info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

«МедіаОрієнтир для освітян територіальних громад»: опис проєктів-переможців

24.09.2024  

Освітяни та всі, хто прагне бути на хвилі сучасних трендів! Настав час відкрити завісу над проєктами, які здобули підтримку у конкурсі мініпроєктів на розвиток медіаграмотності. Це не просто ініціативи – це справжні інструменти, які допоможуть освітянам і громадам тримати руку на пульсі інформаційного сьогодення.

Від Рівненщини до Запоріжжя, від сільських шкіл до великих освітніх центрів – кожен проєкт, про який ви прочитаєте нижче, це можливість вийти за межі звичних форматів навчання, опанувати медіапростір та навчитись боротися з інформаційними загрозами. Це більше, ніж просто навчання — це подорож у світ медіа, де учасники дізнаються, як не загубитися у соцмережах, як захищатися від фейків і ще багато чого цікавого!

Конкурси, тренінги, радіоефіри та навіть створення освітніх брендів – це лише кілька з неймовірних активностей, що очікують на учасників. Готові побачити, як виглядає медіаграмотність у дії? Нумо знайомитися з переможцями та їхніми надихаючими проєктами.

Щиро сподіваємося, що всі переможці зроблять медіаграмотність не лише корисною, а й захоплюючою! Дякуємо всім учасникам за участь та подані заявки — кожен проєкт був важливим кроком до створення більш медіаграмотного суспільства!

  1. МедіаІстина в медіабезпеці. Фокус проєкту зосереджено на поглибленому вивченні використання інструментів медіаграмотності в медіасередовищі. В межах проєкту заплановано проведення 3 тренінгів: “МедіаІстина у моїй візуалізації”, “Безпека медіабезпеці”, “Криве дзеркало інформації”, а також проведення конкурсу інформаційних матеріалів “МедіаІстина в медіабезпеці”. Місце проведення – Рівненська область. Цільова аудиторія – вчителі та учні 9-11 класів Дерманського ліцею Мізоцької селищної ради Рівненського району Рівненської області.
  2. Освітяни громад підкорюють медіаграмотність. Проєкт має на меті сформувати в освітян сільських територіальних громад медіакомпетенції, які уможливлять безпечне, критичне й релевантне використання медіаконтенту в навчальному році, та навчити освітян сільських територіальних громад здійснювати медіапідтримку власного бренду, який би забезпечував їхню впізнаваність та комунікаційну ефективність у взаємодіях з освітнім середовищем. В межах проєкту заплановано 13 онлайн-заходів (лекції, тренінги, воркшопи, практичні заняття) а також осіння школа з медіаграмотності та бренду для освітян.  Місце проведення – Дніпропетровська область. Цільова аудиторія – вчителі сільських шкіл віком від 23 до 60 років, а також вчителі, які відносяться до вразливих категорій населення.
  3. Медіаосвіта для всіх і кожного! Це проєкт для освітян територіальних громад Черкаської області, який має на меті надати базові знання та навички у сфері медіа, ознайомити із найбільш розповсюдженими видами маніпуляцій та пропаганди, дати базові інструменти оцінки медіапростору та спонукатиме удосконалювати навички критичного мислення та інтеграції медіаосвіти в освітній процес. В межах проєкту заплановано проведення 3-х одноденних освітніх панорам для педагогів Балаклеївської, Новоукраїнської та Яснозірської територіальних громад Черкаської області. 
  4. Шкільне радіо як інструмент медіаграмотності, верифікації контенту та інформаційної безпеки навчального закладу. Мета проєкту – забезпечити збір і поширення інформації по школі, а також забезпечити інформування учнів та співробітників школи необхідною інформацією та ознайомити учнів з новою професією – радіоведучий, звукорежисер, радіожурналіст. В межах проєкту заплановано створення ефірів на такі теми: “Вплив соціальних мереж на освіту”, “STEM та медіаграмотність (навчись аналізувати світ)”, “Розрізняємо медіазагрози у медіапросторі”, “Проблема цифрової нерівності”, “Доступ до інформації та роль у твоєму житті”, “Здорове медіаспоживання під час війни”, “Психологічні хвилинки”. Місце реалізації проєкту – Зарожанський ліцей Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області. 
  5. Пізнай – інтегруй – впроваджуй. Медіаграмотність для вчителів. Мета проєкту – провести навчальні тренінги з медіаграмотності для 30-35 вчителів сільських шкіл з трьох ОТГ Львівської області та Львова для подальшої інтеграції медіаграмотності у шкільні предмети. В межах проєкту планується проведення 2-х дводенних тренінгів в Оброшинській ОТГ Львівської області для вчителів сільських шкіл Оброшинської ОТГ, Сокильніцької ОТГ, Пустомитівської ОТГ та вчителів міста Львова, а також конкурс на кращий план уроку/вправу з елементами медіаграмотності. 
  6. Едукація для освітня Полтавщини: покращуємо медіаграмотність сільських територіальних громад регіону. Мета проєкту – забезпечити інтеграцію медіаграмотності у викладання основних навчальних предметів у школах сільських територіальних громад Полтавської області (Нехворощанська сільська ТГ Полтавського району, Семенівська селищна ТГ Кременчуцького району, Білоцерківська сільська ТГ Миргородського району) шляхом навчання та підготовки вчителів до використання сучасних методик, що сприяють розвитку критичного мислення та аналізу інформації в учнів. В межах проєкту планується проведення 3 одноденних тренінгів в територіальних громадах для 60 представників закладів освіти. 
  7. Медіаграмоний педагог – медіаграмотні учні. Мета проєкту – підвищити рівень медіаграмотності вчителів сільських шкіл Самбірського району Львівської області. В межах проєкту планується провести 10 тренінгів для вчителів сільських шкіл з основ медіаграмотності у навчальних закладах Самбірського району Львівської області. 
  8. Підвищення рівня медіаграмотності в освітньому просторі. Мета проєкту – розвиток медіаграмотності в освітньому середовищі з залученням освітян з Запорізької територіальної громади та Бердянської та Мелітопольської релакованих територіальних громад. В межах проєкту планується провести 2 тренінги: з питань підвищення рівня медіаграмотності для освітян та протидії дезінформації, з інформаційної гігієни та кібербезпеки, а також круглий стіл з метою розробки проєкту протоколу інформаційної безпеки. 
  9. Академія медіаграмотності. В межах проєкту запланована організація та реалізація 3-денного тренінгового оффлайн-інтенсиву, який передбачає ефективне та кваліфіковане поширення інформаційної і медійної компетентностей для 30 освітян закладів загальної середньої освіти з територій, що межують із зоною конфлікту, та переміщених закладів вищої освіти. Місце проведення – Львівська область. 
  10. (AI)llusion: Медіа(НЕ)грамотність в епоху постправди. Проєкт містить в собі аналіз проблемних аспектів формування медіаграмотності в умовах сучасного інформаційного середовища, в якому штучний інтелект та маніпулятивні технології відіграють ключову роль. В межах проєкту передбачено створення експрес-курсу, який включатиме в себе 4 блоки: 1. Медіаграмотність та критичне мислення: поняття, принципи і стратегії, інструменти й виклики. 2. Стереотипізація масової свідомості: як медіа створюють ілюзії. 3. ШІ (не) Всемогутній: механізми дезінформації. Як навернути ШІ на шлях праведний. 4. Інтеграція інфомедійної грамотності у процес викладання шкільних предметів. Окрім цього запланована розробка учасниками експрес-курсу впарв з медіаграмотності щодо інтеграції ІМГ у процес викладання шкільних предметів.  Експрес-курс буде проведений для освітян Біленьківської та Васильківської громад Запорізької області.  
tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram