цьому відеоролику, виходячи з тих знань, що ви отримали?

Слайд 8. Заголовок, так званий слоган «Завжди дарує радість». Нами вже маніпулюють, тобто вказують «ЗАВЖДИ», далі слово «РАДІСТЬ» – це теж, ніби свято, веселощі, які ми всі дуже любимо.

Слайд 3. Герої ролика одягнені відповідно – святково, казково… продовжте речення. Нам теж хочеться бути учасниками цього свята, дійства. А так, як ми не можемо цього зробити, то що?... Просто хочемо купити те шоколадне яйце і хоча би на смак відчути всі принадності того, що нам розповідають. До речі про смак: (слайд 9) натуральне молоко, смачний темний шоколад, ніжний бісквіт … вам це нічого не нагадує? Давайте повернемось до слайду 7 і спробуємо визначити де тут факт, а де – судження. За допомогою картки (слайд7) визначте будь ласка, де факт, а де – судження.

Висновок: єдине формулювання, яке не викликало підозри це- темний шоколад, бо ми справді бачимо, що він темний. Все інше – це маніпуляції  нашими смаками, нав’язування думки, що бісквіт – ніжний, а молоко- натуральне. Ми ж не можемо це перевірити. Хоча про молоко може бути написано на обгортці, а  про бісквіт там не напишуть , що він ніжний.

А чи знали ви, що: (слайд 12). Хочу вам сказати, що готуючись до нашої зустрічі я використовувала тільки перевірені сайти або знаходила одну і ту ж інформацію на кількох сайтах.

Я не ставила собі за мету налякати вас і не споживати більше ці солодощі. Проте, у вас є достатньо інформації, для того, щоб робити висновки  самим.

Очікувані результати: критичне осмислення інформації та джерел її отримання, учні/учениці зможуть відрізняти факти від суджень, зрозуміло формулювати свою думку, аргументувати, доводити правильність твердження.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

  1. Сьогодні я дізнався/дізналася …
  2. Сьогодні  я навчився/навчилася …
  3. Мені було важко …
  4. Мені було незрозуміло …
  5. Тепер я знаю, що …
  6. Мене здивувало …
  7. Я б хотів/хотіла дізнатися, чому …

Використані джерела:

  1. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B5%D0%B4%D1%96%D0%B0
  2. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B5%D0%B4%D1%96%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%BF%D1%83%D0%BB%D1%8F%D1%86%D1%96%D1%8F
  3. https://verified.ed-era.com/ua/u1
  4. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%96%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D1%80-%D1%81%D1%8E%D1%80%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B7
  5. https://www.legaltechnique.org/articles/mir/15-faktov-o-kinder-syurprize-bull-novosti-v-fotografiyah.html
  6. https://ua.depositphotos.com/vector-images/%D0%BA%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B2%D0%BA%D0%B8.html
  7. https://www.youtube.com/watch?v=T5KwBPgatjc
  8. https://www.youtube.com/watch?v=sTxPvTyDdxs
Презентація, додаток >>>
Завантажено: 16, розмір: 716.4 KB, дата: 08 Жов. 2023
magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram