Конкурсна робота лепбук "Ми – медіаграмотні" є переможницею конкурсу «Моя школа – медіаграмотнота».
Авторка: Стрижак Віталіна Миколаївна, учитель Білозірської гімназії – філії Білозірського ліцею – опорного закладу загальної середньої освіти.
Анотація: Освіта в ХХІ столітті має на меті розвиток творчих та креативних здібностей дітей. Для того, щоб досягати таких цілей, в сучасному освітньому середовищі з’являються нові та удосконалюються вже існуючі технології навчання. Лепбук – це тематична папка, яка поєднує в собі різні дидактичні матеріали об’єднані однією темою; це синтез творчості та практики; інструмент реалізації практичних методів навчання. Важко переоцінити переваги його використання у освітній діяльності. Ця форма роботи спонукає дітей до самостійного навчання, допомагає додати творчості у викладання предмету та зробити цікавою і зрозумілою, навіть надскладну тему.
Мета роботи: ознайомити учнів та учениць з дезінформацією її поширення; опрацювання та правильне тлумачення відео про вакцини їх створення; ознайомити з поняттям інформаційні міфи та загрозами, які вони несуть; поглибити знання за терміном клікбейт та методи створення; розвивати вміння критично сприймати інформацію та знати джерела для перевірки інформації; опрацювати поняття фейк та маніпуляція; методи поширення фейкових новин через соціальні мережі; застосувати набуті знання під час виконання онлайн-ігор.
Актуальність роботи: створення лепбуку «Ми-медіаграмотні» є на часі. Він містить основну інформацію про дезінформацію, інформаційні міфи, приклади заголовків, але в той же час є вільні місця для нотаток, доповнень. Матеріал – цифровий. Використання qr-кодів та онлайн-ігор – популярне явище, учні та учениці залюбки виконують такі завдання.
Практичне застосування: використання під час виховних годин, годин спілкування, бесід щодо безпечного інтернету, на уроках основ медіаграмотності.
Використані джерела: