Соціологічне дослідження «Проблеми та перспективи регіональних ЗМІ»

Соціологічне дослідження «Проблеми та перспективи регіональних ЗМІ» є учасницею конкурсу «Моя школа – медіаграмотна».

Авторка: Голокоз Юлія Сергіївна, студентка спеціальності “Журналістика” НУК ім. адм. Макарова (Миколаїв).

На днях в нас народився проект, а саме ми провели соціологічне дослідження з теми «Проблеми регіональних ЗМІ» та опитали жителів Миколаєва щодо їх вподобань. Нашою аудиторією стали 200 людей. 68% опитаних склали жінки, а 32% – чоловіки. З чим це пов’язано? Це пов’язано із тим, що жінки більш відкриті до розмови, ніж чоловіки. Особливістю нашого дослідження є те, що ми опитали місцевих жителів у різні способи. Мабуть, один з, не дуже дієвих способів – ставити запитання людям на вулиці.

Чому так? Як показала практика, на вулиці кожен йде «на своїй хвилі» умовно кажучи, або слухає музику у навушниках, або просто поспішає. Тому серед опитаних на вулиці у нашому дослідженні переважають люди пенсійного віку. Тобто, серед опитаних на вулиці – 100 людей. Другий спосіб, на нашу думку, більш дієвий, на відміну від першого. Це онлайн-анкетування. Ми його створили у форматі анонімних відповідей, щоб люди не боялися поділитися своєю позицією. Цю анкету ми розповсюдили у соцмережах, зокрема, ФБ та Інстаграм. Своєю думкою поділилося 100 людей. За віковою категорією найбільше відповідей дали люди віком від 10 до 20 років та від 30 до 40 р, решту склали інші вікові категорії. За соціальним статусом переважають робітники, студенти та пенсіонери. Тож, не дивно, що саме така вікова категорія погодилась пройти анкетування.

Ми переконані, що саме робітники, студенти та пенсіонери з різних причин найбільш налаштовані на «пересічну» розмову, яка, в принципі, ні до чого не зобов’язує, ніж службовці, підприємці та люди зі сфери освіти і науки. Перше про що ми запитували, чи цікавляться громадяни новинами взагалі? 84% – цікавляться, а 16% – ні. Це є доволі високий показник. Ті, хто не цікавиться новинами давали пояснення, що вони не довіряють ЗМІ, не вважають, що там говорять правду. Все ж таки, більшість зацікавлена у суспільному житті міста. Наступне питання полягало у з’ясуванні платформи, якій надають перевагу для ознайомлення з новинами. Найбільшу частку склав Інтернет, зокрема, соціальні мережі. На наш подив, люди віком 65+ говорили про те, що читають новини у соцмережах та пошукових системах, проте телебаченню не довіряють. Звісно, що студенти надають перевагу соцмережам, а от робітники – телебаченню і подекуди, газетам. За емоційним чинником суспільство орієнтоване на позитивні новини (76%), але 24% населення обирає негативні. Трохи парадоксально, але тематику, яка цікавить людей, що проглядають позитивні новини становить: кримінал та політика. Переважна більшість цікавиться, окрім політики та криміналу, які займають перші позиції, виключно суспільними новинами (тим, що відбувається в місті) та культурним напрямом.

Ми впевнені, що на це впливає принцип психоафективного вектору: «Цікаво те, що викликає шок та скандал». За статистикою ми виокремили видання, про які найчастіше згадували містяни: Новости Н, Преступности.НЕТ, Корабелов.ИНФО, Гард Сіті, Суспільне.Миколаїв, НикЛайф. Щодо тих ЗМІ, які у суспільства не викликають довіри не прозвучало назви жодного регіонального видання, проте люди запевняли, що не викликають довіри проросійські та олігархічні ЗМІ. Але постає питання, чи знають вони, які ЗМІ є державними, а які олігархічними?! Якщо розглянути деякі ЗМІ більш детально, то можна побачити, наприклад, що ті, хто читає «Новости Н» надають перевагу новинам про політику, економіку та ДТП. Ці теми мають від 13 до 22 тисяч переглядів. У «Преступности.НЕТ» переважають вподобання: кримінал, суспільні новини та політика. Перегляди дещо вищі, від 29 до 32 тис переглядів. А от «Гард Сіті» орієнтований трохи на інші тематики: здоров’я та економіка. Мабуть, через це має менше переглядів ( від однієї до 12 тисяч).

Тож, ми дійшли висновку, що ЗМІ, які орієнтовані на негативні новини займають перші позиції за переглядами, незважаючи на те, що в них люди шукають позитивні публікації. А от видання, що орієнтовані лише на позитивні новини мають доволі маленьку аудиторію. Наприклад, «Новости Н» мають таку статистику: позитивна новина (зі слайду) має 15 тис переглядів, а негативна (зі слайду) – 30 тис. Отже, результати дослідження показали, яку роль відіграють місцеві ЗМІ для громадськості.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.