info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети:
Застосування:
Вік/клас:
Методи:
Теми медіаграмотності:

Вправа "Breaking News: all about COVID-19" для використання на уроці англійської мови  у 8 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.

Авторка: Воробйова Світлана Ігорівна, вчителька англійської мови Новокостянтинівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів, Вознесенського району, Миколаївської області.  

Мета вправи/заняття: розвивати навички критичного мислення та аналізу прочитаного тексту, розрізняти джерела інформації, засоби впливу на людську свідомість, закріпити навички написання статтей на тему актуальної події, формування лексики теми.

Короткий опис вправи, анотація: вправа допоможе учням розрізняти правдиву інформацію від фейків, познайомить з авторитарними джерелами інформації та неофіційними. Кінцевим результатом буде написання власної статті на обрану тему.

Час необхідний на виконання вправи: 40-45 хвилин

Застосування вправи: урок англійської мови, 8 клас в розділі «A Daily, a Weekly, a Monthly» 

Необхідне обладнання/матеріали:  мультимедійна дошка або проектор (телевізор), роздатковий матеріал (додатки 1-3), підручник, зошит.   

Форма/метод роботи: групова, індивідуальна

Детальний опис вправи:

  1. На початку заняття опрацьовуємо нову лексику теми, тему вчитель обирає самостійно (наприклад, Коронавірус, може бути будь-яка актуальна і цікава учням тема).

COVID-19, pandemic, global virus outbreak, lockdown, quarantine, underlying health conditions, social distancing, vaccination, to self-isolate, etc.

  1. Знайомство з різними типами інформації та тим, як вона впливає на громадську свідомість.

Демонстрація учням тематичних новин з різних джерел інформації та паралельне пояснення типів інформації. Під час опрацювання читаємо новину і перекладаємо її. Акцент важливості посилань на джерело.  (Додаток 1)    

  1. Робота з підручником: прочитання статті, Впр.8 с. 198-199 (Англійська мова 8 клас, 8 рік навчання: Карп’юк О. Тернопіль, Астон, 2021)
  2. Як зламати ланцюжок фейкової інформації? Спочатку читаємо текст з сайту про Коронавірус (https://www.europol.europa.eu/covid-19/covid-19-fake-news) (Додаток 2)  а потім проводимо гру – true orfalse)

  • You can’t help break the fake news chain. (false, you can do it)
  • Unless the information comes directly from an official source, take it with a grain of salt. (true)
  • If you have come across fake information, do not engage with it. (true)
  • Comment and share this information further. (false)
  • If you know the person who shared the fake news, send them a private message and tell them that the information they posted is likely false. (true)
  • Share updates from trustworthy, official websites that report on topic. (true)
  1. Написання власної статті на обрану тему. (учні пишуть власні статті, якщо не встигають закінчити, можна дати, як домашнє завдання)

Очікувані результати:  створення власної статті, яка міститиме посилання на офіційне джерело інформації, розкриватиме тему та буде цікавою для прочитання.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

Дебрифінг:

  • Як ви почуваєтесь, дізнавшись про можливий обман або неправдиве висвітлення новин у ЗМІ?
  • Як вивчена інформація допоможе вам у житті?
  • Яка б ідея могла стати проектом для реалізації? (Випуск шкільної газети, написання статтей у місцеву газету, пости у шкільній групі Фейсбук?)

Використані джерела:

  1. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=4322537667796067&id=100001196283902
  2. https://www.facebook.com/alisha.ishtar/posts/2481133112020541
  3. https://www.facebook.com/unicef/posts/10159821364459002
  4. https://pidruchnyk.com.ua/821-english-8-klas-karpyuk.html
  5. https://www.europol.europa.eu/covid-19/covid-19-fake-news

https://www.facebook.com/unicef/posts/10159821364459002 

Додаток 2. 

  • How does it work?

Spreading misinformation can start:

    • from individuals, such as criminals, after some sort of profit;
    • from states and state-backed actors seeking to advance geopolitical interests;
    • from opportunists looking to discredit official sources.

It only gains traction if the public share it through social media.

  • How does it affect me?

Spreading disinformation and misinformation about COVID-19, though not always a criminal offence, has very serious repercussions, endangering public health and directly affecting people’s lives.

It puts people at risk by:

    • promoting fake products and services (e.g. fake COVID-19 tests and vaccines);
    • promoting a false sense of security (e.g. misleading information about treatments);
    • promoting suspicion of the official guidelines and sources.

What can you do?

YOU CAN HELP BREAK THE FAKE NEWS CHAIN! Unless the information comes directly from an official source, take it with a grain of salt.

  1. Establish whether you have indeed come across fake information.
  • Be mindful – fake news will often tell you what you want to hear with clickbait headlines.
  • Look around – is the website trustworthy? Check the website’s about page, mission and contact info.
  • Check the sources – is any other news source reporting on the same thing? How many sources does the story quote?
  • Photo search – is the news you are reading accompanied by a photo that strikes you as out of context? Run an online search, it might be your clue towards figuring out that this is an example of misinformation.
  • Check the date – some news outlets re-publish old posts or promote old news as current stories. Check the publication date of the article and check if the timeline it refers to makes sense.
  • Turn to the experts – go to reputable websites, such as the World Health Organization, your national health authority and the European Commission. Is the information also available there?
  1. If you have come across fake information, do not engage with it. Do not comment and do not share further. Doing so would just help make the post more popular.
  2. If it was shared on social media, report the post to the platform. If you know the person who shared the fake news, send them a private message and tell them that the information they posted is likely false. Send them these tips so they understand the risks.
  3. Contribute to sharing official information. Share updates from trustworthy, official websites that report on COVID-19. 

Source - https://www.europol.europa.eu/covid-19/covid-19-fake-news

Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат  щодо підвищення кваліфікації.

Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.

magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram