info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Англійська мова
Застосування: На уроці
Вік/клас: 6 клас
Методи: Групова робота
Теми медіаграмотності: Маніпуляція

Вправа для використання на уроці англійської мови у 6 класі при вивченні теми «Подорожі» є вправою-переможницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Середа Світлана Леонідівна, учителька англійської мови Журавлівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Тульчинської міської ради Тульчинського району Вінницької області. 

Мета вправинавчитися аналізувати медіа повідомлення, розуміти джерело їх походження та виявлення справжньої мети повідомлення, розуміння кібернебезпек 

Короткий опис вправи/анотація: Лампа Алладіна – вправа, яка спрямована на розвиток критичного мислення підлітків, креативність та розуміння прихованих небезпек у інтернет повідомленнях або рекламах, які приходять на їх електронну пошту або сторінки у соціальних мережах. Вправа сприяє формуванню моральних цінностей честі та гідності, уміння працювати та навчатися, піддавати будь-яке повідомлення критиці.

Час необхідний на виконання вправи: 20 хв.

Застосування вправи: на уроці інформатики – під час вивчення теми кібербезпеки, на уроці історії – під час вивчення теми «Стародавня Греція», обігравши вислів «Бійтеся данайців, що приносять дари», на уроці англійської мови. Перевага філологічних дисциплін у тому, що цю вправу можна адаптувати до більшості тем шкільної програми. Я розглянула її у контексті «Подорожі» 

Необхідне обладнання/матеріали: мобільний телефон (можна текст повідомлення надрукувати на листках), доступ до інтернет пошукових систем, географічна карта, англо-український словник

Форма роботи: групова, метод: дослідницький

Детальний опис вправи: Сьогодні на уроці ми виконаємо завдання «Лампа Алладіна», оскільки він дуже багато подорожував і є експертом у темі «Подорожі». Запитання: що таке лампа Алладіна і яка її функція. На дошці записані правила аналізу медіа повідомлення.

  1. Хто створив медіа повідомлення (далі МП).
  2. Які техніки використані, щоб привернути мою увагу.
  3. Як можуть інші люди зрозуміти чи інтерпретувати цю інформацію во-іншому, ніж я.
  4. Які точки зору і цінності були включені або прибрані з МП.
  5. Чому це МП було відправлене.

У фейсбук учням приходить повідомлення від користувача Алладін.                   

АКЦІЯ

Лампа Алладіна – одне з найстаріших турагенств світу з мільйонами клієнтів та представництв по всьому світі пропонує вам шанс виграти безкоштовну подорож до Шотландії. Ви зможете цілий тиждень насолоджуватися чудовими краєвидами, відвідаєте всесвітньовідомі спа-салони, візьмете участь у карнавалі, зіграєте у футбол з легендарним Едвардом Бекхемом та відвідаєте столицю Шотландії Глазго, куди з концертом приїде епатажний МОРГЕНШТЕРН. А ще презентація та ПОДАРУНКИ від косметичного бренду Oriflamia. Блогери Літвін та Шаріпов покажуть вас у своєму блозі. Лампа Алладіна виконає будь-яких три бажання.

     Умови участі

  1. Відправте нам своє фото у купальнику
  2. Детально розкажіть про себе, вкажіть свою адресу та адресу своїх друзів
  3. Оплатіть благодійний внесок у розмірі 20€, ми перераховуємо їх організації Greenpeece (просто вкажіть номер банківської картки батьків та пароль, ми про все подбаємо самі)

Завдання учнів проаналізувати текст за усіма п’ятьма пунктами аналізу медіа повідомлення та пояснити у чому неправдивість та небезпека цього нового друга у соцмережі. У повідомленні є ряд географічних, орфографічних та фактологічних помилок, які мають перекритися привабливими для підлітків словами (виділені червоним)

Detailed description of the activity: Today in the lesson we will complete the task "Lamp Alladin", as he travelled a lot and is an expert in the topic "Travelling". Question: what is the Alladin lamp and what is its functions. There are board records of the rules for analyzing the media messages. 

  1. Who created the media message ( MM).
  2. What techniques are used to get my attention.
  3. 3.How can other people understand or interpret this information in a different way than I do.
  4. What points of view or values were included or omitted. 
  5. Why this MM was sent. 

 On Facebook, students receive a message from user Alladin.          

Advertising campaign

Alladin’s  lamp is one of the oldest travel agencies in the world with millions of customers and representative offices around the world offers you a chance to win a free trip to Scotland. You will be able to enjoy magnificent views all the week, visit world-famous spas, take part in a  carnival, play football with the legendary Edward Beckham and visit the Scottish capital Glasgow, where the epatage MORGENSTERN will come with a concert. In addition presentation and GIFTS from cosmetic brand Oriflamia. Bloggers Litvin and Sharipov will show you on their blog.  Alladin’s  lamp will fulfill any three wishes.

Terms of participation

1. Send us your photo in a swimsuit

2. Tell us in detail about yourself, specify your address and the address of your friends

3. Pay a charitable contribution of 20€, we transfer them to greenpeece organizations (just specify the parents' bank card number and password, we will take care of everything ourselves)

Students' task is to analyzethe text on all five points of media analysis and explain the untruth and danger of this new friend in social media. The text contains a number of geographical, spelling and factual errors that should be overlapped by the words attractive to teenagers (highlighted in red)

Очікувані результати: Шестикласники проаналізують, що вони не знають, хто написав повідомлення, тому йому уже не можна довіряти. Занадто багато технік використано, щоб привабити увагу та викликати мегапозитивні емоції, однокласники можуть по-іншому сприйняти інформацію: Коля вважає Моргенштерна тупим і бездарним, а Глазго це ж не столиця. Скрізь одні плюси, а де ж мінуси. Навіщо фото у купальнику, моя адреса, банківська картка, все ж спочатку було безкоштовно. Що забули Шаріпов з Літвіном в Шотландії? Чому відправили це повідомлення – виманити моє фото, відфотошопити його і шантажувати мене, обікрасти моїх батьків.

Підсумок/рефлексія за результатами проведеної вправи: згадаємо українське прислів’я «Безкоштовний сир лише у мишоловці». Захистити нас у новому кіберсвіті може лише наш розум та критичне сприйняття усього і багатократна перевірка будь-якої нової інформації (без різниці з якого джерела)

Використані джерела: 

  1. Практичний посібник з медіа грамотності для мультиплікаторів/за ред.В.Ф. Іванова. – Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2019. – 100с.
  2. Онлайн курс «Англійська для медіа грамотності» на платформі Prometheus
  3. Онлайн курс «Медіаграмотність для освітян» на платформі Prometheus
magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram