План-конспект уроку природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ» у 2 класі “Природа весною. Пошук зображень в Інтернеті для природознавства. Право на зображення. Розрізнення дозволів на використання чужих зображень”

План-конспект уроку є дипломантом І ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)


Інтегрований урок природознавства та інформатики в 2 класі

 (у комп’ютерному класі або з планшетами)

Тема.  Природа весною. Пошук зображень в Інтернеті для природознавства. Право на зображення. Розрізнення дозволів на використання чужих зображень.

Цілі:

Навчальна: закріпити знання про весняні явища в неживій та живій природі,  ранньоквітучі трав’янисті рослини та перелітних птахів своєї місцевості, сформувати уявлення про право на зображення, вміння розрізняти дозволи на використання чужих зображень,  вправляти у пошуку необхідних зображень, їх копіюванні та збереженні у програмі Paint.

Розвивальна: розвивати пізнавальні здібності, пам’ять, мислення, навички роботи з календарем погоди та за комп’ютером.

Виховна:  виховувати інформаційну та екологічну культуру учнів,
Обладнання уроку
: презентація,  графічний редактор Paint, комп’ютери або планшети, зошити з календарем погоди, заготовки для інтелект-мапи.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний етап, емоційне налаштування на урок

Пропоную розпочати урок з гри «Доброго ранку, гарного дня».  Я буду казати слова «Доброго ранку, гарного дня…» і називатиму когось з нашої групи. Ті, кого я назву, у відповідь помахають мені рукою.

– Доброго ранку, гарного дня всім, хто любить природу.

– Доброго ранку, гарного дня всім, хто радіє весні.

– Доброго ранку, гарного дня всім, хто може назвати ознаки ранньої весни.

– Доброго ранку, гарного дня всім, хто знає назви весняних первоцвітів.

– Доброго ранку, гарного дня всім, хто знає, які птахи повертаються з вирію.

– Доброго ранку, гарного дня всім,  хто любить уроки  природознавства, інформатики.

ІІ. Фенологічні спостереження

– Чи можуть допомогти знання з інформатики на уроках природознавства? Як? (відповіді учнів).

– Перевіримо це. Пропоную заповнити  календарі погоди (самостійна робота в зошиті).

– Яку клітинку було важко заповнити? (температура повітря).

– Як можна дізнатися про температуру повітря? (подивитись на термометр, якщо немає – то в Інтернеті на комп’ютері чи за допомогою телефону).

– Прошу (ім’я учня) визначити температуру повітря за термометром, а ( ім’я учня) знайти в Інтернеті за допомогою комп’ютера, іншим – через телефон.

– Що ще ми можемо дізнатися про погоду в Інтернеті? (відповіді учнів.  За потребою орієнтовні запитання учителя: чи можемо ми дізнатися якою буде погода вдень, ввечері? Для чого це нам потрібно?)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Я недарма під час гри згадала про ознаки весни, першоцвіти і перелітних птахів, адже ми вивчаємо тему «Весна».

– Пропоную пригадати, що ми про це знаємо і доповнити інтелектуальну карту, розміщену на дошці:

– Працюватимемо у групах відповідно позначок, що лежать на партах :  перша група – записує ознаки весни,   друга  – назви першоцвітів,  третя – перелітних птахів та розміщують надписи на дошці, озвучуючи їх (додатки 1, 2).

– Чи можемо ми доповнити карту зображеннями?

– Які пристрої допомагають зберегти зображення?

– Як знайти зображення в Інтернеті?

– Яка програма допомагала нам зберегти зображення? (графічний редактор Paint)

– Що ще можна робити із зображеннями у цій програмі?

IV. Мотивація, визначення теми уроку

– Чи всі зображення , розміщені в Інтернеті можна використовувати вільно?

Сьогодні ми дізнаємося про це детальніше.

Отже, тема нашого уроку : «Природа весною. Пошук зображень в Інтернеті для природознавства.Право на зображення. Розрізнення дозволів на використання чужих зображень».

Ми спробуємо  відшукати необхідні для доповнення нашої інтелект-мапи зображення в Інтернеті та дізнаємося, як отримати дозвіл на їх використання.

V. Опрацювання теми уроку

4.1. Презентація з коментарем (Додаток 3). Звернути увагу учнів на список використаних джерел. Запитати, що в даній презентації взято з Інтернету та як це оформлено.

Фізкультхвилинка:

Оскільки основне слово  нашого уроку «Весна», пропоную   «написати» кожну літеру різними частинами тіла («В» – головою, «е» – правим плечем, «с» – лівим, «н» – лівим коліном, «а» – правим).

4.2. Частковий  показ та пояснення роботи.

Вправи для очей з використанням  тренажера Базарного.

4.3. Робота за комп’ютером

4.3.1. Повторення правил ТБ

4.3.2. Практичне завдання: підібрати зображення для уроку природознавства:

ознаки ранньої весни, першоцвіти, перелітні птахи (кожному учневі дається перелік зображень, які слід знайти, диференційований  за обсягом)

Проблемна ситуація: двоє учнів підібрали зображення першоцвітів. Чим схожі їх роботи? Чим відрізняються? Який з учнів не порушив авторське право на зображення? (Додатки 4, 5)

Отже? не забудьте вставити під зображеннями адреси використаних джерел.

Перевірка завдань.

Домашнє завдання: збережіть ваші роботи на «флеш-носії», роздрукуйте їх і виготовить до наступного уроку власні інтелектуальні карти на тему «Весна». Щоб на карті були всі 3 групи об’єктів: і весняні явища, і першоцвіти, і перелітні птахи  можна обмінюватися зображеннями або об’єднатися у групи і виготовити карту разом.

VІ. Підсумок уроку

– Чи допомогли вам знання і вміння з інформатики впоратися із завданнями з природознавства?

– Що ви дізналися нового про використання готових зображень з Інтернету?

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 3

Додаток 4

Додаток 5

Використані джерела:

  1. Картинка контур краплі https://ru.depositphotos.com/79123152/stock-illustration-blood-drop-outline-icon-modern.html
  2. Картинка контур птаха https://www.google.com/search?biw=1280&bih=881&tbm=isch&sa=1&ei=M7OcXO2LH6vLmwWSuZbADg&q=картинка+контур+птаха&oq
  3. Картинка контур квітки https://www.google.com/search?biw=1280&bih=881&tbm=isch&sa=1&ei=7LacXNbXG6GzmwXEmZ2QCw&q=картинка+контур+квітки&oq=картинка+контур+квітки

Розробила: Новіцька Людмила Іванівна, заступник директора з навчально-виховної роботи НВК № 1 «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад І ступеня» м. Умань Черкаської області

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.