Серія уроків на тему «Друга світова війна. Окупація. Голокост» з елементами медіаосвіти з курсу «Історія України» для учнів 11 класу Фрідман Ірини, вчителя Навчально-виховного комплексу №141 «ОРТ» м. Києва стала дипломантом Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків з історії України, всесвітньої історії, курсів «Людина і світ», «Людина і суспільство» з елементами медіаосвіти і медіаграмотності.
Для ознайомлення учнів із Темою "Голокосту" пропонується провести 3 уроки: 1) Доля дітей під час Голокосту; 2) Вони хотіли врятувати життя: Праведники народів світу. А також третій узагальнюючий однойменний урок-дослідження. Уроки можуть бути проведені в межах формальних або факультативних програм з історії чи як виховний захід, присвячений Міжнародному дню пам'яті жертв Голокосту (27 січня). Кожен з уроків розкриває окрему ланку в галузі трагедій Другої світової війни, а тому може бути застосований окремо від інших уроків.
Урок опублікований у авторській редакції.
Урок №1 «Голокост: доля дітей»
ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ: 1) розповісти про Голокост; 2) проаналізувати долю єврейських дітей під час Другої світової війни; 3) обговорити з учнями основні дилеми, перед якими стояли діти; 4) сформувати у дітей почуття відповідальності за те, щоб не допустити подібне в майбутньому.
Урок №2 «Вони хотіли врятувати життя: Праведники народів світу»
ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ: 1) розповісти про Праведників; 2) проаналізувати конкретні історії спасіння; 3) обговорити з учнями основні дилеми, перед якими стояли Праведники; 4) сформувати у дітей розуміння важливості збереження подібних історій і пошуку нових імен Праведників.
Урок №3 «Дослідження: Друга світова війна. Окупація. Голокост»
ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ: 1) наблизити учнів до історії своєї родини, а через неї і до історії свого народу, країни, міста; 2) зробити їх активними учасниками досліджень з цієї теми; 3) повторити раніше вивчений матеріал; 4) спонукати до критичного аналізу отриманих результатів.
Конкурс організовано Департаментом загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України спільно з Академією української преси
Конкурс відбувся за підтримки програми Матра Міністерства закордонних справ Нідерландів