
Академія української преси за підтримки Фонду Фрідріха Науманна за Свободу 4–5 листопада 2025 року провела четвертий вебсемінар «EDU-AI: Методика використання ШІ для викладачів комунікативного циклу».

Захід був орієнтований на викладачів журналістики, PR і суміжних дисциплін та мав на меті надати учасникам практичні знання про використання штучного інтелекту в освітньому процесі.

У програмі вебсемінару:

Президент Академії української преси, доктор філологічних наук Валерій Іванов зазначив:
«Штучний інтелект уже став невід’ємною частиною сучасних комунікацій. Наше завдання – навчити викладачів не боятися технологій, а використовувати їх для підвищення якості освіти, зберігаючи критичність мислення й професійну етику. Такі тренінги допомагають освітянам отримати практичні інструменти для роботи зі студентами, формувати нову культуру використання ШІ в медіаосвіті та журналістиці».
Медіаекспертка Академії української преси, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри соціальних комунікацій Маріупольського державного університету Тетяна Іванова поділилася:
«Проведений тренінг «EDU-AI: Методика використання ШІ для викладачів комунікативного циклу» показав високий рівень зацікавленості учасників і ефективність інтерактивного формату. Упродовж двох днів ми опрацьовували ключові інструменти та сервіси штучного інтелекту для освітньої та медіадіяльності: планування курсів і створення навчальних матеріалів із ШІ-асистентами, перевірку достовірності інформації та вправи з медіаграмотності, практичну роботу з AI Tools Lab, а також розробку PR та рекламних кампаній у AI Creative Studio.
Учасники активно долучалися до групових обговорень, презентацій власних проєктів і вправ «AI Fact-checker» та «Медіаграмотні казки», що дозволило їм на практиці оцінити потенціал ШІ у викладацькій та журналістській діяльності. Вони усвідомили, як поєднувати технології ШІ з етичними стандартами, контролювати достовірність інформації та творчо застосовувати ШІ у медіа та освіті. Тренінг підтвердив, що інтеграція ШІ у навчальний процес можлива і потрібна, але потребує свідомого підходу та активної взаємодії між учасниками, що створює живу, продуктивну навчальну атмосферу».
Головна редакторка освітнього проєкту «На Урок» Любов Цукор прокоментувала:
«Це ще одна зустріч стала для мене джерелом натхнення. Ми активно обговорювали місце ШІ в освіті, комунікаціях, піарі. І вдалося розказати про складні речі просто і навіть деколи з гумором, а практика показала: учасники готові не просто використовувати сервіси, а можуть творити з їхньою допомогою.
Те, з якою креативністю учасники підійшли до спільної роботи й виконання завдань, доводить: педагоги й медійники більше не сприймають ШІ як загрозу – вони бачать у ньому асистента, який здатний посилити їхню роботу. Нам вдається формувати нову культуру осмисленого використання ШІ».
Академія української преси продовжує серію освітніх ініціатив, спрямованих на розвиток сучасних навичок викладання, критичного мислення та медіаграмотності.
У листопаді відбудуться ще два заходи. Реєструйтеся та долучайтеся!
Gefördert durсh die Bundesrepublik Deutschland
За підтримки Федеративної Республіки Німеччина