План-конспект уроку природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ» у 1 класі “Весняні свята. Великдень. Символ Великодня – писанка”

План-конспект уроку є дипломантом ІІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)


Мета: ознайомити дітей з весняним святом Великоднем та традиціями його святкування; вчити вільно висловлювати свою думку; удосконалити вміння розгадувати ребуси, розв’язувати математичні приклади; виховувати охайність, точність у виконанні роботи, бережливе ставлення до природи, почуття прекрасного.

Формувати групу компетентностей:

Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;

Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу;

Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших;

Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних навичок дослідження;

Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження природних явищ і процесів та їхніх наслідків;

Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних джерелах.

Освітні галузі: природнича, математична.

Очікувані результати:

  • Сприймає монологічне висловлювання;
  • З увагою сприймає усні репліки вчителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання) й доречно реагує на усну інформацію;
  • Демонструє іншим результати власної діяльності;
  • Застосовує за потреби найпростіші матеріали та прилади;
  • Використовує інформацію, отриману з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми);
  • Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого;
  • Використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації;
  • Розповідає про те, що його вразило, схвилювало.

Обладнання: ноутбук, планшети або смартфони учнів, роздавальний матеріал (арифметичні розмальовки), доступ до мережі Internet, магнітно-маркерна дошка, письмове приладдя.

Хід уроку.

І. Організаційний етап. Мотивація діяльності.

  1. Ранкова зустріч. Вітання в колі друзів.

Щоб день хороший розпочати,

Треба добре друзів привітати.

Треба разом привітатись:

Добрий день!

Дружно й радісно сказати:

Добрий день!

Вліво, вправо поверніться,

Один одному всміхніться:

Добрий день!

Вправа «Щоденні новини»  (Відмітити дату, день тижня, стан погоди, помічників вчителя; визначити настрій)

  1. Відгадування теми уроку (розгадування ребуса)

(Великдень)

ІІ. Ознайомлення з новою темою

  1. Слово вчителя:

Із року в рік ми з великим нетерпінням чекаємо весну-чарівницю. Ми лічимо дні, виглядаємо, коли пташки з великого вирію принесуть весну-красну. Чекаємо, коли вона прожене холод, устелить землю травичкою зеленою, заквітчає квітами пахучими, а пташки наповнять гаї, ліси своїм  голосистим співом.

Весна – це оновлення не тільки природи, а й людської душі. Разом з нею приходить одне з найвизначніших християнських свят – Великдень (Воскресіння Ісуса Христа). На Великдень дівчата водили хороводи, співали веснянки та гаївки і разом із парубками грали в різні ігри, які самі ж і вигадували. Діти по-своєму раділи весні і разом із матусями та бабусями готувалися до свят – розмальовували писанки.

  1. Перегляд і обговорення «Великодня казка»\

3. Крісло автора: «Які традиції Великодня у моїй родині?»

4. Вправа «Обмін інформацією». Діти стають в коло і діляться враженнями про те, які нові традиції святкування Великодня вони дізналися.

Руханка «Тук-тук»

https://www.youtube.com/watch?v=T7ofWPCl8-E

  1. За допомогою мобільного телефона або ноутбука виконати завдання разом з другом

https://learningapps.org/display?v=pzm1vcnyk19

Слово вчителя:

Мудрі люди кажуть: “У світі доти існуватиме любов, доки люди писатимуть писанки”. Кожна писанка – це ніби маленький світ. Тут і небо із зорями, і вода з рибами, і дерево життя з оленями й птахами, і засіяне поле, і трибанні церкви – усе це вималюване у певному порядку для того, аби підтримати лад та рівновагу у нашому світі. Так писали писанки наші далекі предкині, наші прабабусі. Ця традиція нараховує вже близько 8 тисяч років. Звичайно ж, з часом правила писання спростилися. Але традиція проминула всі труднощі і змогла вижити й донині.

Розфарбувати писанку. (вчитель роздає дітям арифметичні розмальовки)

ІІІ. Підсумок уроку.

  1. Зробити селфі з писанками для створення фотофільму.
  2. Рефлексія. Заповнення «Щоденник вражень»

Список використаних джерел:

  1. Арифметичні розмальовки https://childdevelop.com.ua/worksheets/3408/
  2. Руханка https://www.youtube.com/watch?v=T7ofWPCl8-E
  3. Програма для створення інтерактивних завдань learningapps.
  4. Підручник інтегрованого курсу для 1 класу закладів загальної середньої освіти «Я досліджую світ» , Н. М. Бібік, Г. П. Бондарчук. Харків, Видавництво «Ранок», 2018.
  5. «Українська газета», стаття «Традиція Великодніх свят в Україні».

Додаток «Математичні розмальовки»


Підготувала: Бондаренко Катерина Вікторівна, вчитель початкових класів КЗ «Чорноземненська ЗОШ І-ІІІ ступенів Якимівської селищної ради Якимівського району Запорізької області»

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.