Медіаграмотний клікер – що це?

Медіаграмотний Клікер (MIL CLICKS) – це інновація в соціальних мережах, ініціатором та лідером якої є ЮНЕСКО. Цілі цієї стратегії в соціальних мережах – використовувати їх таким чином, щоб:

  1. Охопити якомога більше людей для підвищення їхньої медіа та інформаційної грамотності.
  2. Звернути увагу громадськості на важливість медіа та інформаційної грамотності (МІГ, MIL).

Багато людей використовують соціальні мережі для доступу до інформації та медіа. Особливо це стосується молоді, яка проводить багато часу в різних мережах. Отже, соціальні медіа можна використовувати для навчання людей у їхньому звичайному соціальному контексті, щоб вони були більш компетентними щодо MIL.

Медіаграмотний Клікер – це спосіб для людей здобути компетенції в галузі медіа та інформаційної грамотності у своєму  повсякденному використанні інтернету та соціальних медіа та долучити до навчання однолітків в атмосфері перегляду, гри, спілкування, обміну, та спілкування.

Ми зробили переклад правил медіаграмотного клікера, створених ЮНЕСКО. 

Як медіаграмотний користувач (MIL* CLICKER) я обіцяю ПЕРЕВІРИТИ те, що споживаю, публікую чи поширюю:

Права: Я визначаю себе громадянином глобального суспільства** з правами та повноваженнями, які однаково діють в онлайн та офлайн просторі. Я усвідомлюю, що мої публікації в інтернеті можуть мати як очевидні, так і непередбачувані наслідки для мене та по відношенню до прав інших. Знаю, що важливо думати критично перед тим як публікувати або поширювати будь-що. Я буду діяти етично і виправлю помилки, якщо їх допустив.

Освіта/Економіка: Я визначаю себе частиною глобального світу та економіки. Я визнаю, що моя грамотність не може бути повноцінною без медіа та інформаційної грамотності (МІГ). Отже, те, як я використовую свої інформаційні, технічні та медіакомпетентності може сприяти встановленню миру та сталому розвитку в моїй країні, регіоні чи в світі.

Інформування аудиторії: Я інформуватиму про медіа та інформаційну грамотність та навчатиму неї усіх як рівний рівному. Я буду висловлювати підтримку та заохочувати творчість і самовираження, а моя участь в обговореннях, що відбуваються в онлайн чи офлайн просторі, буде позитивною та орієнтованою на розвиток.

Міжкультурний діалог: Я усвідомлюю, що різні погляди на культуру та релігію, а також думки інших людей можуть не співвідноситися з моїми. Я маю повагу до іншої думки. Я намагатимусь подивитися на речі з перспективи інших людей, незважаючи на те, що я можу з ними не погоджуватись. Я вбачаю у МІГ інструмент, що розширює мої права та права інших у сфері прийняття усвідомлених рішень та дозволяє брати участь у міжкультурному діалозі, що допомагає зрозуміти інших людей. Як медіаграмотна особистість я вестиму будь-який діалог без поширення ненависті.

Етика: Я не поширюватиму інформацію, в достовірності якої я не впевнений/-на. Я маю повагу до приватного життя інших, їх прав в інтернет-просторі, включаючи інтелектуальні права), а мої дописи у процесі поширення та публікації медіаконтенту будуть етично сформульовані. Поширюючи дописи від інших, я завжди додаватиму відповідне посилання, що дозволить користувачам знайти першоджерело моїх коментарів та зробити власні висновки.

Розумний інтернет-пошук для чоловіків та жінок: Я усвідомлюю, що інформація, медіа, технології та комунікаційний ландшафт стосується рівним чином як жінок, так і чоловіків. Я розумію, що МІГ – це можливість просування ґендерної рівності. Я буду використовувати отримані навички з МІГ задля встановлення рівних прав жінок та чоловіків різного віку, якщо в мене з’явиться така нагода. Я буду використовувати знання, навички та досвід з медіа та інформаційної грамотності під час отримання інформації в онлайн чи офлайн просторі та її поширення серед друзів або в сім’ї.

* Медіа та інформаційна грамотність: критичне мислення, креативність, грамотність, міжкультурне громадянство, знання та сталий розвиток.

** Поняття «громадянство» тут використовується метафорично та мається на увазі «особистість», яка ідентифікує себе громадянином.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.