План-конспект уроку природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ» у 4 класі “Таємниці океанічних глибин”

План-конспект уроку є дипломантом ІІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)


Назва проекту:

Таємниці океанічних глибин

Мета проекту:

Розширити уявлення учнів про Світовий океан, значення води на планеті Земля; екологічні проблеми людства; комплексно вивчити природу океанів; дослідити міфи та легенди, а також цікаві факти, пов’язані зі Світовим океаном; удосконалювати компетентності в природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрову компетентність, комунікативні навички; розвивати пізнавальний інтерес до географічних знань; формувати навички пошуково-дослідницької роботи; підвищувати рівень екологічної культури.

Завдання проекту:

– комплексно дослідити історичні відомості про кожен океан; 

– з’ясувати  міфи та легенди, а також цікаві факти, пов’язані зі Світовим океаном, а саме: пошуки Атлантиди, Бермудський трикутник, перекази північних народів, факт загибелі Магеллана у битві з туземцями, Саргассово море без берегів, Маріанський жолоб, Північний полюс, холодну та теплу течії;

– переглянути науково-популярні фільми про океани;

– відвідувати музей природи в місті Харкові, океанаріум;

– розробити маршрут віртуальної екскурсії «Подорож океанами. Найцікавіші місця»;

– опрацювати зібрані матеріали та створити постери й презентації «Атлантичний океан», «Індійський океан», «Тихий океан», «Північний Льодовитий океан»;

– провести «Рекламний марафон» за результатами участі у проектній діяльності під час уроку-презентації;

– розмістити на сайті гімназії результати проектної діяльності учнів у розділі «Юні дослідники та науковці».

Стислий опис проекту

Океанічні глибини вабили дослідників у всі часи. Таємниці мешканців «океанічного дна», природа виникнення штормів, холодні та теплі течії, загадка Бермудського трикутника, Маріанський жолоб, феномен Саргассова моря завжди викликали підвищений інтерес науковців та громадськості. Тож, на початку вивчення теми з природознавства «Материки та океани» в 4 класі, з метою поглиблення знань учнів про Світовий океан доречно запропонувати учням проект «Таємниці океанічних глибин». Участь у ньому дозволить досконало дослідити таємниці Світового океану, поглибити знання учнів із природознавства, сприятиме формуванню екологічної культури, прагненню дбайливо ставитися до навколишнього світу, вихованню спостережливості, захопленості неповторністю й величчю природи.

Алгоритм організації роботи над проектом:

– установча презентація проекту;

– створення дослідницьких груп серед учнів 4 класів на основі анкетування («Віртуальні екскурсоводи», «Дослідники», «Історики», «Збирачі міфів та легенд»);

– ознайомлення з правилами роботи в проекті;

– реалізація проектної діяльності.

Навчальні предмети, з якими пов’язаний проект:

Природознавство, інформатика, літературне читання, образотворче мистецтво, українська мова.

Класи:

4 класи

Цілі та очікувані результати навчання:

Поглибити знання учнів із природознавства; навички роботи з  комп’ютером, удосконалювати навички пошуково-дослідницької роботи; сприяти згуртованості класних колективів у реалізації спільної освітньої мети.

Вхідні знання та навички:

Знання з природознавства,  предмета «Я у світі», інформатики; уміння опрацьовувати різні джерела інформації, навички роботи на комп’ютері з текстовими, графічними, відеоредакторами тощо.

Формування та розвиток компетентностей:

Компетентності в природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова, екологічна грамотність і здорове життя,  спілкування державною (і рідною мовами).

Планування реалізації проекту:

Що потрібно зробити перед початком проекту?

Діяльність учнів

Створення дослідницьких груп серед учнів 4 класів («Віртуальні екскурсоводи», «Дослідники», «Історики», «Збирачі міфів та легенд»); мотивація дослідницької діяльності, ознайомлення з правилами роботи в проекті;  реалізація проектної діяльності.     Опрацьовують та аналізують статті джерела про Світовий океан (енциклопедії, науково-пізнавальні фільми, статті);  вивчають  маловідомі та цікаві факти про океани; узагальнюють ці матеріали. 

Що потрібно зробити протягом проекту?

Діяльність учнів:

Вивчення наукових розвідок про Світовий океан;  історичних відомості про кожен океан ; («Дослідники», «Історики»); дослідження  маловідомих та цікавих фактів про океани, міфів та легенд  («Дослідники», «Збирачі міфів та легенд»); розробка маршруту віртуальної екскурсії «Подорож океанами»: найцікавіші місця» («Віртуальні екскурсоводи»); підготовка постерів та презентації за темами  «Атлантичний океан», «Індійський океан», «Тихий океан», «Північний Льодовитий океан»; підготовка до проведення «рекламного марафону» за результатами участі в проектній діяльності.

–       опрацьовують та аналізують статті про Світовий океан, переглядають науково-популярні фільми; 

–       вивчають  маловідомі факти та міфі й легенди про океани;

–       узагальнюють ці матеріали;

–       розробляють маршрут віртуальної екскурсії «Подорож океанами: найцікавіші місця»;

–       відвідують музей природи та океанаріум;

–       готують постери та презентації за темами  «Атлантичний океан», «Індійський океан», «Тихий океан», «Північний Льодовитий океан»;

–       готуються до проведення «рекламного марафону».

Що потрібно зробити по завершенню проекту?

Діяльність учнів

Проведення уроку-презентації «Таємниці водних глибин» та «рекламного марафону» «Пізнавай таємниці природи океанів!»

Беруть участь в уроці-презентації та проводять «рекламний марафон» серед учнів початкової школи «Пізнавай таємниці природи океанів!».

Модератори груп виступають із презентаціями, демонструють постери як результати дослідницької діяльності, розміщують на сайті гімназії результати проектної діяльності учнів у розділі «Юні дослідники та науковці».

Термін реалізації освітнього проекту: 1 місяць
Додаткове приладдя та витратні матеріали: Комп’ютери, мультимедійне обладнання, відеокамера, доступ до мережі Інтернет, принтери, планшети.
Диференція навчання: Диференціація здійснюється в межах творчих груп за здібностями та інтересами.
Оцінювання знань та умінь учнів: Лист самооцінювання, взаємооцінювання, оцінювання модератором групи та вчителем-координатором.

Керівник проекту: учитель початкових класів Дегтярьова Вікторія Романівна, КЗ “ХНВК № 24”, місто Харків

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.