Вітання, друзі!
Підготували коротку серію розповідей про те, чим ми змогли бути корисними освітянам у напрямку медіаграмотності.
Ділимося цим у форматі історій успіху від респондентів нашого щорічного опитування.
Сьогодні ділиться досвідом доцентка Наталія Процайло.
Якщо ви маєте натхнення та вбачаєте доречним поділитися з АУП своєю історією — давайте сконтактуємо. Ми поширимо вашу розповідь на наших ресурсах. Дуже цінно отримувати зворотній зв’язок від завзятих освітян. Це мотивує 😎
________
«Завдяки АУП я не тільки вдосконалюю свої знання з медіаграмотності, але й залучаю до навчання інших»
(с) Наталія Процайло
Моє ім’я Наталія Процайло, я вчителька української мови, української та зарубіжної літератури Жовківського ЗЗСО І – ІІІ ст. №1 Львівської області. Перше знайомство з основами медіаграмотності розпочалося у 2014 році з навчання в Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. Саме тоді я дізналася про Академію української преси (АУП).
З того часу постійно стежила за новинами, конкурсами, вебінарами, замовляла літературу, яку АУП надсилає безкоштовно.
Своїм найбільшим успіхом вважаю уміння залучити до медіатворчості учнів. Мої вихованці брали участь у Всеукраїнському конкурсі дитячої медіатворчості «Діти. Медіа. Світ» (2016), були переможцями конкурсу «Діти і медіа» (2017). Минулого року створили відеоролик «Стереотипи – крадії мрій» для конкурсу «Моя школа – медіаграмотна», ініційованого АУП.
Заохочую до науково-дослідницької роботи. Готуючись до обласної учнівської конференції, діти опрацьовували матеріали АУП про нетикет, опубліковані на фейсбук-сторінці. Також темою досліджень були гендерні стереотипи у мовленні українців. Певна річ, такі завдання формують критичне ставлення учнів до інформації, руйнують стереотипи, які досі існують у суспільстві, вчать бути стійкими до проявів дезінформації.
Інтегрую основи медіаграмотності у ті предмети, які викладаю у школі. Приємно спостерігати, як учні, вивчаючи, наприклад, біографію письменника або опрацьовуючи різні тексти, можуть розрізнити, де є факт, а де – судження, а що можна вважати маніпуляцією.
Упродовж кількох років організовувала факультативні заняття з медіаграмотності за матеріалами АУП та IREX «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність». Саме завдяки АУП стала учасницею цього проєкту.
Проводжу також тренінги з медіаграмотності. До речі, рекомендую посібник Тетяни Іванової та Світлани Ізбаш «Будь у тренді: МІГ в онлайн». Мені він дуже допоміг, і не тільки для організації онлайн-занять.
Серед матеріалів, які пропонує АУП, можна знайти цікаві інструменти, розроблені вправи, уроки, ігри для різних вікових груп. Наприклад, гра «Пригоди Літератуса» у доступній формі вчить розпізнавати факти й фейки, ознаки дезінформації. Дітям 5-6 класів вона дуже подобається.
Маю опубліковані матеріали на Тулбоксі у рубриці «Медіаосвіта в умовах воєнних дій».
Загалом інтеграція основ медіаграмотності в предмети мовно-літературної галузі — це один з основних напрямів моєї діяльності.