План-конспект уроку є дипломантом ІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. (Біологія).
Розробка уроку «Опора та рух» 7 клас.
Мета: сформувати та розширити знання учнів про опорно-рухову систему тварин, дати порівняльну характеристику видам скелета; розглянути значення опорно-рухової системи в житті тварин; розвивати вміння працювати з додатковою літературою, порівнювати, робити узагальнюючі висновки; виховувати екологічно-цілісну орієнтацію природного середовища.
Очікувані результати: учні називають види скелета; уміють визначати види скелета тварин; порівнюють опорно-рухові системи різних груп тварин; роблять висновок про ускладнення будови організму тварин, пов’язане з ускладненням функцій.
Навчитися: пояснювати значення опорно-рухової системи, будову кісткової і хрящової тканин.
Запам'ятати ключові поняття і терміни: остеоцити, колаген, хондроцити, жовтий кістковий мозок, червоний кістковий мозок, окістя.
І. Вивчення нового матеріалу
Теоретичний блок 1. Опорно-рухова система. Рух тварин.
Робота в групах. Ознайомтесь з текстом за посиланням або скористуйтесь QR-кодом. Знайдіть відповіді на питання
1 група Як здійснює рух річковий рак ? Який він має скелет?
2 група Як рухається сова? Який має скелет?
3 група Як рухається дощовий черв? Який має скелет?
4 група Який скелет в наутилусу? Як здійснює свої рухи?
https://eschool.dn.ua/mod/page/view.php?id=124990
https://www.youtube.com/watch?v=jT2c2xHOP_s
За результатами роботи заповніть таблицю
https://eschool.dn.ua/mod/page/view.php?id=124913
Типи скелета тварин
Тип скелета |
Особливості будови | Хто з тварин має |
Зовнішній | Зовнішній скелет представлений твердим панциром, який укриває все тіло тварини ззовні. Найчастіше основою цього панцира є речовина хітин. М’язи прикріплюються до нього зсередини | Ракоподібні, павукоподібні, комахи та інші членистоногі |
Внутрішній | Внутрішній скелет представлений кістками й розташований усередині тіла тварини. У його основі лежить жива кісткова або хрящова тканина, багата на сполуки Фосфору, що дозволяє йому безперешкодно рости | Риби, амфібії, рептилії, птахи, ссавці |
Гідростатичний | Гідростатичний скелет представлений порожнинами, які заповнені рідиною під тиском. Ці порожнини й використовуються як місця опори м’язами червів під час руху | Кільчаки, деякі молюски |
Змішаний | Поєднує в собі елементи скелетів різних типів. Наприклад, черевоногі молюски мають як елементи гідростатичного скелета (порожнини в тілі, заповнені гемолімфою), так і елементи зовнішнього скелета (черепашка) | Черевоногі молюски, деякі головоногі молюски (на-утилуси) |
Самостійно ознайомтесь з текстом за посиланням (п.34)
УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
Виконайте тест https://eschool.dn.ua/mod/quiz/view.php?id=76416
Тест https://eschool.dn.ua/mod/quiz/view.php?id=125081
Рефлексія: Розгадайте кросворд «Скелет тварин»
https://eschool.dn.ua/mod/scorm/view.php?id=76417
Підготувала: Волошина Надія Анатоліївна, вчитель хімії та біології, Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №29 Маріупольської міської ради» м. Маріуполь, Донецька область