27-28 березня 2015 року Академія української преси у Львові за підтримки Програми Бібліоміст IREX / Україна провела перший з серії тренінгів «Практична медіаграмотність» для працівників публічних бібліотек із Львівської, Івано-Франківської, Тернопільської, Чернівецької та Закарпатської областей.
Сьогодні, як ніколи гостро, в українському суспільстві постало питання журналістських стандартів, відповідальних медіа і водночас – компетентного, грамотного осмислення всього того, що про що ми дізнаємося з різноманітних мас-медіа, вміння декодувати безкінечний масив щоденної інформації.
Медіаграмотність же є похідна та результатом медіаосвіти, це - здатність адекватно сприймати та інтерпретувати медіатексти.
Нині відповіддю на запитання «Що це означає – бути медіаграмотним?» та «Яким чином розвинути навички медіаграмотності?» бібліотека не лише убезпечує своїх відвідувачів від того, щоб вони не потрапили під завали інформації, а навпаки, допомагає їм шукати, просіювати та знаходити те, що необхідно.
Учасникам тренінгу були запропоновані моделі практичної медіаосвіти та медіаграмотності, які можуть бути імплементовані у діяльність їх бібліотечних закладів.
Під час тренінгу учасники разом з медіатренером Людмилою Гуменюк отримали відповіді на наступні теоретичні та практичні запитання: чому медіаграмотність є життєво необхідна навичка в сучасній Україні (презентація). Хто володіє українськими медіа? (презентація) Проаналізували редакційну політику провідних українських телеканалів враховуючи те, хто їх власники. Навчались розпізнати фейки в різних форматах медіа та перевіряти достовірність інформації, довідались про «техніку безпеки» під час роботи з джерелами.
Експерт Валентина Потапова озброїла інструментарієм, яким чином під час інформаційної війни врятуватися від пропаганди, технологіями критичного мислення та поділилась досвідом організації роботи дискусійного клубу.
Найбільшу зацікавленість тренінг викликав у представників бібліотек для дітей і юнацтва, так як саме молоді люди найбільше перебувають у світі суціль насиченому медіа і потребують медіасвітніх навичок та вмінь, які б дозволяли адекватно сприймати та аналізувати медіатексти.
Людмила Ковальчук з Івано-Франківської обласної бібліотеки для юнацтва зауважила: «Сьогодні конче необхідно начити дітей перевіряти неправдиву інформацію. І виграє той, хто перший це розпочне».
Учасники дійшли згоди, що за ці дні вони отримали інструмент, який надає можливість змінювати себе і таким чином змінювати суспільство.
Аналогічні тренінги відбудуться в м. Житомирі (3-4 квітня), Харкові (22-23 квітня), Дніпропетровську (24-25 квітня) та Києві (15-16 травня).
Веб-сторінки АУП:
Ми в соціальних мережах: