info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Математика
Застосування: На уроці
Вік/клас: 5 клас
Методи: Групова робота, Дискусія
Теми медіаграмотності: Новинна грамотність, Пошук і збір інформації

Вправа для використання на уроці математики у 5 класі при вивченні теми «Рівняння. Відсоткові розрахунки» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Афанасьєва Наталя Володимирівна, вчителька математики комунального закладу "Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №45 Маріупольської міської ради Донецької області".

Мета вправи:

  • дізнатися, що медіа можуть здійснювати вплив на користувача,
  • вчитися розпізнавати та піддавати критиці стереотипи та упередження, що містяться в маніпулятивних меседжах;
  • практикувати збір даних через опитування;
  • повторити методи розв’язання рівнянь, відсоткові розрахунки;
  • формувати навички критичного мислення, ведення дискусії;
  • виховувати культуру спілкування у додатках, створених для спілкування

Короткий опис вправи, анотація: ця вправа порушує питання усвідомлення учнями їхнього використання медіа у повсякденній діяльності, навчає їх критично оцінювати отриману через інтернет сумнівну інформацію, не піддаватися маніпулятивним впливам. Разом із цим школярі мають змогу попрактикуватися у розв’язанні рівнянь, веденні розрахунків відсоткових співвідношень.

Час необхідний на виконання вправи: 20 хвилин

Застосування вправи: на етапі актуалізації або узагальнення і систематизації вивченого матеріалу, під час проведення нестандартних уроків з математики

Необхідне обладнання/матеріали: смартфони, проєктор, ноутбук, заздалегідь розроблений інтерактивний плакат

Форма роботи: колективна

Метод роботи: метод критичного мислення, евристичний метод, використання інноваційної технології (інтерактивного плакату)

Детальний опис вправи:

  1. Розіслати 13 учням «Листи Щастя» (додаток 1) у зручному і доступному для них меседжері: Viber, WhatsApp, Telegramm і под. Бажано, щоб отримання повідомлення стало для дітей несподіванкою, оскільки для подальшої роботи важливі саме первинні емоції.
  2. Сповістити клас про те, що Ви щойно отримали цікавий лист. Зачитати його текст, але верхню частину, без інструкцій. Додати, що бажаєте бути щасливою людиною, тож дотримались рекомендацій і переслали меседж декому з учнів.
  3. Запропонувати їм уважно прочитати інструкції, відповідно до них розіслати «Лист щастя» далі. Тільки попередити, що надсилати повідомлення можна тільки комусь із учнів класу і суворо дотримуючись зазначених рекомендацій. На цьому етапі слід прорахувати останнє рівняння.
  4. Коли учні класу отримують свій «Лист щастя» слід розв’язати рівняння 1 і 2. Виявиться, що уже час виписувати езотеричний код, тож виконати і цю вимогу.
  5. Коли всі необхідні дії, зазначені у «Листі щастя» будуть виконані, організувати обговорення.

Коло питань для розгляду:

  • Чи часто ви отримуєте подібні «Листи щастя»?
  • Чи все у тексті такого повідомлення зрозуміло?
  • Чи видається якась наведена інформація у ньому підозрілою?
  • Як ви думаєте, чи багато у таких листах правдивих фактів?
  • Чи можна перевірити імена, які там зустрічаються? А як щодо чисел?
  • На чому ґрунтується бажання такого листа пересилати далі?
  • Чи є у класі хтось, хто не передавав «Лист щастя» іншим? Чому ви так вчинили?
  • Як ви думаєте, чи дійсно людині, яка не буде розповсюджувати повідомлення, щось жахливе? Чому?
  1. Проаналізувати процентне співвідношення тих, хто піддався маніпулятивному впливу, і тих, хто критично поставився до запропонованого завдання.

Очікувані результати: діти відпрацюють базові математичні навички, отримають досвід у протистоянні маніпулятивному впливу повідомлень з категорії масової розсилки,

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

На екрані проєктора розглядається мультимедійний плакат, де  «Лист щастя» представлений як жива істота, розповідає про себе. Учні мають розказати, який з методів протистояння маніпуляціям вони обрали для себе.

Використані джерела:

1. Медіаграмотність: Підручник для вчителя/ Сінді Шейбе, Фейз Рогоу/ перекл. з англ. С.Дьома; за загал. ред. В.Ф. Іванова, О.В. Волошенюк.- К.: Центр Вільної Преси, Академія Української Преси, 2017.- 319 с.

Додаток 1

ЛИСТ ЩАСТЯ

Вибачте, мені довелось надіслати це ВАМ, але тепер, коли ВИ відкрили його, більше не можете перестати читати це. ПАМ’ЯТАЙТЕ, це НЕ ПІДРОБКА!!!!!

Сьогодні ОСОБЛИВИЙ ДЕНЬ СОНЦЯ У П’ЯТОМУ ДОМІ МЕРКУРІЯ, коли енергетичні потоки зливаються в єдиний направлений промінь. ВСЕСВІТ відчуває наші бажання і АКТИВУЄ СИЛУ листа щастя.

Оригінал цього листа знаходиться у Ватикані. 335 років тому один із тамтешніх монахів отримав прозріння і дізнався секрет цього енергетичного посилу, і одразу ж записав його на папір, переписавши його певну кількість разів, яку саме казати НЕ МОЖНА!!!!, бо дія листа стане оберненою і воно принесе горе та нещастя. Цей текст обійшов світ 558 разів. І тепер воно потрапило до тебе! 

УВАГА!!!! Не ігноруйте повідомлення! Зневага матиме КРИТИЧНІ НАСЛІДКИ. Тереза Фідлаго не повірила в магічну дію ЛИСТА і розірвала на шматочки і пропала без вісті. Натомість Анжело Піт виконав інструкції і в той же день батьки подарували йому iPhone 12 Pro. Щось подібне може трапитись і з ВАМИ. Я не можу прямо називати деякі цифри, але даю загальну інструкцію. ЦИФРИ ЗАКОДОВАНІ! Прочитайте її і ВИКОНАЙТЕ УСЕ В ТОЧНОСТІ.

ІНСТРУКЦІЯ

  1. Починайте писати листа Не РАНІШЕ зазначеного терміну!!!! Сонце у п’ятому домі Меркурія опиниться о 80 – а = 68 год 68 : b = 2 хв.
  2. На БІЛОМУ ЛИСТІ ПАПЕРУ ЧОРНОЮ РУЧКОЮ перепишіть езотеричний код і додайте до нього дату свого народження.
  3. Сховайте написаний код і НІКОМУ його НЕ ПОКАЗУЙТЕ доки до вас не прийде ЩАСТЯ
  4. ВІДПРАВТЕ цей лист ЩАСТЯ  9 * 3 + (76 - с) = 90 людям, в тому числі і МЕНІ.
  5. БУДЕ ВАМ ЩАСТЯ!!!!!

Додаток 2

 

 

 

 

magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram