Навчальна програма "Основи медіаграмотності (пропедевтичний курс) для 8(9) класу", яка стала переможцем конкурсу Академії української преси в 2013 році (розробники: науковий співробітник Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М.Т. Рильського НАН України Оксана Валеріївна Волошенюк, вчитель медіакультури Запорізького Січового колегіуму-інтернату Павло Олександрович Коваленко та завідувач кафедри суспільних дисциплін Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського, к. пед. н. Олександр Петрович Мокрогуз), схвалена до видання з грифом "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України".
Основи медіаграмотності (пропедевтичний курс). Навчальна програма для учнів 8 (9) класів >>>
Курс у восьмому класі є пропедевтичним і дає учням початкові знання щодо основних понять, аналізу видів медіа і конкретних медіатекстів. Актуальність даного курсу визначається нагальною необхідністю вивчення учнями видів медіа, що в майбутньому стане основою для набуття ними теоретичних уявлень про медіаосвіту як про ефективний засіб розвитку творчої, самостійно і критично мислячої особистості в умовах інтенсивного збільшення інформаційного потоку. Водночас, даний курс сприятиме становленню системи медіаосвіти, що має стати фундаментом гуманітарної безпеки держави, розвитку і консолідації громадянського суспільства, протидії зовнішній інформаційній агресії, всебічно підготувати учнів до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою медіа, формувати у них медіаінформаційну грамотність і медіакультуру відповідно до їхніх вікових, індивідуальних та інших особливостей.
Програма з медіаосвіти для 8 класу містить вимоги які базуються на вимогах «Концепції впровадження медіаосвіти в Україні»:
1) програма психологічно обґрунтована, тобто відповідає віковим особливостям навчання підлітків;
2) програмою закладає типи занять, які базуються на інноваційних підходах в освіті: демократичні засади спілкування педагогів та учнів, інтерактивні методи навчання, групові форми організації самого процесу навчання тощо;
3) в програмі інтегруються медіаосвітні елементи з різних предметів, вивчених учнями на період навчання у 8 класі. У програмі простежується поетапність медіаосвіти: навчання сприймати інформації з екрану, навчання оцінювати якість інформації, формування критичного мислення учня, навчання емоційного сприйняття творів сучасної медіакультури, розкриття технології створення й інтерпретації інформації, творчість за допомогою нових медіа.